Cakepops

cakepops 02Doncs sí, ens van parlar de la moda de fer Cakepops i com que hem vist que si n’elaboràvem uns quants a casa, l’activitat esdevenia una oportunitat per jugar, practicar habilitats i compartir una dolça estona en familia, ho hem volgut provar acompanyats d’avis, una tieta i els cosins, de manera que vaig comprar els ingredients i me’n vaig anar cap a casa dels meus pares, avisant a tothom que ens embrutariem un xic.

El procés requereix molta paciència i temps i nosaltres només teniem una estona del dissabte a la tarda, de manera que no vàrem fer els passos que calen per què surtin cakepops perfectes. Així, no ens varen sortir del tot bé, però vàrem aconseguir el que voliem, provar-ho i gaudir de l’experiència i de les llaminadures.

cakepops 03

Primer cal fer el pa de pessic. Es recomana fer-lo el dia abans, però nosaltres no ho vàrem fer. Vàrem agafar una bossa de magdalenes i les vàrem esmicolar. El problema amb què ens vàrem trobar és que les magdalenes tenen massa oli i ens va quedar la pasta tova. Al fòrum de En Femenino hi ha aquesta recepta que és fàcil però amb l’inconvenient d’haver-se de fer el dia abans. Com fer el pa de pessic. La propera vegada que en fem, la seguirem.

cakepops 04

En segon lloc, cal fer les boletes i deixar-les refredar. Hem fet servir la recepta i els consells que apareixen en aquest enllaç, la segona part de la recepta anterior. Com fer les boletes. Això sí que ens va sortir bé, i els nens ho vàren gaudir. Si el meu gran havia practicat i tot al matí amb plastelina per fer boletes ben rodones! Ara bé, com que els quatre nens estaven impacients per començar-les a decorar, només les vàrem posar al congelador 10 minutets per refredar-les i varen solidificar poc, de manera que es desfeien un xic. A més, es recomana clavar la broqueta a la bola després d’haver-la sucat a la barreja del glassejat i tornar a refrigerar. Nosaltres ho vàrem fer però no ens vàrem voler esperar per refredar-ho.

cakepops 01

I per últim, cal deixar volar la imaginació per decorar les boles. Primer cal arrebossar-les amb un producte que s’anomena Candy Melts però nosaltres n’hem fet una versió casolana barrejant 3 cullerades soperes d’aigua, 200 gr de núvols, 200 gr de sucre glass i 100 gr de xocolata de cobertura fosa a foc lent. Si queda massa espès, s’hi pot afegir un xic d’aigua. Boníssim, però espantosament dolç! En vàrem fer dues versions: de xocolata blanca i de xocolata amb llet. També vàrem preparar decoracions diverses en platets damunt la taula: cors de sucre, boletes de xocolata, fideus negres, fideus de sucre de colors, cors platejats… Aquesta va ser la veritable part de la festa: arrebossant les boletes, sucant-les primer als glassejats blanc i negre, després posant-hi el que voliem i per últim, enlloc de deixar assecar i embolicar amb paper de cel.lofana, tot anava directe a la boca. Ens ho vàrem passar molt bé.

No en vàrem fer per guardar, si no que quan tothom n’havia fet i tastat, les boletes que varen quedar les vaig congelar i reservar per un altre dia. Així, el matí del dia del pare, em vaig llevar d’hora i en vaig fer unes quantes per regalar-li a la meva parella. Amb calma, i respectant el temps de refrigeració, varen quedar molt millor, són els de la fotografia de dalt de tot.

7 comentaris (+add yours?)

  1. hiolambda
    mai 06, 2013 @ 08:26:54

    Ei! Quina casualitat! Jo n’he fet aquest cap de setmana i també volia explicar la meva experiència al bloc… A mi el nen em va voler ajudar però no li vaig deixar. Havia de ser el regal pel dia de la mare i les volia fer bé. Però en pic li vaig donar unes quantes perletes de la decoració ja va marxar content. Un altre dia ja ho faré més pausadament amb nens, també.

    Respon

  2. angaleta
    mai 06, 2013 @ 14:52:42

    Quina pinta! A mi el dolç no m’espanta, no he trobat res massa dolç per al meu gust (sí, a mi no em va desagradar allò tan dolç de la prova del sucre durant l’embaràs). Que guai, elaborat i distret! Nyam!

    Respon

    • elisabetsalie
      mai 10, 2013 @ 20:53:10

      Uff, la prova del sucre… Em va costar empassar-me-la!
      Doncs si t’agrada el dolç, fer cakepops és assegurar el tret. I sí, és molt divertit si t’ho prens bé i no ets massa exigent en seguir el procediment exacte.

      Respon

  3. annia35
    mai 10, 2013 @ 19:39:46

    Bona tarda, soc una adolescent i segueixo amb molt interès el teu bloc, no se com fer-ho però m’agradaria contactar amb tu ja que tinc pensades algunes idees per que facis amb els teus fills i també estic fent un bloc acabat d’estrenar i necessita una mica d’ajuda. Moltes gracies per animar-me cada dia amb les vostres vivències, jo vull ser una mare com tu!

    Respon

    • elisabetsalie
      mai 10, 2013 @ 20:58:31

      Annia, quin afalac més bonic, però segur que amb l’entusiasme que es desprén del teu comentari seràs una mare genial que dedicaràs temps i energia als teus fills i els acompanyaràs en l’aprenentatge i gaudi de la vida.
      Si em vols escriure, envia’m el teu mail en un comentari que no publicaré i t’escriuré en privat. Encantada de donar-te un cop de mà si és que puc. Salut!

      Respon

Deixa un comentari

