Barret ràpid- II

barret ràpid IISi l’any passat vaig publicar el barret que vaig fer per al meu gran ara fa dos Carnavals, aquest any, em toca publicar el barret que vaig fer l’any passat per al meu petit…

El mètode de realització és exactament el mateix que per al barret del gran, enllaçat a sota: agafar un retall texà d’aproximadament un pam d’alt per uns 40 cm d’ample i fer-hi una vora a dalt i una a baix. En segon lloc, prendre la mida aproximada del cap del nen, en cas que es deixi i, amb la roba girada, fer una costura vertical per deixar la roba en forma de cilindre. A continuació, plegar el barret en quatre trossos i a la part de dalt de tot, fer unes puntades unint les cares del davant amb la del darrera i la de la dreta amb la de l’esquerra, deixant la part superior del barret en forma de creu. Per acabar, a cadascuna de les puntes més exteriors dels plecs, hi vaig cosir unes tires de feltre amb dos colors combinats a cada costat. I ja està, ràpid i fàcil i per a les que no sabeu-voleu cosir, una bona notícia: no és gens difícil fer-lo amb cola!

La idea era que aquest barret que vaig fer, fos igual però diferent que el del seu germà, i que també servís per a la setmana de Carnavals a la llar d’infants, quan es solen demanar peces de disfressa fetes a casa o improvisades. Però el meu petit no ho va valorar gens, ben al contrari que el seu germà. En cap moment li va fer gràcia posar-se el barret al cap, ni per imitar a tota la familia que, per a motivar-lo, ens passejàvem per casa ben embarretats…

Ara, aquest any, una mica més acostumat a posar-se coses al cap del racó de les disfresses, l’ha agafat amb més ganes i se’l reconeix com a seu. Diu que sí que li farà il.lusió portar el barret a l’escola. Veurem què passa el dia que ho hagi de fer! De moment, fa riure veure’ls per casa amb aquests dos barrets iguals però diferents. Com ells.

Altres entrades amb solucions senzilles per als Carnavals:

  • Barret ràpid de Manetesicosetes, on es veu l’altre model de barret texà amb decoració de feltre, també molt ràpid i fàcil;
  • Barret de roba sense fil ni agulla de Manetesicosetes, on es veu com es poden fer dos models de barret ben fàcil combinant papiroflèxia i cola per a roba, ideal per a qui no li agradi cosir;
  • Corona d’aniversari de Manetesicosetes, on s’inclou el patró per a fer una corona de rei o del que es vulgui;
  • Una capa versàtil de manetesicosetes, on s’inclou un gràfic amb el pas a pas per fer una capa ben senzilla i que pot servir per diverses disfresses;
  • Túnica per a bebès de Manetesicosetes, on es veu, també ambun gràfic explicatiu, el pas a pas per a fer una túnica senzilla per a bebès que pot servir per a diverses disfresses.
6 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    febr. 17, 2014 @ 23:30:02

    Et… voilà! Crec que fins i tot jo i les meves urpes ens hi podem atrevir… fil i agulla? Cola? GRAPES??? Jajaja!
    Un petó ben gros!

    Respon

  2. Inski
    febr. 18, 2014 @ 02:56:43

    És moníssim!!!!

    Respon

  3. camino
    febr. 19, 2014 @ 20:07:37

    Que bonic i que senzill , a veure que passa a l’escola, ja ens ho explicaràs jeje

    Respon

Deixa un comentari

