Pinyes amb llana cargolada

pinyes amb llana cargolada 01El títol de l’entrada no amaga cap secret. L’activitat és així de senzilla però no per això menys interessant. Només calen unes quantes pinyes, uns cabdells de llana i unes tisores. Si els nens són petits, millor si la llana és més gruixuda que la que hem fet servir nosaltres perquè calen menys voltes per donar color a les pinyes, però com que és la que teníem, l’hem utilitzat.

pinyes amb llana cargolada 03Cargolar i descargolar són activitats complicadíssimes per nens tan petits perquè cal molta concentració per moure les mans amb accions diferents i simultànies: subjectar la pinya amb una mà, i anar-la enretirant perquè vagi passant el fil, mentre amb l’altra subjectes el fil amb suavitat perquè vagi lliscant mentre el cargoles per la superfície de la pinya.

Està clar que els vaig haver d’ajudar, però com que no hi havia gaires pinyes, s’ho varen agafar prou bé i en poca estona vàrem tenir-les bastant cargolades i lligades a un penjador per formar el nostre humil mòbil de tardor.

pinyes amb llana cargolada 04La superfície rugosa de la pinya feia que desfer el camí per on passava la llana fos molt difícil, de manera que la llana els la proporcionava, enlloc de amb el cabdell sencer, amb llargues tires que, una vegada cargolades, lligàvem amb un nus a la següent.

Varen estar contents de poder utilitzar les pinyes que havíem anat a recollir a bosc en una de les nostres sortides tardorenques i de construir amb elles un ornament de tardor. Com ja m’han demostrat altres vegades, veure com la seva feina queda exposada a casa els omple d’orgull.

pinyes amb llana cargolada 02(Em sap greu, però no he pogut posar la referència d’on vaig veure aquesta idea: recordo que era a Pinterest, però no l’he poguda trobar. Es tractava d’una imatge amb moltíssimes pinyes decorades amb llana que penjaven del sostre de l’espai central d’una gran sala de dos pisos. Si algú em pot ajudar, afegiré l’enllaç immediatament. Gràcies!)

pinyes amb llana cargolada Eva del Olmo[Actualització del 10 de novembre de 2013]

Mireu què m’ha fet arribar l’Eva! Li va interessar portar a la llar d’infants on treballa aquesta activitat de les pinyes amb llana cargolada i m’ha enviat aquesta fotografia d’un dels mòbils que varen fer amb elles i que serveixen per decorar el menjador. M’ha fet moltíssima il.lusió que una lectora s’animi a ensenyar com li ha queda una activitat de les que proposo. Moltes gràcies! Us ha quedat xulíssim! Una abraçada.

7 comentaris (+add yours?)

  1. hiolambda
    nov. 13, 2013 @ 14:08:13

    Molt xulo!

    Respon

  2. Mireia
    nov. 13, 2013 @ 19:00:54

    OOhh! que xulo! segur que ho fem per complementar la nostra decoració! 🙂 Gràcies!

    Respon

    • elisabetsalie
      nov. 14, 2013 @ 06:55:35

      Sí, quan vaig veure la teva entrada, jo també ho vaig pensar, però no vaig tenir temps de publicar la meva… de fet, seria molt fàcil ajuntar les propostes de les pinyes i decorar-les amb tècnica mixta! Una abraçada

      Respon

  3. angaleta
    nov. 13, 2013 @ 23:10:29

    La veritat és que és una idea meravellosa, basada en la natura, estèticament deliciosa i que a més ajuda als ditets a treballar fort i a agafar força! És una proposta fantàstica en tots els sentits.

    Respon

    • elisabetsalie
      nov. 14, 2013 @ 06:58:32

      Gràcies, Angaleta! No se m’havia acudit això de que servís per agafar força amb els dits… estaven tant ocupats cargolant la llana que aquest detall em va passar desapercebut! Una abraçada

      Respon

  4. Trackback: Corona, collaret i mòbil de fulles cosides | manetesicosetes

Deixa un comentari

