Extraterrestres amb pintura bufada

extraterrestres amb pintura bufada 01Després de fer una activitat amb pintures molt aigualides durant la primavera passada, vaig decidir oferir-los les restes de pintura, comptagotes, papers molt grans en blanc i unes palletes. Feia molt temps que havia vist una activitat molt divertida i interessant que tenia ganes de provar però que, incomprensiblement, havia anat quedant enrera… Em vaig posar a l’altra banda de les tauletes i vaig deixar d’anar algunes taques de pintura líquida sobre el paper i els vaig ensenyar què passava si hi bufàvem fort amb una palleta. La idea els va engrescar i varen voler posar en pràctica de seguida l’activitat.

extraterrestres amb pintura bufada 02El gran se’n va sortir ben aviat sense problemes i va gaudir moltíssim esbrinant com aconseguir esquitxos ben divertits segons la intensitat i la direcció de les seves bufades. Al petit, però, això de bufar no li sortia gaire bé i li va caldre la meva ajuda quan es cansava de provar. Practicar el buf és una bona manera d’ajudar els nens a parlar i a vocalitzar més clarament, i em va sorprendre que això de bufar no li sortís bé perquè és molt i molt xerraire… Va acabar posant els dits a les taques i rascant amb la palleta per fer lliscar la pintura més còmodament sobre el paper.

extraterrestres amb pintura bufada 05vextraterrestres amb pintura bufada 03vQuan ja varen estar tacats de colors tots els papers, ho vàrem deixar assecar unes hores i, tot seguit, els vaig oferir retoladors i ulls amb nineta mòbil per anar composant els extraterrestres que més els agradessin. Algunes taques les varen transformar en animals, altres en éssers vinguts d’una altra galàxia, amb un, dos, tres ulls, diverses boques i més d’un parell de braços i cames. La imaginació al poder! Això sí, tots eren molt i molt simpàtics i no feien gens de por: havien vingut al nostre planeta per ser els nostres amics… En cap moment la paraula monstre va sortir, ja que a nosaltres de moment no ens agraden gens…

extraterrestres amb pintura bufada 07Quan varen estar les obres acabades, les vàrem tenir una colla de mesos penjades a la paret de l’habitació i la veritat és que feien goig posades una al costat de l’altra i ens ajudava a recordar sovint que bé ens ho vàrem passar creant la nostra col.lecció de petits i simpàtics visitants.

Març 2014: 4 anys i 3 mesos / 2 anys i 8 mesos

extraterrestres amb pintura bufada 01bEntrades on es mostra la mateixa activitat o activitats relacionades amb pintura i aire:

 

 

4 comentaris (+add yours?)

  1. hiolambda
    des. 04, 2014 @ 09:15:56

    hehe què simpàtics els extraterrestres. Nosaltres sí que vàrem fer mostres un dia, però de xocolata: http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/2013/05/monstres-de-xocolata.html

    Resposta

  2. Olga
    des. 08, 2014 @ 20:56:45

    Jajajaja. M’encanten!!! doncs jo m’apunto la idea que per aquest Nadal.,..farem extraterrestres!!!
    Una abraçada, maca!

    Resposta

Deixa un comentari

