Pintem i estampem sobre plàstic de bombolles

pintem sobre plàstic de bombolles 01

No fa gaire vaig voler sorprendre als nens deixant-los pintar sobre plàstic de bombolles. Vaig fer dos retalls del tamany d’un DIN A-4 i els vaig clavar amb cel·lo ben ample a les rajoles de la dutxa. A terra, vaig preparar dos jocs formats per tres potets amb pinzells i pintura dels tres colors primaris. Un per a cada nen. Ben despullats, els vaig dir que pintessin el que volguessin sobre el plàstic i que, una vegada haguessin acabat, fariem màgia.

pintem sobre plàstic de bombolles 02

Després d’una estona superposant colors sobre la superfície bonyeguda del plàstic, cadascun al seu quadre, em varen dir que ja estaven i jo vaig agafar uns fulls de bloc de dibuix i els vaig posar suaument a sobre dels rectangles de plàstic. Vaig fer una mica de pressió per tota la superfície, vigilant de no moure el paper i després vaig enretirar els fulls.

Es varen sorprendre molt en veure que el dibuix  va saltar del plàstic de la paret de la dutxa al paper llis i blanc i que els colors quedaven més nítids que sobre el plàstic de bombolles clavat a les rajoles de la dutxa. Fixant-s’hi més, varen veure que dels seus traços continus de sobre el plàstic, només se’n veien sobre el paper una sèrie de puntets regulars i ben distribuïts per tot el full.

pintem sobre plàstic de bombolles 03Amb una observació més detinguda encara dels dibuixos resultants i dels originals, varen adonar-se’n que les estampacions eren simètriques, és a dir, que posades una al costat de l’altra, els dibuixos miraven en direccions oposades. I els vaig ajudar a recordar el dia que vàrem descobrir les simetries en pintura, quan vàrem pintar només una cara d’una cartolina plegada (Ves a l’entrada, clicant AQUÍ).

Posar-los a pintar dins la dutxa va ser per qüestions organitzatives: teniem poc temps i vaig preparar aquesta petita sorpresa ràpida i fàcil de netejar. Amb prou feines vaig tirar un parell de raigs d’aigua i nens, estris i superfície varen quedar nets i polits. Superpràctic. I com que el plàstic es va quedar enganxat a les rajoles, ho hem pogut repetir.

Ens queda pendent fer-ho en format més gran. Aviat, aviat…

———-Aquest blog es presenta als premis Stic.cat 2013.  Ens agradaria moltíssim poder passar a la final i per això ens cal el vostre vot. Si ens voleu votar podeu seguir les indicacions que apareixen sota el logotip dels Premis a la barra lateral del blog si ens llegiu des del blog mateix; al final de l’entrada si seguiu l’enllaç del facebook ; o al final de les darreres entrades si ho feu directament des del mòbil. En qualsevol cas, us agraïm moltíssim que ens ajudeu a ser sel.leccionats.———- 

2 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    ag. 03, 2013 @ 23:20:49

    Fantàstic! Aquest tipus de propostes que funcionen bé, que són pràctiques i netes, que enamoren als nens pel factor sorpresa… són un recurs meravellós per aquestes tardes llargues i càlides d’estiu!
    M’encanta!

    Respon

    • elisabetsalie
      ag. 07, 2013 @ 11:04:06

      Gràcies! Qualsevol idea és bona per animar una mica l’estiu amb sorpreses noves. A més, cada vegada que els proposo pintura als nens, s’entusiasmen! Una abraçada!

      Respon

Deixa un comentari

