Plastilina fàcil de tardor amb gel de bany de canyella

plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 01Doncs sí, al final ens hi hem atrevit: hem fet pastetes fins aconseguir una mena de plastilina aromàtica i fàcil de fer!

Fa temps que havia comprat un gel de bany amb aroma de canyella,  però era tant potent l’olor de canyella que desprenia el meu cos després de la dutxa, que em vaig haver de tornar a dutxar i optar per reutilitzar-lo jugant amb els nens.

plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 02plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 07Com que havia estat veient per internet un munt de receptes de masses interessants per jugar i la major part d’elles portaven farina o farina de blat de moro combinades amb aigua, oli, escuma d’afaitar o sal, vaig voler provar què passava si barrejava uns quants d’aquests ingredients. Com sempre, poc amiga de la precisió, vaig agafar com a mesura base una tasseta de cafè i em vaig decidir a provar.

Vaig tombar tres tasses de maizena a una safata gran, i hi vaig afegir una tassa de gel de bany aromàtic i vaig barrejar. Com que no semblava que agafés consistència, hi vaig afegir una tassa de farina de blat normal i vaig barrejar. Tampoc no acabava de tenir una textura adequada per treballar i hi vaig afegir una segona tassa de farina. Aleshores, una vegada barrejat, ja em va semblar bé la textura que havia adquirit.

Però vaig voler provar una mica més i vaig posar-hi una tassa de sal. I no va anar bé perquè es va engrunar massa. Per lligar-ho, vaig afegir mitja tassa més de farina de blat i va quedar força bé, però també vaig voler continuar investigant i hi vaig afegir mitja tassa d’oli vegetal. De seguida vaig veure que allò no anava bé i que quedava massa enganxós. Per arreglar-ho vaig afegir mitja tassa més de farina de blat i aleshores, després de remenar, la massa va quedar amb la consistència de la plastilina, però amb una textura lleugerament més esponjosa, suau i molt agradable de remenar.

plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 04plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 03I què puc dir de l’olor que desprenia? Doncs que era fantàstica. L’olor que m’havia fastiguejat sobre la pell, fent-me sentir més galeta que persona, a la massa de plastilina hi quedava exquisida. La cuina sencera feia una meravellosa olor de canyella.

I vaig pensar en l’incipient tardor. I vaig creure que als nens els agradaria trobar una plastilina de tardor, amb aroma de canyella i elements tardorencs per a jugar-hi. Així doncs, vaig afegir purpurina daurada a la massa i la vaig reservar per l’endemà, després d’haver recollir a bosc uns quants glans i unes quantes pinyes.

plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 06plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 09L’endemà els vaig presentar aquesta plastilina improvisada de tardor amb la purpurina, els elements naturals que vàrem recollir i unes quantes pedretes daurades i els va agradar moltíssim.

Acostumats com estan a la plastilina comercial de colors vius que s’aixafa amb facilitat, aquella plastilina els va sorprendre, ja que tenia un suau to terrós, un aroma boníssim i una textura suau i esponjosa nova per a ells. I a més, quedava brillant amb la purpurina daurada que hi havia posat!

plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 08

Es varen posar a jugar-hi de seguida: feien boles i les aixafaven per formar cares amb els glans, les pedres daurades i els trossos de pinya, hi varen fer incisions amb alguns dels taps de plàstic que tenim, es varen sorprendre en fer flors amb el tub central d’un rodet de fil buit… Varen omplir i buidar petits recipients i els varen decorar al seu gust i, finalment, el meu gran va voler fer un coet espacial amb molt de foc a sota per volar molt ràpid.

Com veieu, la nostra plastilina de tardor, ha estat una bona troballa, i el millor de tot, és que, canviant l’aroma del gel de bany, en podem fer de moltes fragancies diferents. I és tant fàcil lligar la massa amb la textura del gel de bany, que tot plegat és converteix en un joc de nens fins i tot preparar-la.

Us deixo aquí la recepta que hem trobat per si us animeu a provar-ho:

  • 3 mesures de maizena
  • 3 mesures de farina de blat
  • 1 tassa de gel de bany aromàtic
  • 1 tassa de sal
  • 1/2 tassa d’oli vegetal

Ja em direu si us ha agradat!

plastilina fàcil amb gel de bany de canyella 05

15 comentaris (+add yours?)

  1. Meritxell
    oct. 15, 2013 @ 16:22:54

    Carai ! Això de la plastilina veig que enganxa 🙂
    El què més els agradaria als meus és la purpurina …. n’hi haguèssin posat un munt !!!
    I l’olor de canyella …. segur que impresionava !! I molt bon recurs per “reciclar” 🙂

    Ho anotem pels nostres propers experiments !! Gràcies !

    Respon

  2. angaleta
    oct. 15, 2013 @ 20:13:12

    M’encanta aquesta plastilina! Segur que l’olor és deliciosa! Generalment, la textura de les plastilines casolanes no té res a veure amb la textura de les plastilines comercials, sol ser molt més suau i amorosa. M’encantarà provar de fer-ne, gràcies per la recepta!

    Respon

    • elisabetsalie
      oct. 16, 2013 @ 05:24:13

      De res, un plaer. Fins ara, malgrat tenir moltes ganes de fer-ne, no ho havíem provat mai perquè els Reis ens varen portar un munt de plastilina, però ara que hem provat la textura de la casolana, ens ha agradat tant que gairebé tinc ganes que la que varen portar els Reis s’assequi i sempre ens l’hàgim de fabricar nosaltres. Ens hi hem tornat addictes!

      Respon

  3. Magda
    oct. 15, 2013 @ 21:05:01

    Uauuuuuuuuuu fantàstic !!!
    Una plastilina mágica i brillant ha de ser genial !!!!!!
    A veure si m’animo i ho provem a casa o fins i tot a l’escola.
    Petonets trempada !!!!!

    Respon

  4. hiolambda
    oct. 16, 2013 @ 08:10:18

    Ho hem provat!!! Ho hem provat!!! Ahir mentre els nens estaven jugant encara al pati al sortir de classe, vaig mirar un moment el mòvil i vaig veure aquesta entrada. De seguida vaig recordar un gel de bany amb aroma a vainilla que feia anys i panys que el tenia i ho varem fer entre els tres. NO vàrem ser molt precissos, però els hi vaig deixar omplir les tasses… al gran li preguntava que si ja havíem buidat una tassa quantes en quedaven per posar… Una gran experiència. Nosaltres la vam tenyir de blau i vermell (per allò de que fos del Barça…). Encara no hem pogut jugar perquè se’ns va fer tard. Vàrem liar una a la cuina…! A mi la textura em recordava a la plastilina Play Doh… Jo sóc més de JOVI… però millor la feta a casa!

    Respon

    • elisabetsalie
      oct. 17, 2013 @ 22:31:43

      No saps pas la il.lusió que em fa saber que l’heu feta, que no us ha costat gens i que us ha agradat! Gràcies per explicar-ho i passeu-ho molt bé jugant. Una abraçada!

      Respon

  5. Anna
    oct. 17, 2013 @ 22:44:35

    Ei, fa temps que et segueixo i provo les teves idees i mai m’havia animat a deixar un comentari, però et volia preguntar… Quan dura aquesta plastilina? Caduca? S’endureix al cap dels dies?
    Gràcies!

    Respon

    • elisabetsalie
      oct. 18, 2013 @ 12:17:59

      Anna, m’alegra que t’hagis animat a deixar un comentari: tot és començar!
      Això que em preguntes no t’ho puc dir perquè ha estat la primera vegada que n’hem fet a casa (els Reis ens en varen portar moltíssima i no vull llençar-la). La vàrem fer fa unes tres setmanes i la guardem en un recipient hermètic dins la nevera i de moment (aquest matí, quan ho he anat a mirar) aguantava perfectament. Ignoro fins quan ho farà.
      Pel que hem vist fent la nostra pròpia plastilina, no en comprarem més i a partir d’ara la farem, i provarem altres receptes. El tacte i l’olor ens ha encantat, a part de gaudir i aprendre amb el procés d’elaboració. Prova-ho i ja m’ho diràs! Això sí, jo no en faré grans quantitats per si de cas.
      Espero que et vagis animant a participar al blog, ara que ja has vist que és tan fàcil. M’encantaria saber què és el que proves i com t’ha anat, igual que si tens alguna suggerència.
      Una abraçada!

      Respon

  6. Trackback: Estris i Materials per a un joc creatiu: per afegir a la Carta als Reis II | manetesicosetes
  7. Ametlla
    oct. 26, 2014 @ 15:28:36

    Felicitats! mira que m’has fet riure llegint el procés. Crec que intentaré fer aquesta plastilina

    Respon

  8. Trackback: Corona, collaret i mòbil de fulles cosides | manetesicosetes
  9. Trackback: El nostre slime sense bòrax | manetesicosetes

Deixa un comentari