Rasca, rasca!

rasca-rasca01

Després de veure la fruïció amb que els meus prínceps rascaven les capes de sabó tintades i perfumades, experiència explicada a l’entrada enllaçada a sota, vaig voler continuar oferint-los alguna altra proposta per l’estil.

L’oportunitat em va aparèixer de la mà del blog Pintriedit.com, que també deixo enllaçat. Es tractava de fer uns missatges o dibuixos en un paper gruixut i cobrir-los d’una barreja que, una vegada seca, es pot rascar amb una moneda com es fa amb les targes de loteria.

rasca-rasca02rasca-rasca03Per començar, vaig voler provar-ho sobre una safata de postres daurada per tal que el color del dibuix rascat contrastés bé amb el de la pintura de sobre. Vaig barrejar dues mesures de pintura acrílica amb una mesura de rentavaixelles i vaig cobrir la superfície de les safates amb la pasta resultant i ho vaig deixar assecar fins l’endemà, però suposo que amb un parell o tres d’horetes n’hi ha prou, depenent del gruix de la pintura que s’hi posi. Jo vaig utilitzar un pinzell però es veuen massa les passades i la propera vegada ho faré amb un rodet per fer la capa més llisa i fina.

rasca-rasca05L’endemà vaig presentar la proposta als nens i els va encantar. Això de rascar amb un “dineret” com el d’en Patufet i anar descobrint els contrastos de les seves passades els va al.lucinar.

L’anècdota de la sessió va venir protagonitzada pel petit quan, al cap d’una estona, em va dir “obe, mama”, tot ensenyant-me la seva moneda i esperant que li traiés l’envoltori per a menjar-se la xocolata de dins… Pobrissonet, es pensava que era de xocolata i que ja havia esperat prou per a menjar-se-la!🙂

rasca-rasca04En aquests moments tinc pendent fer-ne una altra versió sobre una base de colors per tal que, com amb el sabó, a mesura que vagin rascant, vagin descobrint el que s’amaga a sota. Si veient els contrastos entre daurat i negre varen passar-s’ho tant bé, amb una base de color segur que encara serà millor. Espero no tardar gaire a fer-ho i a explicar-ho.

Entrades citades:

[EXTRACTO PARA TRADUCTOR/ SUMMARY FOR TRANSLATOR] Rasca, rasca: Esta propuesta consiste en pintar sobre una superficie resistente con una mezcla compuesta por dos cucharadas de pintura acrílica y una de lavavajillas para que, una vez transcurridas tres o cuatro horas de secado, se pueda rascar con una moneda para crear bonitos contrastes.

10 comentaris (+add yours?)

  1. camino
    Feb 25, 2014 @ 08:41:42

    Una proposta genial !!!!!! apuntada per ja mateix!!
    Que bo lo de la moneda, pobret ….Com hagués acabat la moneda si fos de xocolata, jeje.
    Un petó artista!!

    Respon

  2. hiolambda
    Feb 25, 2014 @ 09:30:27

    Aiiiiiii mare! però quina monada el teu petit. Per a menjar-se’l hahaha
    I la proposta també m’encanta. Crec que ho provarem. Una abraçada

    Respon

  3. Patricia
    Feb 25, 2014 @ 15:38:50

    quina idea més xula, la posaré a la pràctica. Moltes gràcies per compartir-la.

    Respon

  4. Olga
    Feb 26, 2014 @ 20:02:50

    Ualaaaaa! Quina xulada d’activitat!!! Jo també ho intentaré que als meus petits també els hi encantarà!
    Molt original, com sempre!
    Una abraçada de les grans. :O)

    Respon

  5. angaleta
    Feb 27, 2014 @ 00:18:08

    Fa temps que tinc en ment de provar-ho, però la idea de fer servir safates daurades em sembla preciosa! El contrast és tan… brillant! El procés de dibuixar d’aquesta manera segur que els desperta tantíssima curiositat que no en deuen tenir prou, així que friso per a veure com queda quan proveu de fer-ho amb coloraines!
    Una abraçada!

    Respon

    • elisabetsalie
      Feb 27, 2014 @ 06:35:41

      Aviat ho provarem, només s’ha de trobar el moment que ens vagi bé a tots. I sí, sobre daurat queda molt brillant, fins i tot diria que Nadalenc, tant que el meu gran va dibuixar-hi un Tió totalment fora de temporada! Una abraçada.

      Respon

Deixa un comentari

