Libèl·lules i flors

libèl·lules i flors 01Aquests carnavals vaig estar molt enfeinada. Al gran li va fer il·lusió disfressar-se amb la comparsa de l’escola i tota la família hi va participar. Ens pensàvem que la disfressa seria senzilla, del tipus de retallar un parell de cartolines i poca cosa més, però resulta que aquest any havien triat anar de libèl·lules i és clar, s’havien de fer les ales. Quatre ales per persona, multiplicat per quatre persones, van setze ales, decorades per les dues cares… Però com que la rua es va fer a hores en què els petits fan la migdiada, vaig pensar que el petit aniria millor si la feia amb el seu tricicle, i aleshores el gran va voler fer-la amb el seu patinet. Total, que també els vàrem decorar amb libel·luletes, i és clar, això suma vuit ales més per dues cares que també s’havien de fer. Total, que ja he perdut el compte, però entre les ales, les disfresses, les diademes amb els ulls i tot el que envolta la disfressa, hi vaig dedicar un munt d’hores…

libèl·lules i flors 02Passo a explicar el procediment de construcció que vàrem seguir per si algú  vol fabricar ales alguna vegada. De fet, no és gaire difícil, però sí que requereix el seu temps i planificar-te amb antelació.

  1. Fer quatre cercles amb un sol tall de filferro un xic gruixut, acabant amb un tros de filferro cargolat a un dels costats dels quatre cercles junts. Tallar el filferro, modificar la forma dels cercles i separar-los fins que tinguin la forma d’ales. Les dues superiors més arrodonides i les dues de sota més allargades.
  2. libèl·lules i flors 04Cobrir cadascuna de les ales amb un mitjonet de mitja o de dues en dues amb pantis. Si són de colors, ens estalviarem el pintat posterior. Cal estirar les mitges fins a amagar les costures a la part central, de manera que el gruix de roba faci de coixí protector dels trossos de filferro que uneixen les ales. La part de les puntes dels peus de les ales, també cal amagar-les doblegant-les sobre elles mateixes i cosint-les a la punta de les ales.
  3. Pintar les ales i amb la pintura encara molla, espolvorejar-hi purpurina. Nosaltres hem fet servir pintura de dits i no és una bona idea, ja que si hagués plogut, no sé pas com hauríem quedat.
  4. libèl·lules i flors 03Una vegada ben seques les ales, vaig resseguir el contorn consint-lo amb llana de colors brillants. Una feinada, ara tinc claríssim que ho faria amb pistola de silicona.
  5. El darrer pas és la decoració de les ales per les dues cares, ja que, com que sobresurten de la disfressa, es veuen totes dues. Al començament vaig voler utilitzar cola però avançava molt lentament, però finalment ho vaig anar clavant amb la pistola de silicona posant petits punts de cola cada tres o quatre centímetres.
  6. libèl·lules i flors 05Per penjar-nos les ales vaig fabricar uns tirants de goma gruixuda que creuaven en X la nostra esquena i el nostre pit i vaig penjar amb brides les ales al punt central de la X de l’esquena.

Val a dir que l’experiència de la nostra rua va ser memorable perquè ens ho vàrem passar molt bé i perquè vàrem guanyar el premi a la “comparsa més artística”. Pujar a l’escenari a rebre el premi va ser una experiència molt especial per als nens!

libèl·lules i flors 07Però una vegada acabats els carnavals, no sabia què fer-ne de les ales que tant de temps ens havíen costat de fer. I em sabia molt greu llençar-les. Primer vaig pensar penjar-les a la paret de la terrassa però no tenia cap ganes de fer els cossos, les parets no eren prou grans i com que estaven pintades amb pintura de dits, sabia que no aguantarien la primera pluja forta de primavera sense destenyir-se, de manera que calia fer-ne alguna cosa que no fos gaire gran per poder-les tenir sota el porxo de la terrasseta. I al final vaig trobar què fer-ne!

libèl·lules i flors 08libèl·lules i flors 09Vaig agafar les ales del pare i les meves, les vaig capicular, les vaig unir amb brides i vaig anar escampant les ales com si fossin els pètals d’una gran flor. Aleshores vaig agafar les ales dels petits i també les vaig capicular, unir i enganxar al centre de les ales grans. Al bell mig he agafat goma eva amb purpurina de la que portàvem escampada pel cos i he retallat uns cercles que, una vegada enganxats amb la pistola de cola calenta, fan de centre d’una flor gegant i preciosa que decora la nostra terrassa amb la seva doble corona de fulles lluents.

Les libel·luletes del patinet i del tricicle les he mantingudes tal i com estaven i les he penjades a dos panys més de paret buits que tenim sota el porxo, constituïnt junt amb la flor, una decoració primaveral de libèl·lules i flors que ens encanta veure! Us agrada com ho hem reaprofitat?

libèl·lules i flors 01b

Febrer 2014 – 4 anys / 2 anys i mig

6 comentaris (+add yours?)

  1. hiolambda
    mai 29, 2014 @ 10:19:26

    La veritat és que sí que sembla molta feina, però van quedar molt xules, nena! i la flor també 😀

    Respon

    • elisabetsalie
      mai 30, 2014 @ 06:24:07

      Gràcies! Molta feina perquè varen ser 6 ales completes de 2 cares, però fer-ne unes o dues per una disfressa no costa tant d’esforç.
      Veure la flor penjada a la paret, ens recorda el nostre primer carnaval en comparsa i que estem a la primavera! Una abraçada

      Respon

  2. angaleta
    mai 29, 2014 @ 23:21:02

    Ostres, de debò, quina meravella! Ja sabia que les disfresses eren xules, però no podia imaginar-me que ho fóssin tant… clar que, veient la feinada que hi ha darrera, la teva creativitat i imaginació, no podia ser de cap altre manera.
    Decorar el patinet i el cotxet, és tot un detall, estic segura que devieu fer molta patxoca!
    D’altra banda, les flors són molt originals, i una bonica manera d’aprofitar les ales, i estic segura que sempre que les veieu no pensareu en la feinada que t’han portat (cosir-les amb llana al voltant del filfrerro, U-A-U!) sinó com us ho vau arribar a passar de bé durant la rua!
    Ara, les properes amb pintura acrílica, i així les pots penjar i que els toqui l’aire, l’aigua, el sol i el que calgui!
    Una abraçada!

    Respon

    • elisabetsalie
      mai 30, 2014 @ 06:29:06

      Hahaha, les “properes” dius… no crec que amb la comparsa de l’escola repetim idea en molts anys, de manera que no crec que hàgim de fer gaires ales més. Això sí, a partir d’ara, per les disfresses, pistola de silicona i pintura acrílica per tots costats. M’alegra que t’hagin agradat i això de cosisr, no és tant greu, feia allò que se’n diu “puntades de gandul”, llaaaaargues, llaaaaargues…Una abraçada.

      Respon

  3. marta font
    jun 17, 2014 @ 19:57:58

    t’escric per que el teu blog em sembla una autèntica passada! me l’he guardat a favoritos..jijiji, treballo a una ludoteca i m’encanta variar i tenir recursos nous, sobretot en la línia de l’experimentació i veig que tu has fet molta cosa! et recomano uns llibres que pot ser coneixes de l’editorial graó sobre experimentació en etapa d’infantil que te idees molt bones també. Gràcies per la dedicació, una abraçada des de barcelona 🙂

    Respon

    • elisabetsalie
      jun 21, 2014 @ 04:32:52

      Marta, moltíssimes gràcies pel teu comentari. No saps com m’alegra saber que les meves idees són útils i ajuden a altres nens a descobrir i gaudir experimentant i creant. I més, si el comentari ve d’una professional.
      Pel que fa als llibres, no els conec. Com et pots imaginar no tinc gaire temps per llegir, però miraré de buscar-los per donar-hi un cop d’ull. Moltes gràcies per la recomanació. Una abraçada!

      Respon

Deixa un comentari

