Ampolletes decoratives de sal pintada

ampolletes de sal pintada 01Remenant per les golfes de casa els meus pares vaig trobar un pot de sal pintada que la meva germana havia fet a l’escola i em varen venir ganes de provar-ho amb els petits. No hi podia perdre res, com a molt, no sortiria res presentable, però estaríem jugant una estona amb una safata plena de sal i uns guixos de colors.

ampolletes de sal pintada 04

Vaig trobar unes ampolletes de plàstic que varen eliminar la possibilitat que els nens es poguessin tallar amb el vidre de l’envàs en cas que es trenqués i vaig posar fil a l’agulla per reunir el material que calia: dues ampolletes, guixos de colors, sal fina, dues safates (una per cada nen), un petit embut que vaig fer de paper i tasses de plàstic per guardar els colors a mesura que els anéssim fabricant.

Una vegada abocada la sal per sobre les safates, vaig deixar que cada nen escollís un color de guix per pintar. El gran s’hi va enganxar una estona en veure’m a mi com la pintava, però el petit es va dedicar a dibuixar per la safata de sal amb el guix. En aquest punt, em va caldre l’ajuda del pare per controlar que no fes volar la safata d’entusiasmat que estava i per ajudar-lo a pintar una mica per què també pogués gaudir de l’experiència de veure com la sal va agafant color a poc a poc.

ampolletes de sal pintada 03

Una vegada vàrem tenir els primers colors fets, vaig ensenyar al meu gran a abocar la sal pintada a una tassa, una operació que cal fer amb concentració perquè és molt fàcil que la sal s’escampi per la taula. Com sempre que està intrigat o fascinat per alguna cosa, ho fa amb moltes ganes i tan bé com sap.

Quan ja teníem uns quants colors a les tasses, em vaig centrar en el gran a ensenyar-li a omplir la seva ampolla amb l’ajuda de l’embut. Per fer-ho, cal trobar una estratègia ja que s’ha de vigilar que no es tombi ni la tassa, ni l’embut ni l’ampolla de sota, mentre s’aboca lentament la sal. I tot només amb dues mans! A poc a poc, va dominar la tècnica i es notava que estava orgullòs del nou repte assolit. Anava triant el color que hi volia posar i n’anava tirant fins que aconseguia un gruix d’un centímetre de color. Aleshores, donàvem uns copets amb el cul de l’ampolla a la taula perquè per gravetat es compactés un xic i passàvem al color següent fins a tenir l’ampolla plena.

ampolletes de sal pintada 05

A continuació, vaig ajudar al petit a fer el mateix fins que vàrem tenir les dues ampolletes plenes. Al petit també li va encantar fer-ho: amb el ditet feia baixar la sal per l’interior de l’embut, mentre jo subjectava la tassa emb una mà i l’embut i l’ampolla amb l’altra, i de tant en tant parava per mirar l’ampolleta com quedava amb el nou color que havia triat. Va tardar força, però ho va fer molt bé.

ampolletes de sal pintada 02Per finalitzar l’activitat, vaig acabar d’omplir les ampolles fins a dalt de tot amb sal ben comprimida, vaig posar cola blanca a la part superior i vaig tancar les ampolles perquè el tap quedi ben fixat. D’aquesta manera ens estalviarem el disgust que la sal es pugui anar barrejant per l’interior de l’ampolla i que les franges de colors es puguin conservar ben definides.

La veritat és que han quedat boniques i als nens els agrada veure com les ensenyem orgullosos a les persones que venen per casa. Veuen els seus esforços valorats, alhora que tenen un record físic de la seva elaboració. M’encanta que tinguin un objecte que sintetitzi el que han après i l’estona que hem passat junts!

———-Aquest blog es presenta als premis Stic.cat 2013.  Ens agradaria moltíssim poder passar a la final i per això ens cal el vostre vot. Si ens voleu votar podeu seguir les indicacions que apareixen sota el logotip dels Premis a la barra lateral del blog si ens llegiu des del blog mateix; al final de l’entrada si seguiu l’enllaç del facebook ; o al final de les darreres entrades si ho feu directament des del mòbil. En qualsevol cas, us agraïm moltíssim que ens ajudeu a ser sel.leccionats.———- 

4 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    ago 11, 2013 @ 15:57:31

    Oh, quins records… jo de petita n’havia fet i em semblava gairebé màgic… I el fet de fer servir recipients transparents és fantàstic per a l’adquisició de la noció de volum i quantitat!

    Respon

    • elisabetsalie
      ago 14, 2013 @ 06:19:23

      Gràcies per dir-m’ho, no hi havia pensat en això! Així doncs és una activitat bonica, entretinguda, que els ajuda a manipular i “matemàticament” interessant.🙂 Una abraçada!

      Respon

  2. Magda
    ago 12, 2013 @ 16:03:03

    Fantàstic !!!! I als nens els hi encanta veritat ????? Els de casa hi disfruten moltíssim !!!!
    Petonets

    Respon

Deixa un comentari

