Pintem amb glaçons

pintem amb glaçons 01És fàcil i divertit, i no embruta gaire!

El primer que cal fer és preparar els glaçons de pintura. Els vaig fer posant quatre culleradetes de pintura de dits dins una ampolleta que vaig acabar d’omplir amb aigua. Ho vaig remenar bé, i  amb l’ajuda d’un embut, ho vaig posar dins d’unes bossetes especials per fer glaçons. Teòricament el líquid no s’hi escapa, però com que no em volia arriscar a tenir fuites de pintura per dins el congelador, vaig optar per tancar-les amb unes pinces.

pintem amb glaçons 01bUna vegada fets els glaçons, només va caldre preparar el muntatge per pintar. Vaig proporcionar als nens una safata de cartró amb un Din A3 clavat amb cel·lo al seu interior i una safateta amb un glaçó de cadascun dels colors que havia preparat. Com a eines de manipulació, unes culleretes i unes forquilles de la cuineta.

pintem amb glaçons 09pintem amb glaçons 08

El primer contacte va ser interessant i una sorpresa per ells, en descobrir la fredor del glaçó. El petit intentava agafar-los amb les mans i se li esmunyien pels dits, patinant per tota la superfície del paper. El gran, més pacient, els pescava amb la cullera. Tot un entreteniment per als dos!

A mesura que els glaçons anaven circulant per la superfície del paper, l’anaven mullant i deixant tintada, i això els va encantar. També varen descobrir que si agafaven els glaçons amb la mà, es fonien més ràpid i aleshores, en posar-los sobre el paper, deixaven anar més pintura i els colors quedaven més intensos.

pintem amb glaçons 03pintem amb glaçons 04Per accelerar el procés de fusió del gel, vaig optar per deixar-los l’assecador de cabells i s’ho vàren passar pipa! No només escalfaven els glaçons, si no que el gran, que va descobrir com posar-lo a màxima potència, es va dedicar a fer-los desplaçar per damunt el paper amb la força de l’aire i amb algun copet extra que els proporcionava.

pintem amb glaçons 06pintem amb glaçons 07El petit va acabar jugant amb la safata i els glaçons per terra. És apassionat de mena i un experimentador nat. Com que l’activitat començava a semblar més una guerra entre germans armats amb glaçons i assecador de cabell amb el terra de la cuina com a escenari, vaig decidir recollir i deixar assecar les nostres obres d’art que han quedat amb un estampat preciós que segur reaprofitarem per alguna altra activitat.

pintem amb glaçons 02pintem amb glaçons 05

4 comentaris (+add yours?)

  1. Meritxell
    oct. 08, 2013 @ 08:42:12

    Què xul·lo ! Segur que aquesta ens la posem a la nostra llista de pendents 🙂

    I si enlloc de pintura hi posèssim colorant ?? Ja provarem 🙂

    Respon

    • elisabetsalie
      oct. 09, 2013 @ 09:23:41

      Nosaltres, les vegades que hem fet glaçons amb colorant, sempre l’hem utilitzat líquid, i els colors no surten tan intensos com amb pintura de dits, potser caldria provar amb colorants en gel o en pols. Fins i tot per al meu gust, la propera vegada que faci més glaçons, hi posaré més pintura! Una abraçada!

      Respon

  2. angaleta
    oct. 08, 2013 @ 13:53:09

    Molt bona idea! Nosaltres sempre ho hem provat amb colorant, mai amb pintura i és com tu dius, queda un resultat molt aquarel·lat. El recurs de l’assecador mola moltíssim, i els encanta!

    Respon

    • elisabetsalie
      oct. 09, 2013 @ 09:27:35

      Sí, però l’aparell corre perill… Si rebusco pels armaris, segur que encara trobo el meu vell de viatge i el podem reutilitzar cap a material d’experimentació pels nens sense que el que faig servir habitualment es pugui fer malbé! Petons

      Respon

Deixa un comentari