Xilòfon fosforescent

xilòfon fosforescent 02Aquesta és la nostra entrada 200, i hem volgut cel.lebrar-ho fent música amb aquest xilòfon fosforescent!

La primera vegada que vaig proposar als nens de pintar els pots de vidre amb retoladors fosforescents l’activitat no va tenir gaire èxit perquè els vaig engegar la llum negra i pintar en la foscor i haver de subjectar el pot de vidre sense tacar-se les mans se’ls va fer difícil.  També va resultar que els retoladors no pintaven si no apretaves amb força el tub perquè sortís la pintura i tot plegat va resultar molt complicat per a ells. Es varen agobiar i ho varen deixar córrer de seguida: amb prou feines n’havien pintat tres.

xilòfon fosforescent 06xilòfon fosforescent 07La segona vegada que els ho vaig proposar, ho vàrem fer a la llum natural i els vaig posar els pots de vidre capgirats i recolzats en un embut perquè no els haguéssin d’aguantar. També els vaig proporcionar bastonets de les orelles per anar sucant als retoladors oberts i sense tap, i si hagués calgut, els hauria obert de dalt a baix amb les tisores. Amb aquestes millores l’activitat va anar molt més bé i, el gran tot sol, i el petit amb ajuda, aviat vàrem tenir els altres cinc pots pintats.

xilòfon fosforescent 05Després, els vàrem deixar assecar un parell de dies i els vàrem posar al sol a carregar-se d’energia per brillar a la foscor, ja que la pintura és fosforescent i per a brillar no li cal cap llum negra. Malgrat això, la vaig endollar perquè vaig pensar que així duraria més i seria més intensa la seva brillantor, i no em vaig equivocar gens.

Vaig arrenglerar els vuit pots pintats damunt les tauletes amb el fluorescent de llum negra al darrera i els vaig anar omplint amb aigua, de manera que cadascun d’ells en tingués un parell de dits més que l’anterior. Vaig apagar els llums de la cuina i vaig endollar la llum negra. Vaig agafar unes culleretes i vaig començar a picar el xilòfon per cridar l’atenció dels nens perquè descobríssin la proposta.

xilòfon fosforescent 03No varen tardar ni uns segons a plantar-se a la cuina i a demanar-me per provar de fer-ho ells. Descobrir els apassiona i a mi m’encanta despertar-los la curiositat. Fins i tot el pare s’hi va apuntar una estona!

Aquesta vegada no els hem afinat bé, sino que hem omplert els pots amb aigua només a ull, però a mesura que ho anem provant, intentarem filar un xic més prim per provar de tocar alguna cançoneta senzilla.

xilòfon fosforescent 01

[Actualització del 4 abril 2014]

I ara sí, i per fi, el nostre primer vídeo a youtube. Busque-nos-hi amb el nom Manetesicosetes o Elisabetsalie, que a poc a poc hi anirem penjant material. Espero que us agradi:

11 comentaris (+add yours?)

  1. Maria Corcuera Atienza
    nov 23, 2013 @ 09:41:46

    El efecto es extraordinario. Nos encanta!!! Felicidades.

    Respon

  2. Txell
    nov 23, 2013 @ 18:34:55

    Hola!!!
    Trobo aquesta proposta molt original i divertida.
    Em pregunto si és pintura fosforescent directament pintada al pot o si l’has diluïda.
    Moltes gràcies.
    Txell

    Respon

    • elisabetsalie
      nov 25, 2013 @ 06:56:47

      Hola, Txell! Si et fixes a la fotografia de materials, hi ha una caixeta amb una mena de retoladors. Són uns tubets del que sembla cola blanca barrejada amb pigment fosforescent que surten en prémer el tub, a l’estil dels típpex… Ho vaig trobar fa temps a uns xinos i ho he utilitzat sense diluir. Una abraçada

      Respon

  3. Meritxell
    nov 24, 2013 @ 09:43:19

    Moltíssimes felicitats per aquestes 200 fantàstiques entrades !!!

    Aquesta nova manera d’experimentar ens l’apuntem 🙂

    Gràcies !!

    Respon

  4. aina
    nov 24, 2013 @ 22:59:22

    Impressionant! Ens ha agradat molt. Segur que no tardarem a posar-ho en pràctica! Gràcies per la proposta. Senzilla però atractiva, amb rerefons i engrescadora!

    Respon

  5. angaleta
    abr 05, 2014 @ 19:56:44

    La veritat és que no només és molt bonic, també sona de fàbula!

    Respon

  6. Trackback: Taller amb Set activitats relacionades amb la llum | manetesicosetes

Deixa un comentari

