Pintem amb bicarbonat i xeringues de colors efervescents

pintar amb bicarbonat i xeringues de colors efervescents 01A mitjans d’agost ens han opertat el petit i l’hem tingut ingressat una setmana. Ha estat una setmana complicada perquè un nen estava a casa amb un de nosaltres i l’altre a l’hospital amb l’altre i tots dos es trobaven a faltar entre ells i a nosaltres. Sort dels avis que han vingut a muntar guàrdia a l’hospital i ens ha permès estar tots dos amb el gran algunes estones i sort també que hem estat tots quatre muntant campament i fent pícnics a l’habitació de l’hospital per poder gaudir d’estones junts aquestes sacrificades vacances…

pintar amb bicarbonat i xeringues de colors efervescents 03Doncs bé, a l’hospital, la medicació li donaven amb xeringa i vaig començar a demanar-les per jugar amb elles. El petit, cada vegada que les veia, plorava, però després de fer-les servir per jugar, sembla que hagi esborrat el mal record que passava amb elles. Feia temps que tenia pendent pintar sobre una safata de bicarbonat amb vinagre tenyit de colorants i vaig aprofitar el moment i la trentena de xeringues que havíem recopil.lat.

Vaig preparar l’activitat amb el vinagre blanc i el bicarbonat que ens va sobrar de fer els coets efervescents. Tres safates planes amb mig ditet de bicarbonat i sis bols amb vinagre blanc tenyit amb els tres colors primaris i els tres secundaris de colorant alimentari. I vaig anar carregant un centímetre o dos de les xeringues amb el líquid de colors. No volia omplir-les gaire perquè com que no dominen l’ús de les xeringues, no volia que tot s’anegués del mateix color.

Vaig aprofitar que el gran mandrejava al sofà per presentar l’activitat al petit i li va encantar. Després de reomplir de colors quatre vegades totes les xeringues que li pertocaven, el bicarbonat ja havia reaccionat totalment i va deixar de ser efervescent, de manera que l’activitat va donar-se per acabada. Reia moltíssim quan veia l’escuma que en sortia!

pintar amb bicarbonat i xeringues de colors efervescents 02Quan al cap d’una estona, el gran va voler fer l’activitat, el petit anava estirant la ma cap a la taula de la cuina mentre anava dient “ada io, ada io”, per repetir l’experiència i ens va costar convèncer-lo de que en aquell moment tocava al gran. Aquest, que estava endormiscat, va començar sense gaire motivació però en veure’m a mi, pintant amb la meva safata, de seguida es va animar a pintar la seva. Una vegada reomplertes totes les xeringues un parell de vegades i haver anegat de vinagre tintat la seva safata primer i la meva després, es va acabar l’experiment.

Amb aquesta activitat, tots dos varen aprendre a buidar les xeringues, operació que per a ells no és tant fàcil com ens pot semblar a nosaltres, perquè implica fer accions diferents amb les dues mans i cal molta concentració. I el gran també  va aprendre a omplir-les ell directament dels bols de colorant. Tot un repte.

Un repte, i una preciosa troballa, perquè veure com els colors van reaccionant amb el blanc del bicarbonat, van fent escuma i es van amarant de color, transformant la superfície impecable en un acolorit disseny, és realment màgic. De veritat que val la pena. De fet, aquest darrer cap de setmana ja hi hem tornat… i és que els nens es posen tant contents quan els ho proposes!

pintar amb bicarbonat i xeringues de colors efervescents 04

13 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    set. 13, 2013 @ 14:48:28

    Aquesta proposta és una de les nostres preferides a casa! La nit de cap d’any totes les criatures que corrien per casa hi van estar jugant fins a altes (altes) hores!
    L’olor de la combinació és peculiar, però això no els fa enrera…
    És més, és meravellós perquè és una bona manera d’entrenar els dits!
    Molts petons efervescents!

    Respon

    • elisabetsalie
      set. 14, 2013 @ 07:21:45

      Sí que és fantàstica la proposta, i a més, la trobo bastant relaxant, ja que els nens estan molt concentrats observant les efervescències i les aigües que es formen amb els colors i fa que s’estiguin una estoneta més quiets de l’habitual 😉

      Respon

  2. Magda
    set. 14, 2013 @ 21:00:55

    Genial jo ja tinc ganes de provar-ho amb l’Aleix, segur que li encantaría. A veure si ho fem ben aviat !!!!
    Petonets guapa

    Respon

  3. Mireia
    set. 15, 2013 @ 14:20:11

    M’encanta!! A veure si vaig a buscar unes xeringues i ho provem! Tinc la sensació que serà un èxit! Una abraçada!

    Respon

  4. Meritxell
    set. 21, 2013 @ 23:25:03

    Ei! Ja ho hem provat i ens ha encantat!!! Com que no teniem tantes xeringues, hem posat el viangre acolorit en oueres transparent i amb una pipeta, amunt i avall …. Al peque li ha costat una mica aixo de premer amb dos dits, pero ha buscat sol-lucions alternatives ( posar el bicarbonat a l’ouera 😉
    Moltes gracies per totes les idees!!! Les seguim amb atencio i espero poder-vos veure a Granollers !!

    Respon

    • elisabetsalie
      set. 24, 2013 @ 06:18:03

      Gràcies per comunicar el resultat de les propostes que fem! Es pot fer de moltes maneres diferents, nosaltres ho vàrem fer amb xeringues perquè en teníem moltes, però amb comptagotes segur que és genial. De fet, aquest estri als meus els encanta. I tirar culleradetes de bicarbonat directament sobre el vinagre també pot ser molt interessant. Ja ho provarem.
      Pel que fa a veure’ns a Granollers, m’encantaria, però m’hauràs de donar l’enllaç al teu blog perquè no li has afegit i no et trobo. Petons i fins dissabte, si pot ser. Segur que serà una gran nit.

      Respon

      • Meritxell
        set. 24, 2013 @ 13:12:42

        Doncs encara no en tinc cap de propi, pero des de fa una mica mes d’un any que us segueixo a unes quantes mares i em sembla que tambe m’hi animare …. Tot i aixi ja m’he apuntat al lliurament de premis … No us conec a cap, pero em fara moltissima il-lusio trobar-vos!! A veure si coincidim!! Fins dissabte i molta sort!!!

      • elisabetsalie
        set. 24, 2013 @ 14:55:03

        Fantàstic si t’hi animes… Com més serem, més riurem! Segur que dissabte ens coneixem, tot i que el meu blog és anònim i tampoc no dic d’on escric, segur que un moment o altre, reconeixes amb qui estaré parlant. Només t’has d’acostar i presentar-te. Una abraçada!

  5. Trackback: Erupcions d’escuma de colors | manetesicosetes
  6. Trackback: Estris i Materials per a un joc creatiu: per afegir a la Carta als Reis II | manetesicosetes
  7. Trackback: Pintant sobre nata líquida | manetesicosetes

Deixa un comentari