Mil cares divertides

mil cares divertides 01fRecordeu el Llibre de cares que vaig fer per als meus petits aquest Sant Jordi passat? Doncs, els fulls del llibret original els vaig guardar i ens ha servit per fer un munt de cares divertides amb elements de la natura o pintades amb retoladors.

mil cares divertides 01zEl primer dia que vaig treure aquestes pàgines plastificades, va ser a la sobretaula d’un dels nostres dies de pícnic. Com que havíem, com és costum nostre, fet un recorregut per la zona buscant tresors i observant-los detingudament, només vaig haver de desar les cares buides d’expressió damunt la pedra en què havíem dinat i posar al costat la capsa amb el que havíem recollit… El joc està servit si se’ls esperona amb frases del tipus: “Pobrets… No tenen cara… I si busquem ulls, nas i boca a la capsa i els en posem?”. La curiositat i ganes de provar els pot. I m’encanta!

mil cares divertides 01cA casa, també n’hem fet una variant: pintar les cares amb retoladors de pissarra blanca. Només cal tenir tovalloletes humides a mà per anar esborrant els dibuixos abans no es sequi massa aviat la tinta i costi d’esborrar.

mil cares divertides 01bmil cares divertides 07A part de l’exercici de creativitat que es fa en configurar el rostre dels personatges i de practicar el dibuix, amb el gran, és una excusa per parlar d’emocions: “El pirata està enfadat perquè el seu germà li ha agafat el cotxe”, “Avui estan tots contents”, “El mariner té por dels taurons”, de manera que, a més, donem l’entrada a diverses històries que esperonen la nostra imaginació…

mil cares divertides 08I amb el petit, és una excusa per practicar i reconèixer les parts de la cara i comparar-les amb les nostres, cosa que també va entenent quan practica amb el trencaclosques de cartró que vaig fer per al gran fa molt de temps, i que encara conservem força sencer.

mil cares divertides 01

9 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    nov. 17, 2013 @ 11:59:43

    Bona idea! És una bonica manera d’utilitzar les làmines i els tresors de la natura. Ajudar a posar cares i verbalitzar els sentiments, i també imaginar i crear personatges i històries… és una fantàstica opció. També ho pots portar al cotxe, amb retoladors dels que s’esborren en sec (retoladors de guix, tipus posca)!
    Molts petons!

    Resposta

  2. camino
    nov. 20, 2013 @ 13:51:25

    Quina idea més creativa i pensada, m’agrada molt . M’encanta veure la creativitat dels nostres petits , és una passada, oi que sí?
    Una abraçada guapa!

    Resposta

  3. elisabetsalie
    nov. 20, 2013 @ 16:12:51

    I tant! Sempre ens superen! Una abraçada

    Resposta

  4. Muns
    nov. 29, 2013 @ 12:24:16

    M’encanten les teves idees… ara que tinc un altre nen en camí, ja sé d’un altre lloc on trobar coses per fer amb ells dos. Aquesta activitat de les cares m’ha encantat!!! Per cert, si passes pel meu bloc veuràs que t’hi he deixat una coseta 😉

    Resposta

    • elisabetsalie
      nov. 29, 2013 @ 19:20:03

      Ja hi he passat i el trobo impressionant: fas coses precioses! T’afegeixo a la barra lateral. I moltes gràcies pel premi, en quan pugui m’hi poso… Felicitats per l’imminent arribada d’en Guerau. Una abraçada.

      Resposta

  5. Trackback: Corona, collaret i mòbil de fulles cosides | manetesicosetes
  6. Izaskun Llagostera
    oct. 05, 2016 @ 11:42:18

    Hola Manetesicosetes!
    D’on has tret aquestes cares tan divertides??!! M’agradaria poder-les fer servir amb el meu petit monstre ara que ve la tardor i tot té colors tan macos!

    Resposta

    • elisabetsalie
      oct. 08, 2016 @ 05:49:57

      Hola, Izaskun! Aquestes cares formaven part d’un quadern que vaig trobar a un basar xinès. El quadern tenia les cares buides i un full amb adhesius d’ulls, nassos i boques que ajudaven a caracteritzar els personatges. Si remenes per aquestes botigues, a vegades pots trobar meravelles. Una abraçada i a gaudir de la tardor!

      Resposta

Deixa un comentari

