Experimentació amb cocos

Experimentació amb cocos 01Una altra de les passions dels petits és “El llibre de la Selva”, tant en llibre com en pel·lícula, tant que no paren de demanar-me amb passió i insistència que els canti la cançò d’en Baloo, estiguin on estiguin, en públic o en privat, cosa que em posa en més d’un compromís… El petit fa molta gràcia perquè recorda perfectament el moment en que l’ós trenca un coco amb el cap i repeteix l’acció de l’animal sempre que jo canto el tros corresponent de la cançò i “Alú” i “coccóoo” s’han transformat gairebé en les seves paraules preferides.

Experimentació amb cocos 06 Experimentació amb cocos 07Vaig pensar a oferir-los uns cocos en una safata perquè en descobreixin les particularitats: la duresa, els filaments, l’olor, l’aigua de dins, el gust i la textura de la polpa humida… Sempre que hem experimentat amb aliments els ha encantat i aquesta vegada no ha estat menys.

Experimentació amb cocos 02

Aquesta vegada, però, com que els cocos tenen la closca tan dura, els he ajudat amb la proposta, ja que no haguessin pogut obrir els fruits tots sols. Els vaig posar tres cocos a una safata amb uns bols i uns gots. Dels tres que hi havia, dos els havia foradat per tal que veiessin que a dins hi havia líquid i que anava sortint. Un el vaig posar cap per avall perquè es recollís l’aigua al got de sota, i l’altra, amb el forat enlaire perquè ho descobrissin.

Experimentació amb cocos 04

Després de tocar i retocar la closca, provar l’aigua des del coco i apartar-lo fastiguejat per l’aspror del seu exterior al tacte dels llavis i de beure-la després en got, els vaig proposar d’obrir-los. Armada amb un martell, vaig anar picant amb força el perímetre del fruit per poder esbardellar-lo, cosa que el petit va aconseguir accidentalment en rebotre’n un per terra. El gran es va dedicar a provar d’obrir un dels cocos passant un tronavís pel forat superior. També va gaudir colant el líquid que quedava dins dels cocos una vegada oberts per treure els trossets de closca que hi havia barrejades.
Experimentació amb cocos 05Una vegada oberts, els va sorprendre el color blanc del seu interior i la humitat de la seva polpa, suau i dura al mateix temps. Després d’intents infructuosos d’extreure’n la carn, els vaig ajudar amb un tornavís en palanca i la varen tastar. Al petit li va agradar molt però al gran no, preferia remenar les fruites amb les eines…

Experimentació amb cocos 03

La safata va estar per damunt la taula amb els cocos esbardellats durant un parell de dies, procurant que els cantells massa esmolats no hi fossin per evitar danys. Sobretot el petit hi va estar remenant diverses vegades i les va observar fins i tot amb lupes, fins que vaig enretirar-ho tot per cuinar amb les restes de polpa per oferir-los una altra percepció d’aquest fruit. Però això ho explicaré un altre dia.

———-Aquest blog es presenta als premis Stic.cat 2013.  Ens agradaria moltíssim poder passar a la final i per això ens cal el vostre vot. Si ens voleu votar podeu seguir les indicacions que apareixen sota el logotip dels Premis a la barra lateral del blog si ens llegiu des del blog mateix; al final de l’entrada si seguiu l’enllaç del facebook ; o al final de les darreres entrades si ho feu directament des del mòbil. En qualsevol cas, us agraïm moltíssim que ens ajudeu a ser sel.leccionats.———- 

6 comentaris (+add yours?)

  1. Camino
    ago 14, 2013 @ 12:55:29

    uau, m’han agafat ganes de menjar-ne !! quina odissea poder obrir-ne un eh? jeje, que bé s’ho han passat!

    Respon

    • elisabetsalie
      ago 16, 2013 @ 14:23:57

      Jajaja, abans d’obrir-ne un a casa em vaig fixar en com ho feien els firaires i així ja tenia la tècnica apresa! Sí que s’ho han passat bé, a aquesta edat, remenar els encanta! Petons

      Respon

  2. Magda
    ago 14, 2013 @ 21:59:13

    Que xulo experimentar amb el coco, mai hi havia pensat !!!!!
    I mira que entra casa i l’escola en faig un munt d’experimentacions jejjejejejej
    Me n’apunto la idea !!!!!
    Un petonàs família

    Respon

    • elisabetsalie
      ago 16, 2013 @ 14:26:21

      Gràcies, la veritat és que qualsevol fruita o verdura ofereix un munt de sensacions per tots els sentits, però els cocos, com que en Baloo n’obre un amb el cap, ha estat encara més atractiu per als meus petits. Una abraçada!

      Respon

  3. angaleta
    ago 16, 2013 @ 21:49:13

    M’encanta! Jo una vegada en vaig tenir a la classe durant un temps, acompanyats de taronges… tan semblants i tan diferents… després d’oberts, l’èxit va ser ratllar-los!

    Respon

    • elisabetsalie
      ago 17, 2013 @ 05:57:19

      Combinar-ho amb taronges ha de ser molt interessant, m’ho apunto! Nosaltres els vàrem picar directament a la màquina per poder cuinar amb ells, però ratllar-los a mà encara em fa por que es facin mal. Merci per les idees!

      Respon

Deixa un comentari

