Barret ràpid

barret ràpid rÉs freqüent que al llarg d’aquesta setmana, a les llars d’infants i a les escoles el rei Carnestoltes ens digui què ens hem de posar i també és freqüent que no sapiguem d’on treure-ho, sobretot si s’especifica que no pot ser comprat o que ha d’estar fet per un mateix.

Aquest primer barret el vaig fer l’any passat en poquíssim temps. Era al matí i quedava poc per marxar cap a escola i no teníem cap barret per al nostre gran i em va saber greu.

Vaig agafar un retall de texà d’un pam d’ample i vaig prendre la mida del cap del nen i hi vaig afegir uns centímetres perquè li anés ample. Vaig fer una vora senzilla a baix, i una vora el suficientment gruixuda a dalt per poder-hi passar una goma i estrènyer-la. Després, vaig cosir els costats l’un amb l’altre per tancar el cercle, i ja tenia el cilindre del barret fet.

Vaig passar la goma a la vora gruixuda, la vaig estrènyer i vaig fer-hi un nus, però hi quedava un foradet. Per donar-li un xic de vida, vaig tallar quatre rectangles de feltre de colors, els vaig posar un a sobre l’altre i vaig fer-hi serrells. Els vaig cargolar tots quatre junts i vaig fixar-ne la base al forat del barret amb unes puntadetes per sota. I ja està, ràpid i fàcil!

Quan a la tarda vaig anar a buscar el nen a la llar d’infants, no vaig veure  on estava jugant i ho vaig preguntar. La resposta de l’educadora va ser: “Busca el barret, no se l’ha volgut treure en tot el dia, ni per dormir!”. Que poc em va costar fer-lo feliç!

4 comentaris (+add yours?)

  1. Inski
    febr. 06, 2013 @ 02:21:10

    És xulíssim!!! Ja veig que hauré de començar a aprendre a fer servir la màquina de cosir… xD

    Respon

  2. Mònica
    febr. 07, 2013 @ 22:21:31

    Carai tú! I ho expliques així, com si fós tan fàcil!!! Com aquell que no vol la cosa vas fer un barret superxulo en uns minuts! Ja m’explicaras com t’ho fas….

    Respon

Deixa un comentari