Pintant sobre paper de cuina

pintar sobre paper de cuina 01Un de tants vespres , mentre preparava el sopar, els meus petits em buscaven sense deixar-me treballar a la cuina i, recordant l’entrada enllaçada abaix de “Els petits infants”, vaig posar-los a les trones i els vaig proporcionar paper de cuina i retoladors per tal que exploressin pintar sobre una superfície més tova, irregular i amb dibuixos preformats a sota que poden servir d’inspiració.

pintar sobre paper de cuina 08Els va encantar la proposta i aquesta activitat s’ha convertit en un clàssic de casa. És molt senzilla de muntar i ofereix entreteniment, pràctica del traç i creativitat.

Però un dia vaig voler anar un xic més enllà i deixar que exploressin l’absorció del paper de cuina. Coneixedora dels efectes de l’aigua a la tinta dels retoladors, vaig voler sorprendre’ls donant-los aigua en un potet i un comptagotes. L’entusiasme va fer que neguessin el paper amb massa rapidesa, ja que, en veure com els colors s’escampaven i barrejaven entre ells, feien anar els comptagotes a raig…

pintar sobre paper de cuina 02Per evitar-ho, els vaig enretirar i els vaig ensenyar a sucar les puntes dels dits a l’aigua i tocar suaument el paper de cuina per escampar la tinta en zones controlades. La idea els va fascinar i em varen demanar papers i més papers per pintar i anar mullant per escampar els colors.

pintar sobre paper de cuina 04pintar sobre paper de cuina 05Varen anar provant diversos mètodes: posant més aigua, menys aigua; posant primer els colors i després l’aigua i explorant el procés invers, posant aigua i pintant-hi a sobre; variant la pressió dels retoladors al paper i la velocitat en què es mouen; comprovant com el paper moll es trenca amb més facilitat que el paper eixut…

pintar sobre paper de cuina 06pintar sobre paper de cuina 07En definitiva, que hem trobat un entreteniment genial per a l’estona en que els petits esperen a que el sopar estigui enllestit. Un entreteniment que els permet explorar i descobrir, practicar traç, crear i fascinar-se amb els resultats capritxosos de  l’aigua sobre el paper. Molt i molt recomanable.

pintar sobre paper de cuina 03Entrades relacionades:

  • Amb paper de cuina del magnífic blog  ELS PETITS INFANTS, entrada a la que es veu com queda resseguir els dibuixos del paper de cuina amb retoladors de colors. Punt de partida d’aquesta entrada de Manetes i cosetes.
  • Descobrint la cromatografia del fantàstic ENCENENT LA IMAGINACIÓ, entrada a la que es veu com la tinta dels retoladors s’escampa pel paper absorbent descobrint tonalitats precioses.

12 comentaris (+add yours?)

  1. Mireia
    des 28, 2013 @ 20:30:20

    Molt interessant! Sovint les materials comuns són els més sorprenents!
    Una abraçada i bon any!

    Respon

    • elisabetsalie
      des 29, 2013 @ 08:23:31

      Tens tota la raó del món: paper de cuina i retoladors. Qui s’ho hauria pensat que tingués tant d’èxit. Si ho proveu, ja m’ho direu. Molt bon any a vosaltres també!

      Respon

  2. JOAN FUENTES AMATE
    des 28, 2013 @ 22:38:44

    Fantàstic!!!!!
    Anar provant amb l’aigua com juguen els colors els hi encanta i queden fascinats.
    Moltes gràcies per l’entrada que fas als Petits Infants, ets un solete !!!!
    No sé que pasava aquests dies que no em deixava comentar em donava error del wordpress ,per això avui ho he provat amb el google i surt el nom del meu home !!!!!!
    A veure si hi ha sort i puc enviar el comentari !!!!!!
    Molt bones festes familia i que tingueu una molt bona entrada d’any !!!!
    Petonets

    Respon

    • elisabetsalie
      des 29, 2013 @ 08:31:44

      Hola, Magda! Quina gràcia això que escriguis en nom del teu home, em vares ben despistar! No sabia que hi hagués error al wordpress…
      De seguida que vaig veure la teva entrada me’n vaig enamorar, i encara més quan vaig veure l’èxit que tenia amb els nens, de manera que era inevitable enllaçar-te.
      Molt feliç 2014 a vosaltres també. Una abraçada!

      Respon

  3. Meritxell
    des 29, 2013 @ 13:29:09

    Un joc ben fàcil i entretingut …. algunes vegades que ho hem provat el què més els ha agradat és “foradar” el paper🙂
    Però provarem “noves” tècniques a veure si creem coses tant xul·les com les vostres🙂

    Molt bona entrada al 2014 !!!

    Respon

  4. Aina
    des 30, 2013 @ 00:20:42

    Les coses senzilles solen ser les que més triomfen. El resultat és molt i molt bonic! Enhorabona! Ens quedem la proposta!!!!😉 Gràcies

    Respon

  5. Espe
    des 31, 2013 @ 11:40:58

    Elisabet m’encanta el teu blo, encara que no deixo comentaris (per manca de temps) segueixo totes les teves entrades. Fas molt bona feina . Avui últim dia de l’any et vull desitjar Feliç 2014!!! i que la creativitat i la imaginació ens acompanyi en aquest any nou. Un petonàs i fins aviat .

    Respon

    • elisabetsalie
      Gen 02, 2014 @ 16:34:48

      Moltíssimes gràcies, Espe, pel teu comentari. M’afalaga molt que trobis que faig una bona feina. Et desitjo un felicíssim 2014 per a tu també. Una abraçada.

      Respon

  6. angaleta
    Gen 03, 2014 @ 10:08:27

    A casa també és un gran èxit el paper de cuina! Patrons, patrons, patrons! M’encanta, i la proposta d’afegir-hi aigua ja és fascinant!
    Un petó i una abraçada gegants!!!

    Respon

Deixa un comentari

