Missatges màgics del món dels contes

Després del mapa del tresor que l’estiu passat vàrem preparar als nostres nens i del tresor que varen trobar, el pare i jo vàrem constatar que els va fer moltíssima il.lusió barrejar ficció i realitat, és a dir, acostar al seu món els personatges dels contes.

missatges màgics 02

missatges màgics 03

En aquesta línia ens hem volgut moure aquest estiu, repetint una experiència similar però que continuï al llarg dels dies de vacances. L’origen de la idea va ser del pare, veient com el nostre gran es frustrava quan obriem la bústia de casa i mai no hi havia res per ell ni per al seu germà, només per al pare i la mare. Va pensar que estaria bé que algun personatge conegut de casa li escrigués missatges, però no ens vàrem posar d’acord en quin, ni de quina manera ho fariem.

missatges màgics 01

Vàrem elaborar la idea durant unes setmanes i al final hem arribat a la conclusió que els missatges serien de part de diferents personatges dels contes que coneixem i que serien paraules relacionades amb l’argument i escrites en lletra de pal per tal que pugui practicar les bases de la lectura apreses a P3.

Vaig proposar al pare que el missatge fos màgic també per ell mateix, de manera que vaig voler que fossin escrits amb cera blanca sobre paper blanc, per tal que, al sucar un cotó en colorant o en aquarel.la i passar-ho per damunt del paper es tenyís tot ell deixant remarcades en blanc les lletres de pal del missatge. Per tal que sàpiga de part de qui ve el missatge, he envoltat la paraula màgica amb una mena de marc amb el dibuix del personatge que l’escriu.

missatges màgics 04missatges màgics 05Al petit li hem volgut fer també una sorpresa per l’estil per què no se senti menys que el germanet. Com que ell no coneix les lletres, hem fet un seguit de dibuixos senzills sobre papers de colors.

Hem guardat els missatges en dos sobres de color vermell amb el dibuix que els reis i el tió varen triar per fer entendre de qui són els regals: un ninot gran per al gran i un ninot petit per al petit. Així no hi ha confusions. A les fotografies podeu veure la primera sèrie que tenim per aquest estiu.

missatges màgics 06

Ja en portem tres d’entregats a cada nen i la veritat és que els fa molta il.lusió. El primer que va rebre el gran no li va semblar res gaire especial fins que li vaig ensenyar a revel.lar el missatge amb el colorant i quan va trobar la paraula i va saber llegir-la, va entendre que la lluna li havia enviat un petó en un missatge màgic i li va encantar.

El petit es va posar contentíssim en veure el peix dibuixat en el paper de colors i es va posar a donar voltes pel passadís a tota velocitat dient peix, peix, peix…

missatges màgics 07

Tenim previst anar clavant els missatges en un mural al passadís perquè els vagin veient i vagin mantinguent la il.lusió durant tot l’estiu.

De moment el joc promet:  la il.lusió de rebre missatges quan no ho esperes, que siguin d’objectes que coneixes en el cas del petit, o en el cas del gran, que siguin de personatges de contes i de revel.lat màgic… Segur que en farem més d’una sèrie com les que veieu a les fotos. Al final de les vacances mirarem d’explicar-vos com ha anat!

4 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    jun 24, 2013 @ 22:44:03

    Quina proposta més bonica! Els dibuixos dels personatges estan molt ben fets, amb molta gràcia, els has fet tu? Desconeixia aquesta faceta! I la combinació cera i aquarel·la líquida és sempre una combinació guanyadora! M’has fet recordar que jo de petita tenia un amic invisible que feia la mateixa lletra exacte i clavada que el meu pare (però que no era el meu pare ;-D o això ell em deia) i que de tant en tant em deixava notes sota el coixí. Cada nota era un exercici de creativitat, algunes vegades un collage, d’altres un trencaclosques, escrita en clau, o amb tinta invisible, utilitzant jeroglífics… I em feia tanta il·lusió… llàstima que no en conservo cap ni una…
    Petons!

    Respon

    • elisabetsalie
      jun 25, 2013 @ 08:07:02

      Gràcies, sí que els he fet jo els dibuixos. De joveneta ho feia força bé, ara estic bastant rovellada tot i que em continua agradant molt.
      Quina barra el teu amic invisible, no? Copiar la lletra del teu pare… Però que xulo això dels exercicis de creativitat sota el coixí!
      Una abraçada!

      Respon

  2. Sandra
    jun 24, 2013 @ 22:49:24

    M’ha encantat la idea. Amb el vostre permis la copio per fer-la amb el meu peque de 3 anys. Moltes gracies!!

    Respon

Deixa un comentari

