Una postal acordió

una postal acordió 01Ara que ve el dia de la mare, us explicaré el que vàrem fer pel dia del pare, ja que es tracta d’un regal que pot servir per qualsevol data a celebrar. Es tracta de fer una postal llarguíssima, unint diverses postals amb dibuixos dels nens al costat de fotografies del pare. Més o menys a l’estil del llibre-acordió amb figures geomètriques que vaig fer fa dos Sant Jordi per als petits i que va tenir tant d’èxit, enllaçat a sota, com de costum.

Vaig preparar el material que calia per a fer-les sobre la taula de la cuina:

  • una postal acordió 02quatre fotografies de la cara del pare retallades per a cada nen;
  • dos targetons plegats al llarg de color groc , un per a cada nen;
  • dos targetons plegats del llarg de color verd, un per a cada nen;
  • tisores;
  • cola en barra;
  • perforadores;
  • segells i tintes;
  • cel.lo per unir les targetes en un cuc llarguíssim;
  • retoladors;
  • ceres.

Quan va estar tot a punt, vaig cridar-los i els vaig explicar que el pare, quan arribés de la feina, li agradaria moltíssim rebre una postal ben llarga amb dibuixos i lletres feta per ells per felicitar-lo en aquest dia tant especial. I la idea va quallar, ja que es varen posar a treballar de seguida.

una postal acordió 06Va ser una bona pensada tenir els targetons per separat, ja que així tots dos varen treballar de manera independent i a més, al final, els vaig muntar de la manera que em va semblar més coherent. Això sí, al final de les planes de les targetes, els vaig marcar una ratlla a llapis que no podien sobrepassar amb els seus dibuixos, ja que seria la mida per la que retallaríem o hi posaríem cola per tal de construir la nostra llarga felicitació per al pare.

El gran va decidir on volia clavar les imatges de la cara del papa, ja que jo només li vaig demanar que n’anés una a cada cara de la targeta, de manera que hi hagués una cara cada dues planes i es va posar a dibuixar les coses que més li agrada fer amb el papa: jugar amb el Rayo McQueen, a castells i cavallers, menjar pastís, anar en bicicleta… Si fins i tot va dibuixar al pare vestit de cavaller amb “darmadura, casc i espasa”! Li vaig demanar que a la primera cara hi posés un missatge per al papa i ell va escriure “Papa, t’estimo molt” i a la del darrera hi va posar “Testimu papa testimu tota labia” que jo no vaig comprendre però que ell va transcriure com a “T’estimo papa, t’estimaré tota la vida”.

una postal acordió 04una postal acordió 05El petit, com que no sap fer lletres, va dibuixar moltes carreteres i va estampar cotxes i trens, ja que és al que li agrada més jugar amb el papa. Li va pintar molt i molt les cares, que em va dir on volia, i va insistir moltíssim en que volia fer molts cors troquelats als fulls perquè “timu molt a papa” (no cal traducció) i em demanava ajuda perquè la cartolina li costava massa de foradar. Ell em guiava i jo executava. També va voler que li dibuixés el contorn de la seva mà.

S’hi varen dedicar una bona estona i es posaven molt contents en veure com valorava els seus esforços creatius per a satisfer al pare. No cal dir que al pare, quan li varen regalar, li va caure baveta pura i se’ls va menjar a petons. Tots dos varen insistir a explicar, pàgina a pàgina la seva creació conjunta i esperaven un atac de petons després de cada explicació.

Ja que ha sortit el tema, aprofito per dir que algun any m’agradaria rebre una postal així dels meus petits artistes… També me’ls menjaria a petons i no en deixaria res de res. 😉

Març 2014- 4 anys i 2’5 anys

Enllaços amb llibres fets a mà -molt amateurs- que poden servir com a regals:

  • Llibre acordió de Manetesicosetes, on es veu un llibre que vaig fer inspirat en Kveta Pakovska;
  • Llibre de cares, de Manetesicosetes, on es veu un llibre fet a tires amb cares que van canviant d’expressió segons quina cartolina es giri;
  • Llibre o tríptic? de Manetesicosetes, tríptics inspirats en Katsumi Komagata.
2 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    maig 01, 2014 @ 14:39:14

    Quina xulada! Sou uns artistes! Estic segura que al pare li va caure la baveta, si em cau a mi i tot! D’altra banda, és important això de la “Darmadura” ^ ^ (que monos que són). Esperarem que hi pensin i et facin un detallàs pel dia de la mare, que estic segura que estaran al cas, perquè tens tres sols a casa!
    Un petó acordió!

    Respon

    • elisabetsalie
      maig 02, 2014 @ 15:53:17

      Sí que són tres solets, sí!
      L’any passat em varen sorprendre amb un regalet que em va emocionar per l’inesperat i tendre que va ser, però aquest any el tema pinta malament perquè el pare és fora tot el cap de setmana i no hi ha temps per què em facin res. En alguna altra ocasió. Un petonàs!

      Respon

Deixa un comentari

