Construccions de paper inspirades en un llibre espectacular

construccions de paper inspirades per un llibre 01Sovint la inspiració ve de la més estricta quotidianeitat. El llibre 600 punts negres de A.Carter que ens va portar a provar aquestes construccions de paper el vaig trobar molt malmès a la biblioteca de la llar d’infants on els darrers cursos anava a fer de dinamitzadora contacontes per als nens de l’escola. Estava en una lleixa amb força pàgines trencades i gairebé a punt de llençar.

construccions de paper inspirades per un llibre 09Li vaig preguntar a la mestra bibliotecària si em deixaria provar de reparar-lo i com que em va dir que sí, me’l vaig endur a casa. Va estar força temps a les lleixes del costat del sofà esperant que trobés la manera d’arreglar les diferents pàgines. Cada pàgina era un problema diferent i calia idear una solució diferent… Mentre estava en espera, els nens em demanaven de mirar-lo sovint ja que les fantàstiques creacions en 3D que omplen les seves pàgines els encantaven. Fins que em vaig decidir posar-me a treballar en ell i els nens, ben intrigats, insistien en ajudar-me com fos.

contruccions de paper inspirades per un llibre 06contruccions de paper inspirades per un llibre 05A les tauletes de treball els vaig posar papers de colors i cartolines tallades a tires, gomets per enganxar, tisores per retallar les tires a la mida desitjada i retoladors per pintar els famosos punts negres que omplen el llibre. I es varen posar a treballar ben entusiasmats. Varen pensar i pensar i varen aconseguir crear un enreixat de tires de cartolina subjectada amb gomets, uns fulls posats en vertical i corbats per què s’aguantin i dotats amb ranures per tal d’encaixar-hi les tires de cartró pintat. Finalment, varen posar en vertical l’enreixat de cartolina per fer-ne una composició. Tot plegat un bon garbuix de papers, ho ben asseguro, però per a fer-lo varen pensar moltíssim i la seva creativitat va fluir mentre intentaven treballar, a estones en equip,  i mantenint un diàleg del que anàvem fent cadascun de nosaltres.

contruccions de paper inspirades per un llibre 04construccions de paper inspirades per un llibre 08No vàrem aconseguir cap pàgina semblant a les del llibre, ja que crear passant de les 2D a les 3D costa molt, però, la recerca de la verticalitat que vàrem fer va ser molt interessant. Temps al temps, ja que hem anat repetint l’experiència de construir amb papers perquè ens ha agradat molt, i a poc a poc anem trobant maneres d’anar-nos acostant un xic més als nostres objectius creatius, sense pressa i gaudint de l’anar provant, ben oberts al que anem trobant.

El llibre de l’escola va quedar reparat, potser no amb l’elegància que aquesta joia de llibre es mereixeria, però vaig fer-ho el millor que vaig saber. I vaig gaudir fent la feina amb la il.lusió de donar-li al llibre unes quantes oportunitats més de sorprendre els seus lectors. I així va ser: el premi que vaig obtenir per aquest treball va ser veure les cares de sorpresa i d’il.lusió dels nens que venien a la biblioteca quan els anava ensenyant les màgiques pàgines d’aquest conte…

Juny del 2013: 3 anys i mig / 1 any i 10 mesos

contruccions de paper inspirades per un llibre 07Enllaços relacionats:

  • Cerca de 600 punts negres al catàleg ARGUS de biblioteques públiques per veure a quins llocs es pot aconseguir en préstec: AQUÍ.
  • Tauler col.laboratiu a Pinterest de Manetesicosetes, al que podeu participar si ens seguim mutuament i m’ho demaneu.
  • Llibres o tríptics? de Manetesicosetes, un treball en paper.
  • Llibre de cares de Manetesicosetes, un altre treball en paper.
  • Una postal-acordió de Manetesicosetes, un altre treball en paper.
  • Categoria LLIBRES a  la barra lateral del nostre blog Manetesicosetes.

4 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    nov 19, 2014 @ 22:54:12

    Construïr i paper són dues coses que fascinen als infants. Si van de la mà, resulten encara més fascinants. M’agrada molt la idea de crear amb paper, nosaltres també hem treballat amb tires de cartolina corrugada, últimament, però ens hem quedat en el 2D.
    Que els llibres ens portin a descobrir algunes parts de la creativitat que dorm dins nostre és tan fascinant com el cartró i el paper.
    Donar-los l’oportunitat (el temps, l’espai, els materials…) per a que succeeixin aquestes descobertes és donar-los l’oportunitat per a que aprenguin guiats pels seus propis interessos i des de les seves capacitats.
    M’encanta la idea.
    Una súper abraçada!

    Respon

    • elisabetsalie
      nov 20, 2014 @ 07:00:14

      Gràcies, Angaleta. M’agrada que t’interessin les nostres construccions de paper. Esperem les vostres obres de cartró corrugat, segur que són fantàstiques! Molts petons.

      Respon

  2. Mamas con Arte
    nov 26, 2014 @ 13:29:00

    Ens encanta la idea de relacionar un llibre amb una activitat plàstica. A més aquest és un llibre preciós que dóna molt de joc! Felicitats!!!

    Respon

Deixa un comentari

