Braçalets de gomes amb forquilla i llum negra

braçalets de gomes fluorescents 01Anem a pams: primer explicaré el de la forquilla, i després el de la llum negra.

Ja fa temps que vaig veient com braçalets, collarets i anells de gomes envaeixen les articulacions dels joves i tenia ganes de provar de fer-ne amb els nens, així que vaig anar a comprar gometes als xinos i em vaig enamorar d’aquestes que veieu perquè estava segura que sota llum negre es veurien fantàsticament bé. Com que imaginava que els seus ditets tindrien dificultats serioses per a subjectar una pinça d’estendre roba i maniobrar amb les gomes en un espai tant petit, vaig anar donant voltes fins a trobar l’instrument perfecte per a facilitar-los la feina i poder gaudir de l’elaboració dels seus propis braçalets. I al final el vaig trobar: unes forquilles de fusta de pèssima qualitat a les que em va ser molt senzill de tallar amb unes tenalles la pua del mig.

braçalets de gomes fluorescents 01cEl dia que els vaig presentar l’activitat, el meu gran va saltar d’alegria perquè alguns nens de P-4 de la seva classe porten braçalets d’aquests i semblava ser que ell també en volia. Els vaig presentar les dues forquilles amb unes quantes gomes posades i els vaig ensenyar la tècnica per a continuar-les. Jo no hi tenia gaires esperances perquè el meu gran fa poc que ha fet els quatre anys i ho veia complicat per ell, però s’hi va llançar entusiasmat. I en poca estona va tenir el seu primer braçalet fet! I cada dues o tres gometes s’aturava a comptar i m’ensenyava orgullós el seu treball. Aviat va tenir també acabat el segon!

braçalets de gomes fluorescents 04braçalets de gomes fluorescents 05El petit, etern repetidor del que fa el gran, ho provava amb empenta però de tant en tant m’anava diguent: “Mama, aiudes?” i jo li anava ensenyant què havia de fer amb molta paciència. Aguantàvem la forquilla a mitges i li anava indicant els moviments. Estava tant concentrat com el gran, però amb els seus dos anyets i mig al final es va rendir i després de dir un “no puc” que em va arribar a l’ànima, es va dedicar a fer-se molts anells als dits per tal de jugar amb gomes i no ser menys que el seu germà. Li vaig fer un braçalet amb les gomes que ell triava i va estar molt content i orgullòs d’haver-ne fet un “a mitges” amb mi.

braçalets de gomes fluorescents 03braçalets de gomes fluorescents 02Però un parell de setmanes més tard, amb la tècnica ja apresa, els vaig voler presentar la mateixa proposta però sota llum negra. Feia temps que no jugàvem sota aquesta llum perquè el meu gran desde uns mesos ençà em deia que li feia una mica de por, però en tornar de l’escola i trobar-se la proposta de les gomes sota aquesta llum els va encantar i la paraula “por” no va sortir per enlloc. Crisi superada, doncs.

I vàrem tornar a fer braçalets amb les forquilles, i varen estar molt contents de fer-ne, sota aquesta llum negra tan especial que ressalta tant i tant bé els colors de les gomes. Això si, la visibilitat és més reduïda que amb llum blanca i els braçalets sovint s’emboliquen, augmentant la dificultat de l’activitat. No res que uns ditets atrafegats i il.lusionats no hagin pogut superar!

braçalets de gomes fluorescents 01b

Blocs amics amb entrades explicant les seves experiències amb braçalets de gomes, enllaçats per ordre de publicació:

 

 

9 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    abr 06, 2014 @ 22:56:40

    Que bé! Nosaltres en tenim un carregament, aviat les comprarem per palets i en muntarem una botiga!
    Això sí, us copiarem descaradament les tècniques, perquè molen molt! A més, són un molt bon recurs per a portar dins del bolso i per a entretenir els nens en qualsevol lloc: tren, autobus, restaurant…
    Una abraçada entortolligada!

    Respon

  2. mariacorcuera
    abr 07, 2014 @ 19:40:40

    Me encanta, sabes hacer especial nuestras cosas mundanas. Felicidades. Besitos creativos.

    Respon

  3. camino
    abr 09, 2014 @ 04:50:12

    Quina passada, m’has d’explicar el secret de la paciència i concentració dels teus fills, en necessitem molta !!!!
    Petonets!!

    Respon

    • elisabetsalie
      abr 11, 2014 @ 14:12:40

      Camino, ja saps que no hi ha secret que valgui… si la proposta els agrada i està proposada en un moment que els va bé fer-la s’hi entreguen entusiasmats, sino, tampoc tenen cap mirament a refusar-la fent miques les meves il.lusions… Afortunadament, ja començo a ser perspicaç i adonar-me quan és el moment de proposar, tot i que de tant en tant, també m’equivoco.
      Cal anar provant. Una abraçada!

      Respon

  4. hiolambda
    abr 10, 2014 @ 14:51:55

    Gràcies per enllaçar-me!!!

    Respon

Deixa un comentari

