Nius i menjadores per a ocells

nius i menjadores ocells 01bFa uns mesos ens varen regalar un llibre de manualitats farcit de bones idees per a passar-nos-ho bé: Manualitats esbojarrades de Cristina Picazo, publicat per Cruïlla. Fullejant-lo amb els nens, hi vàrem trobar molt bones idees per a fer aquest estiu, i molt ben explicades, però en particular els meus es varen entusiasmar amb les casetes per a ocells, ja que a l’escola han estat treballant tot el curs aquest tema i els va semblar molt bona idea construir-ne unes quantes per al seu pati.

nius i menjadores ocells 01No sóc gaire amiga de les propostes tancades, perquè prefereixo oferir els materials i que els nens siguin els que decideixin el que volen fer, però aquest llibre conté una bona varietat de propostes divertides i imaginatives i que serveixen molt bé com a punt de partida, que en èpoques de molta feina, com que els materials i les passes estan tant ben explicades, t’estalvien un munt d’hores en la preparació de les activitats… L’amortitzarem segur!

nius i menjadores ocells 13nius i menjadores ocells 02Doncs bé, revisant els materials de partida, vaig decidir canviar-los pels que tenim per casa. Per a mi, les idees estan per adaptar-les a les nostres necessitats, de manera que vaig decidir fer menjadores rodones sense teulada i un parell de nius més treballats però amb el tipus d’envasos que tenim, totalment quadrats. I com que els nens hi volien una teulada tant sí com no, igual que al llibre, me les vaig empescar per acabar posant-n’hi una. Us explico com ho vaig fer:

  1. Netejar bé i deixar assecar els envasos que utilitzarem. En el nostre cas, ampolletes d’aigua per a les menjadores i tetrabricks quadrats per als nius-caseta.
  2. Recobrir de cinta de pintor, d’aquella que es pot tallar amb la mà.
  3. Pintar amb una capa de pintura acrílica i deixar assecar.
  4. Fer un foradet central per a que els ocellets puguin passa rel cap per a agafar menjar.
  5. Fer un foradet sota del forat gros que atravessi l’envàs per tal de poder-hi posar un tronc que faci de suport per als ocells que vinguin a menjar.
  6. Decorar amb retoladors permanents i gomets.
  7. Decorar el tronquet amb retoladors permanents i situar al seu lloc.
  8. Opcionalment s’hi pot posar una capa de cola blanca per tal de fixar-ho tot.
  9. Lligar un cordillet de color al coll de l’ampolla per tal de penjar-ho a l’arbre o al lloc que es vulgui.
  10. Omplir amb menjar d’ocells.

Per a construir la teulada de les casetes, vaig agafar un altre tetrabrick i el vaig obrir. Amb una pistola de cola calenta vaig construir un triangle i el vaig fixar al cos de la caseta. A continuació, vaig tallar tres plantilles de teulada per tal que els nens puguessin retallar-los amb goma eva del color que vulguessin. I quan ja varen haver acabat la feina, ho vaig fixar tot amb cola termofusible.

Al final, com que ja sabem que a aquestes alçades els ocells ja tenen caseta i només els cal menjar, hem substituït la palla que havia d’anar a l’interior dels nius per a fer-los confortables per menjar i així estaran més ben provistos.

Els nens, quan varen portar les seves menjadores a les seves respectives classes d’educació infantil (p3 i p5), estaven orgullosíssims de col.laborar amb el projecte sobre els ocells aportant una manualitat feta per ells mateixos. I encara més ho varen estar quan les classes es varen dirigir al pati i varen penjar les menjadores als arbres. El meu petit em va dir contentíssim: “i després, tots vàrem aplaudir”. I aquest cap de setmana el meu gran m’ha dit: “la meva menjadora ja no té menjar, sembla que als ocells els ha agradat. N’hi posarem més?”

Primavera 2015:  5 anys i 4 mesos/ 3 anys i 8 mesos

Enllaços relacionats:

 

 

5 comentaris (+add yours?)

  1. clubpetitslectors judith franch
    jun 11, 2015 @ 22:26:01

    Carai!!! us han quedat genials, quina passada!! A veure si ens animem😉

    Respon

  2. Magda
    jun 11, 2015 @ 22:34:49

    Genials aquestes menjadores.
    I que bé que els nens hagin pogut contribuir en el projecte de l’escola. Segur que estaven contentíssims.
    Bon cap de setmana família.
    Petonets

    Respon

  3. Trackback: La nostra selecció de llibres inspiradors per a aquest juliol | manetesicosetes

Deixa un comentari

