La festa de la neteja -o com gaudir explorant l’escuma del sabó-

la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó  01b No ho tenia previst, ho asseguro. Dissabte passat al matí vaig deixar els nens jugant a la sala i vaig sortir a veure en quines condicions estaven les joguines de la terrassa després d’haver passat l’hivern a la intempèrie però els petits em varen seguir. Com que no hi va haver manera de convèncer-los que tornessin a entrar, mentre jo em posava a netejar la teulada de la caseta, els vaig proporcionar guixos de colors perquè pintessin a terra. Una proposta insuficient ja que a la que em vaig despistar ja estaven escampant per terra les restes del sorral magnetita i ho remenaven tot: m’estaven cridant l’atenció i no tenien previst deixar-me netejar… Allò que es diu que “si no pots amb l’enemic, uneix-te a ell” és ben cert, perquè en quan els vaig preguntar si em volien ajudar em varen contestar amb un sí rotund i entusiasmat.

la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 01Vaig agafar les dues galledetes del kit de joc de l’estiu i les vaig omplir fins a la meitat amb aigua, i un bon raig de sabó de rentar plats. Els vaig donar una baieta a cadascun i, després d’ensenyar-los com s’havia de remullar, apretar entre les dues mans fent-ne una boleta perquè sortís l’aigua i després fregar les superfícies brutes, em vaig asseure a una cadira amb la càmera a punt per observar com es desenvolupava el nou joc.

Va ser un èxit rotund! Feia temps que no mostraven tant d’interès en una activitat: la combinació de recuperar la caseta de joc oblidada durant els mesos d’hivern, amb l’aigua, l’escuma del sabó i les baietes, el plaer d’explorar i aprendre a fer una activitat destinada als adults i el plaer d’estar a l’aire lliure ara que amb la primavera el cos ens demana a crits sortir a l’exterior, va fer que la senzilla i avorrida posada a punt de la terrassa es convertís en tota una festa de la neteja.

la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 02la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 05Com ja és habitual, al començament, els petits exploradors es varen centrar en descobrir el funcionament de les baietes, de com canviaven de pes en remullar-les, veure com l’aigua baixava de la baieta a la galleda, aprendre a treure’ls la que sobra apretant ben fort i descobrint que d’aquesta manera es produeix moltíssima escuma. I després, com el sabó s’anava adherint a les superfícies que fregaven i com per art de màgia la brutícia anava desapareixent davant els seus ulls…

la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 04la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 03Però al cap d’una estona, ja avesats al funcionament de la neteja, i amb l’exterior de la caseta ben net, varen anar a buscar nous objectius. Així, el petit em va empastifar les cortines protectores de la rentadora i el gran va començar amb les bicicletes… Com que jo no vaig compartir la seva alegria, els vaig proposar de netejar altres joguines seves: les cadires per seure, de les que en varen netejar tots els racons possibles ben concentrats. Després els va tocar el torn a la cistella de bàsquet i al matalasset que tenen dins la caseta…

la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 07la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 06L’entusiasme anava en augment: galledes amunt, galledes avall, escuma a terra, trasvassament de líquids d’una galleda a l’altra en tenir-ne una de buida, compartir baietes i galledes, riure moltíssim i, finalment, per part del gran, recollir aigua de terra amb la baieta i rentar el cabell del seu germà. En aquest moment vaig decidir posar punt i final a la sessió de neteja perquè ja no em semblava higiènica i ja portaven massa temps molls de cames i ara, també de cap.

la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 08la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 09El pare va portar al petit a la banyera i jo em vaig quedar recollint amb el gran. I quan el petit ja va estar, el gran va anar a banyar i jo em vaig dedicar a esbandir el sabó omnipresent a la terrassa a cops de mànega. No us penseu pas que vaig tardar poc a treure tot el que hi havia, l’havien feta grossa, però la seva alegria  i els seus descobriments em varen recordar, una vegada més, que escoltar el que els nens volen quan et reclamen atenció, i que proporcionar-los activitats motivadores i que propiciïn el descobriment del món que els envolta és meravellòs i atenua qualsevol molèstia que et puguin ocasionar.

la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 10la festa de la neteja explorar l'escuma del sabó 11

 

Enllaç relacionat:

Anuncis

8 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    març 29, 2014 @ 13:51:25

    El plaer de remenar aigua i sabó és fascinant i deliciós per a les petites mans dels nens. Col·laborar en les tasques de la llar els resulta gratificant a ells i també a nosaltres, no només per la feina feta, sinó també pels valors que els transmetem. Felicitats per viure-ho i per transmetre-ho d’aquesta manera tan brillant!

    Resposta

  2. mamaduende
    març 30, 2014 @ 14:55:21

    Doncs nosaltres portem dos diumenges intentant fer la nostra festa de la nateja i el temps no ens deixa. A veure si el diumenge que ve podem….
    Ja et diré si els meus petits es mostren tant col·laboradors com els teus.

    Resposta

  3. Meritxell
    març 31, 2014 @ 10:07:55

    Genial aquesta col·laboració !
    En alguns dels nostres “experiments” els agrada més fer la part de la neteja que el propi “acte” …. potser perquè és el moment “real” de llibertat, sense condicionants 🙂
    Llàstima que va ploure ahir, oi ?? Una abraçada !!

    Resposta

    • elisabetsalie
      març 31, 2014 @ 20:28:03

      Sovint col.laboren a casa amb tasques petites, però el que més els agrada és netejar la pissarra del passadís. Ara, el dia de l aneteja de la terrasseta es varen esplaiar a gust! Una abraçada

      Resposta

  4. camino
    abr. 01, 2014 @ 06:52:16

    Ostres !! jo també vull participar jejeej ! Que bé que s’ho han passat, m’encanta que hagis expressat també les teves emocions quan van fer coses amb les que no estaves d’acord, no sempre totes les activitats són flors i violes, tota l’estona .
    El David s’ho hagués passat bomba !! a casa no ho podem fer que tenim veïns abaix , però ara que cal netejar també el nostre raconet del balcó ja tindrà el seu moment estelar, jeje.
    Abraçades !!

    Resposta

    • elisabetsalie
      abr. 01, 2014 @ 21:06:29

      Tens molta raó, no totes les activitats són flors i violes tota l’estona, ells es dediquen a provar fins on poden arribar, i a mi m’agrada molt que ho facin, però és clar, s’han de posar límits i això no els agrada gaire i a vegades s’enfaden.
      I si no ho expliqués, no seria honesta amb aquesta mena de diari personal que és manetesicosetes, no?
      Una abraçada

      Resposta

Deixa un comentari

