Poesia en família i des de ben petits

poesia per a nens 05 manetesicosetes Des de sempre m’ha agradat la poesia, però desde que vaig recuperar de casa els meus pares un llibre de poesia infantil que vaig guanyar amb sis o set anys en un concurs de recitat de poesia escolar, puc gaudir-ne una altra vegada i ara, a més, abraçada als meus petits. Tot un luxe. Em remunta als meus inicis lectors, quan la màgia de la lectura i els ritmes i les rimes encisadores del que llegia m’omplien de pau i felicitat. Recordo que mirava els seus dibuixets i que de tant llegir algunes poesies i cançons, me les sabia de memòria…

poesia per a nens 06 manetesicosetesI això és el que els meus petits perceben des de fa molts anys, ja que des de ben petitets, una sessió de lectura poètica els acarona les orelles de tant en tant. A vegades, no cal que s’entengui tot el que es diu, si no que només cal deixar-se seduir pel ritme, la rima i els sons harmònics dels versos… per això hi ha que llegeix poesia en veu alta en idiomes que no coneix per gaudir de la seva musicalitat sense perdre’s en jocs de significat!

Doncs bé, no fa gaire vaig retrobar-me amb aquest llibre de poesia que ens ha iniciat a mi i als meus fills en aquest gènere literari a una llibreria i en vaig reconèixer el nom de les autores i de l’il.lustradora. La portada ha canviat però el seu interior és el mateix. I continua desprenent màgia. En aquestes primeres imatges hi ha les dues portades, l’antiga i la nova, per si en recordeu una o si voleu trobar la nova.

Des d’aquest bateig poètic amb aquest ara ja clàssic de la poesia infantil, heu pogut gaudir i gaudim d’altres antologies com aquestes:

C_TOTES_3TRAÇADES Poesies i endevinalles d’Eumo Editorial, amb preciosos i moderns dibuixos a doble pàgina que ajuden als nens a entendre els diferents versos de les poesies. D’aquesta antologia, preferim des de sempre, la història del “Cocodril del Nil i el mussol del Pol”.

poesia per a nens 03

Del magnífic poemari il.lustrat  Poemes dibuixats que vàrem descobrir aquest estiu, podem dir que ens han apassionat els seus cal.ligrames, petites joies en que la forma i disposició de les paraules remeten de manera clara al contingut del poema.

poesia per a nens 07I el darrer llibre de poesia que ha arrelat fort a casa ha estat el d’en Salvador Comelles, titolat Abecedari poètic, descobert gràcies a la maleta viatgera del meu petit de P4. Un volum en el que l’autor ha creat un petit poema amb diverses paraules que comencen amb la lletra que ha il.lustrat bellament Àngels Ruiz.

poesia per a nens 01També vull esmentar una antologia poètica de les que hem gaudit escoltant moltes vegades les seves poesies ja que ve acompanyada amb un dvd. Es tracta de El meu món de poesia de Joana Raspall.

Si voleu trobar les referències completes d’aquests llibres, podeu consultar el catàleg de les biblioteques públiques ARGUS, clicant aquest enllaç superior per saber si a la vostra biblioteca hi són o es poden demanar.

Pel que fa a nosaltres, continuarem buscant llibres poètics i gaudint d’aquest gènere perquè ens ofereix una bona dosi de màgia i bellesa musical i emotiva feta de paraules. Feliç Sant Jordi, feliç Dia del Llibre i feliç Poesia!

2 comentaris (+add yours?)

  1. Judith Franch
    mai 02, 2016 @ 14:15:42

    Nosaltres tenim dos reculls de poesies per nens de Miquel Desclot que ens agraden molt: Poesies amb suc i El domador de paraules. A més vam tenir el plaer de que ell mateix ens expliqués la màgia de la poesia i les paraules en una espècie de contacontes i va ser fantàstic.

    M’ha agradat molt la teva recopil·lació, a vegades ens oblidem d’aquest gènere tan bonic i que va tan bé per ajudar als nens i nenes a adquirir el llenguatge.
    Una abraçada

    Respon

    • elisabetsalie
      mai 12, 2016 @ 16:31:54

      Poesies amb suc ja el tinc ullat i a la llista de pendents. Ens apuntem l’altre. Tens raó, la poesia que agrada tant als petits per la seva musicalitat, la majoria d’adults no l’aprecïen adequadament. És una llàstima. Gràcies per les recomanacions. Una abraçada.

      Respon

Deixa un comentari

