Pintura esquitxada amb gomes

pintura esquitxada amb gomes 01

Un diumenge de mal temps de fa uns mesets enrera estàvem avorrits per casa i els nens només tenien ganes de tele i de molestar-se l’un a l’altre, i vaig voler provar sort amb aquesta activitat que havia vist temps enrera a Pinterest i que no trobava mai el moment de posar en pràctica.

pintura esquitxada amb gomes 07La veritat, és que tenia preparades unes capses precioses de fusta per a fer un muntatge una mica més durador, però la necessitat em va fer tirar pel dret i vaig agafar aquestes capses reciclades de cartró, gomes de pollastre, pinzells, pintura de dits rebaixada amb aigua i uns quants fulls de paper blanc tallats a la mida de la capsa i vaig cridar els nens perquè vinguessin a la cuina.

El gran va venir desganat però en veure que posava al petit a la seva trona va pujar també a la seva per no perdre’s cap detall però sense gens de ganes de participar en res. El petit va acollir l’activitat amb il.lusió i li vaig ensenyar que si acostava el pinzell ple de pintura a les gomes i les pintava un xic, quan les estirava enlaire i les deixava anar de cop, la pintura sortia disparada i esquitxava el paper. No li va caldre més demostració per implicar-se de seguida en el procés i va voler provar-ho ell mateix. A poc a poc, anava tacant diverses parts de les gomes i propulsant la pintura cap al paper. Es posava content en veure les taques que apareixien després de l’impacte de la goma.

pintura esquitxada amb gomes 04pintura esquitxada amb gomes 05El gran, encurosit, em va demanar pintura i va començar a experimentar pel seu compte amb les gomes i amb combinacions dels colors que estaven sobre la taula en diverses tasses. El petit també va voler canviar de colors i ben aviat la taula de la cuina es va convertir en un taller de pintura esquitxada amb dos nens ben entretinguts i feliços que, entre els sons dels impactes de les gomes en el cartró de les caixes, deixaven anar alguna riallada de complicitat. Amb la pràctica, varen aprendre a relacionar la taca que apareixia al paper amb la quantitat de pintura i amb la força amb què estiraven la goma, comentant els resultats entre ells: “Més fort, més fort!”…

pintura esquitxada amb gomes 06Uns quants fulls pintats més tard, a l’hora de recollir, em vaig adonar que es tracta d’un activitat molt més fàcil de netejar que moltes altres en què la pintura s’escampa, ja que els esquitxos de la pintura sempre queden recollits per la capsa i no taquen fora de l’espai acotat.

Per tant, a part de ser una activitat divertida, és ràpida de preparar i de recollir i capaç d’alegrar un vespre avorrit. Una fantàstica manera d’acabar el cap de setmana!

pintura esquitxada amb gomes 03Si voleu veure més maneres originals i divertides de dibuixar i pintar, us recomano que visiteu el Tauler Col.laboratiu que hem creat a Pinterest, i que si hi voleu participar m’ho feu saber i us activaré com a editors. També podeu llegir algunes de les nostres experiències buscant a les categories de Dibuix i Pintura de la barra lateral dreta del nostre blog.

Molt bones vacances a tothom!

6 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    abr. 11, 2014 @ 22:36:17

    Uau! No puc esperar a provar-ho! Sembla súper divertit, fa rutllar el cap, fa treballar els dits, ho té tot! Mil gràcies per compartir una idea tan fantàstica!

    Respon

    • elisabetsalie
      abr. 11, 2014 @ 23:01:22

      Sí que ho és! Segur que passeu una estona distesa… Ara, redactant l’entrada, m’han tornat a venir ganes de provar-ho. Em penso que aniré a preparar una tercera capsa… Una abraçada!

      Respon

  2. Fany
    abr. 15, 2014 @ 09:48:10

    Hola! He conegut el teu bloc a partir del teu comentari en el meu (Un raconet d’idees). Felicitats per la feina que fas! A partir d’ara sóc seguidora teva!

    Respon

  3. Compartint idees
    abr. 15, 2014 @ 17:18:29

    M’encanta aquesta idea!!!!! Divertida i artística 😉

    Respon

Deixa un comentari