Estampem amb pales matamosques

estampem amb pales matamosques 01Ja he explicat en alguna altra ocasió que el petit està en un moment en que li agrada picar totes les superfícies que troba, i si pot ser amb objectes millor. Li encanta el soroll que fan. Una de les seves activitats preferides és agafar branquetes de terra i picar a ritme ben ràpid el tronc dels arbres que troba al seu camí tot dient “ta-ta- ta-ta-ta…”.

Conscient del plaer que li suposa, vaig voler que tingués el seu moment de glòria. Vaig recórrer els xinos de mitja ciutat buscant pales matamosques amb trames diverses perquè pugui estampar a cops tant com li plagui i que hi quedin marcats dibuixos bonics i diferents. No va ser tasca fàcil ja que només n’he aconseguit tres models diferents. Continuaré buscant.

estampem amb pales matamosques 02

L’activitat és senzilla: consisteix en recobrir la superfície de treball amb rotlle de paper blanc, repartir-hi  culleradetes de pintura de colors  i donar pales matamosques al nen. Quan va veure el que li deixava fer, semblava que veia visions. No s’ho va pensar gens i va anar a l’atac. S’ho va passar pipa aixafant les boletes de pintura i escampant petjades de pales per tota la superfície del paper.

Quan es va acabar la pintura i en vaig repartir més a cullerades, ell també ho va voler fer i va acabar barrejant safates de pintura, culleres, pales i trens de joguina que hi havia per allà.

El joc es va acabar abans que el gran es despertés del cluc d’ulls que va fer tornant de l’escola. Llàstima, perquè a ell li tenia reservats uns rodets per escampar la pintura a les pales i fer-les servir per estampar enlloc de limitar-se a picar, tot i que només picant també s’ho hagués passat molt bé. Un altre dia serà.

8 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    maig 19, 2013 @ 23:33:24

    És fantàstic, una manera experimental de pintar i que escolta el moment evolutiu del teu petit! Jo fa un any que en tenia un parell i tenia intenció de fer-ho amb els nens a casa, ara… és gairebé una urgència!

    Respon

  2. elisabetsalie
    maig 20, 2013 @ 21:13:02

    Ja, ja, ja… doncs plastifica-ho tot perquè siguent dos no em vull ni imaginar com pot acabar tota la sala… Jo, quan ho faci amb els meus dos serà a fora la terrassa i amb banyadors!

    Respon

  3. ÀnimaAlada
    maig 22, 2013 @ 09:08:52

    Voto per fer-ho a la terrassa! 🙂

    Respon

  4. Olga
    maig 22, 2013 @ 19:53:33

    Acabo de descobrir el teu raconet gràcies al comentari a Petits Grans Artistes i… M’HA ENCANTAT!!! Genial tot el que feu a casa! :O)

    Respon

  5. Camino
    maig 22, 2013 @ 20:47:09

    Ehhhhhhh, jo també vull, m’apunto ja!!

    Respon

  6. elisabetsalie
    maig 23, 2013 @ 06:02:57

    Ànima Alada i Camino… si acabem siguent tants a la terrassa podriem inventar-nos “la festa de les pales matamosques”! 😀 .D 😀 Una abraçada.

    Respon

  7. Trackback: Estris i Materials per a un joc creatiu: per afegir a la Carta als Reis II | manetesicosetes

Deixa un comentari