El primer pessebre de casa

pessebre nadal 2015 01Desde sempre, a casa dels meus pares s’ha fet pessebre, fins i tot des d’abans de nèixer jo, la germana gran de casa. I sempre han estat molt creatius, i gegantins. Els meus pares reciclaven materials i creaven pessebres molt originals alguns sobre capses, clavats a les parets, sobre mobles… de tots tipus, amb muntanyes de suro, d’ampolles recobertes de sorra i diaris, pintats, etc. Els darrers anys han guanyat alguns premis de pessebres de la ciutat on viuen, ja que les maquetes on situaven les figuretes han adquirit formes com les muntanyes del Mongrí, el Puig de Bassegoda, Pedralta o llocs on han estat de viatge ara que estan jubilats. Se’n sentien orgullosos i a mi m’agradava molt veure’ls.

Però aquest any ha estat diferent. La meva mare va caure a la primavera i es va fer molt mal al braç dret i encara no n’ha recuperat la mobilitat, de manera que aquest any no han estat d’humor per fer pessebre. Però els meus nens han crescut veient la tradició de fer-ne i m’ha sabut greu que a casa els meus pares aquest any no el vegin fet, de manera que m’he proposat prendre el relleu generacional en aquest sentit i implicar-hi els petits de manera que no en siguin només espectadors.

pessebre nadal 2015 02I un dia que jugaven amb el lego duplo els vaig dir que em fessin una cova per posar-hi les figures del portal. Aquest és el portal que em varen preparar ells sols (el lego els torna bojos, tant el duplo com el clàssic). A la foto no es veu bé però a la part del darrera hi ha una escala per tal que l’àngel pugui pujar i baixar amb comoditat cap a la teulada… El tió va cagar els clics dels tres reis d’orient i fang autossecant per poder fer al llarg d’aquests dies més figuretes… També li varen robar una estrella a l’arbre…

D’aquesta manera queda inaugurada la tradició pessebrista a casa nostra amb els petits com a dissenyadors i realitzadors de les seves obres. A veure com surten les figuretes de fang i com ens queda el pessebre de l’hivern vinent. Ara com ara, els serveix per jugar-hi prou bé.

Nadal 2015: quasi 6 anys / 4 anys i 4 mesos

 

2 comentaris (+add yours?)

  1. Magda
    des 28, 2015 @ 22:08:35

    Quin pessebre més original, m’encanta !!!!!
    I que bé que els teus fills continuin amb la tredició, personalment penso que són costums ben nostres que no hem de perdre !!!!!
    Molt bones festes família i un bon 2016 !!!!!
    Petons !!!!!

    Respon

Deixa un comentari

