Pots nevats

fer pots de neu 01Aquest any els meus petits han descobert a casa dels avis que existeixen els pots amb aigua i neu a dins i varen quedar fascinats pels moviments erràtics del seu líquid interior. Quan ho vaig saber, els vaig preguntar si en voldrien fer a casa algun de semblant, i com que em varen contestar que sí, vaig posar fil a l’agulla per pensar com ensortir-nos-en.

En primer lloc vaig buscar pots transparents de plàstic amb tap de rosca perquè de vidre em feia por que es trenquessin. Em va costar, però al final en vaig trobar a un basar xinès.

fer pots de neu 03A continuació vaig començar a pensar què hi posariem a dins i vaig pensar que un ninot de neu seria ideal, de manera que vaig dibuixar una sèrie de siluetes de ninot de neu sobre goma eva blanca i vaig muntar un taller de retallar a casa. Els nens estaven molt motivats amb les tisores i més quan varen veure que retallaven un material nou i que serviria per a fer pots de neu. Val a dir que el petit no se’n va ensortir i que vaig haver de refer -d’amagat- la major part de les siluetes que el gran havia retallat. Però ells estaven contents de la feina que havien fet.

Una vegada retallades les siluetes dels ninots de neu, vaig encolar-ne sis o set de juntes per a fer un ninot amb un xic de gruix. Vaig fer-ho amb una cola resistent a l’aigua i ho vàrem deixar assecar 24 hores. L’endemà vaig pintar uns quants detalls amb retolador permanent als ninots i els vaig encolar a la part interior de la tapa dels futurs pots de neu.

fer pots de neu 04En tot el procés els nens estaven expectants i observaven amb atenció els passos que anava fent. Ja els havia avisat que tardariem uns dies i esperaven amb paciència el final del procés.

Però, com que havia decidit posar un xic d’alcohol dins els pots per evitar la podridura de l’aigua, em va fer por que els dibuixos fets amb retoladors acabessin destenyits i fessin malbé les nostres boles, de manera que vaig proposar als nens fer unes altres boles amb arbres de Nadal fets íntegrament de goma eva. I com que els va agradar la idea, vàrem muntar un altre taller de retallar triangles verds.

fer pots de neu 05

Vaig enganxar les capes verdes amb cola resistent a l’aigua i, a les externes, hi vaig anar clavant  petites formes quadradetes per simular els ornaments dels arbres. Una vegada sec, ho vaig enganxar a uns taps de llet i aquests a la tapa del pot, perquè em vaig adonar que els arbres tenien poca altura i es veurien poc.
L’endemà, per fi, vàrem poder fer la barreja de líquids i omplir els pots:

  • tres culleradetes de cafè de glicerina per augmentar la viscositat de l’aigua (jo la compro a la farmàcia);
  • una culleradeta de cafè d’alcohol per preservar l’estat de l’aigua tancada (de qualsevol graduació);
  • una culleradeta de cafè de purpurina (aquí, els nens es varen passar moltíssim!);
  • aigua per acabar d’omplir el pot (deixant un centímetre buit).

Per acabar, vaig posar silicona al voltant del pot i al voltant del tap per tal que no s’obri i ho vàrem deixar assecar 24 hores més.

fer pots de neu 02Per fi vàrem poder gaudir dels nostres pots de neu, dos amb ninots de neu blancs i aigua lleugerament tenyida per la tinta del retolador (es veu que no només l’alcohol destenyeix la tinta, sino que la glicerina també ho fa) i dos amb arbres de Nadal decorats.

És cert que els nens han participat poc del procés de construcció dels pots però han seguit totes les passes amb interés dia a dia i penso que amb això han après a esperar i a veure que les coses que vols no tenen perquè ser immediates, sino que són producte d’un procés. Estan molt orgullosos dels seus pots nevats i sovint els miren embadalits, quasi com quan eren petits i miraven els Tubs de colors que els vaig fer per a la Panera dels tresors.

Enllaços relacionats:

8 comentaris (+add yours?)

  1. Mariona
    gen. 14, 2014 @ 21:35:04

    Xulíssim!!!

    Resposta

  2. angaleta
    gen. 14, 2014 @ 23:45:28

    Queden molt xulos! La goma eva és una gran idea, jo alguna vegada he utilitzat paper plastificat, però la goma eva segur que és molt més resistent!!! Veure com els nens poden participar de diferents maneres es fantàstic!
    Un petó ben gros!

    Resposta

  3. Aina
    gen. 15, 2014 @ 00:44:12

    Molt elaborat! Nosaltres en vam fer una versió, però no va ser tant elaborada. Ens ha agradat molt! El pròxim cop seguirem els vostres passos… com de costum, vaja!

    Resposta

    • elisabetsalie
      gen. 15, 2014 @ 06:22:56

      És llarg de fer per l’assecat de la cola, però no és complicat. Ho vàrem fer durant les vacances i així cada dia avançàvem una mica. Si ho proveu, ja m’explicareu. Una abraçada.

      Resposta

  4. camino
    gen. 22, 2014 @ 23:02:42

    m’agrada molt la proposta ! i que bé que ho expliques , moltes gràcies !!
    Corro a apuntar-m’ho a la llibreta d’ imprescindibles !!!
    Una abraçada, guapa!!

    Resposta

Deixa un comentari

