Pintem amb imants

pintar amb imants 01Per acabar amb aquesta tanda d’entrades dedicada al magnetisme, us volem ensenyar com ens va anar el dia que vàrem pintar amb imants.

Muntar l’estructura idònia per a fer-ho no és senzill, ja que cal poder accedir a la safata per la part de sota, però veient des de dalt el que s’està fent. I com que els nens són petits, cal buscar com recolzar la safata a una altura adequada per a les seves alçades. En aquestes dues primeres fotografies es poden veure les estructures que hem utilitzat: per al gran, els peus d’una banyera portàtil amb una capsa d’ordenació encastada i uns tamborets per si es vol enfilar per veure què fa. Per al petit, una cadira infantil a la que hi hem posat un tamboret a l’inrevés, que subjecta una safata més petitona.

pintar amb imants 02pintar amb imants 03Pel que fa a la preparació dels materials, només cal cobrir amb paper la base de les safates, subjectant el full amb uns gomets per tal que no es desplaci, i posar-hi unes muntanyetes de pintura de diversos colors. Al mig de la safata, hi hem deixat un parell de boles metàl.liques que pertanyen a un joc d’imants i hem proporcionat als nens uns pals amb imants a les puntes.

El joc consisteix en que, des de sota, amb els pals imantats a les mans, facin desplaçar les boles per la superfície de la safata, fent que els colors escampats pel paper es vagin desplaçant empesos per les boles metàl.liques. Una activitat que despertava la seva curiositat i que els exigia paciència i concentració per aconseguir portar la bola cap a on es vol. No pas gaire fàcil, però sí molt interessant.

pintar amb imants 04pintar amb imants 05El gran pujava i baixava dels tamborets i es doblegava per entendre com els moviments que feia amb la mà de sota es traduïen en desplaçaments de les boles per la part de dalt, mentre que el petit, sempre va tenir la mà esquerra al costat de la safata i si no aconseguia el que volia des de sota, ho aconseguia movent la safata directament.

Al cap d’una estona, els dos nens es varen cansar de manipular les boles desde sota i ho varen fer des de dalt, des d’on és molt més senzill controlar els moviments. Varen acabar, però, deixant els bastonets imantats de banda i fent bellugar les boles ràpidament per sobre les taques de pintura inclinant les safates de costat a costat. Molt ràpid i divertit. Una activitat sorprenent!

pintar amb imants 06pintar amb imants 07

I si us ve de gust esbrinar altres maneres de pintar que hem practicat, podeu consultar-ho a la nostra barra lateral o anar al nostre tauler col.laboratiu de Pinterest, en el que podeu participar-hi com a editors si voleu, de manera que també podreu penjar-hi imatges. L’únic que cal és que m’aviseu que voleu participar-hi i que ens seguim a Pinterest l’un a l’altre. Animeu-vos!

[EXTRACTO PARA TRADUCTOR/ SUMMARY FOR TRANSLATOR]

Pintar con imanes. Esta actividad consiste en pegar un papel con adhesivo a una bandeja y repartir sobre él pintura de colores. Hay que poner la bandeja sobre una estructura desde la que se pueda acceder por debajo sin perder visibilidad en su parte superior. Se colocan unas bolas metálicas en la bandeja y se proporcionan imanes a los niños para que, des de debajo, muevan las bolas de la bandeja, arrastrando pintura con sus desplazamientos. Sorprendente.

pintar amb imants 01b

Anuncis

6 comentaris (+add yours?)

  1. camino
    març 14, 2014 @ 21:31:04

    Ostras , a casa vostra no pareu, eh? quina creativitat!!! És molt xula l’activitat, no m’extranya gens que els hi despertés la curiositat de com podiaser que el sboles es moguessin al desplaçar l’imant, jejejej.
    Gràcies per inspirar-nos !

    Resposta

  2. angaleta
    març 14, 2014 @ 21:45:36

    Una proposta fantàstica, sorprenent… i molt científica!
    És el que té la ciència quan es troba amb el llenguatge plàstic, que alimenten la seva bellesa mútuament.
    Començant per les estructures, quina obra d’enginyeria!
    Permetre als infants liderar el procés, no només prendre’n part, és important i fonamental… explorar la proposta, dur-la a terme i després experimentar de manera lliure cap a on els dicta el seu propi interès és bàsic per a que els sigui atraient i per a que l’aprenentatge els sigui significatiu.
    Una abraçada!

    Resposta

    • elisabetsalie
      març 15, 2014 @ 10:51:34

      Tens raó, quan la ciència es troba amb el llenguatge artístic floreixen les dues, el que passa és que nosaltres no pretenem avançar coneixements, només que s’ho passin bé experimentant i trobant nous camins, coneixent amb el cos el que passa perquè després, a l’escola, hi posin els coneixements. D’alguna manera, el que vull és que a casa ens ho passem bé junts obrint portes.
      L’estructura, com tu dius, és complicada de muntar, però per això l’explico, per si algú que vulgui seguir la proposta, se la pugui estalviar.
      Una super abraçada!

      Resposta

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: