Una corbata senzilla

corbata senzilla 01Insistim amb el tema de les disfresses i dels seus complements… Deu ser perquè porto una setmana amb la cuina feta un desastre i aprofitant tots els moments lliures per fer les disfresses d’aquest any. Perquè aquest any, anirem en una comparsa, tots quatre, i és clar, a qui li toca fer les quatre disfresses és a mi. Com si m’avorrís i no tingués res més a fer… En fi, confio que ens ho passarem bé.

Doncs avui porto les instruccions per a fer una corbata bàsica per als dictats del rei Carnestoltes de les escoles. Els carnavals passats, al meu gran li varen demanar alguna cosa al coll i vaig pensar que estaria bé que el que li fes, servís també per a complementar alguna de les perruques  que tenim a casa i per això em vaig empescar aquesta corbata de pallasso. Us recordo que no sé cosir, que mai he fet cap curs i que tot el que faig és per intuïció, de manera que les instruccions també són casolanes i gens tècniques.

En primer lloc, vaig prendre les mides aproximades que la corbata havia de tenir directament sobre el pit del nen i vaig fer-ne el perfil sobre una capsa de cereals. Una vegada retallada la plantilla, vaig dibuixar el contorn sobre la cara interior de la roba triada i vaig retallar-la deixant un centímetre al voltant per poder cosir i girar.

Per a fer la segona cara, vaig aguantar amb agulles la cara retallada al retall de roba per fer i la vaig reproduir. Va anar bé aguantar-ho amb agulles perquè la roba patina molt i segurament s’hagués mogut tot i els dibuixos no haguessin encaixat.

corbata senzilla 02Després vaig sobrefilar i cosir les dues cares girades, de manera que, una vegada acabat el contorn, es pugui girar tota la peça perquè els cosits quedin amagats a la part de dins. És molt important deixar uns espais sense cosir per a poder girar i encaixar-hi la tira que lligarem al voltant del coll. Com que la corbata una vegada girada no queda planera, hi vaig fer un repunt tot al voltant amb un color contrastat.

Per acabar, ja només cal fer les tires que cordaran al clatell amb velcro i encaixar-les als foradets que hem deixat sense cosir a la part de dalt de la corbata.

Com podeu veure, amb poca estona i no gaire traça hem pogut fer una corbateta de pallasso fantàstica que els nens han amortitzat al llarg de l’any en jocs diversos. No cal ser modista per fer disfresses o complements senzills com aquests, em penso que només cal provar-ho, al cap i a la fi, si surt malament no hi perdem res. Al contrari, com que els nens han vist el procés de construcció de la peça saben que aquesta corbata els l’ha feta la mama i per aquest motiu els agrada encara més posar-se-la.

Altres entrades amb solucions senzilles per als Carnavals:

  • Barret ràpid de Manetesicosetes, on es veu un model de barret texà amb decoració de feltre, molt ràpid i fàcil;
  • Barret ràpid II de Manetesicosetes, on es veu un segon model de barret texà amb decoració de feltre, també molt ràpid i fàcil;
  • Barret de roba sense fil ni agulla de Manetesicosetes, on es veu com es poden fer dos models de barret ben fàcil combinant papiroflèxia i cola per a roba, ideal per a qui no li agradi cosir;
  • Corona d’aniversari de Manetesicosetes, on s’inclou el patró per a fer una corona de rei o del que es vulgui;
  • Una capa versàtil de manetesicosetes, on s’inclou un gràfic amb el pas a pas per fer una capa ben senzilla i que pot servir per diverses disfresses;
  • Túnica per a bebès de Manetesicosetes, on es veu, també amb un gràfic explicatiu, el pas a pas per a fer una túnica senzilla per a bebès que pot servir per a diverses disfresses.

4 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    Feb 22, 2014 @ 11:00:20

    Les idees més senzilles solen ser les més encertades. :-****

    Respon

  2. camino
    Feb 23, 2014 @ 10:53:48

    Epa, que bé ! senzilla , fàcil i ” resultona”. Ets una artista noia!
    Petonets

    Respon

Deixa un comentari

