Experimentació amb perles d’aigua: segona part

L’endemà d’haver conegut les perles d’aigua, d’haver jugat amb elles i haver-les explorat lliurememt, com us vaig explicar AQUÍ, vàrem entrar de ple a experimentar-hi i a veure com es comporten sota diferents circumstàncies.

perles aigua 03

perles aigua 02

El primer que vaig fer va ser treure del congelador les que el dia abans havia posat en  una glaçonera i ajudada pels meus petits, les vaig posar a una safata al costat d’unes quantes que estaven a temperatura ambient. Ens vàrem centrar a observar-ne les diferències de textura, temperatura, duresa, flexibilitat, resistència als cops, rapidesa de desplaçament a terra, etc. Jo els deixava fer i a mesura que anaven provant coses amb elles, els anava fent preguntes del tipus “Quines són més dures?”, “I més brillants?,  “I més fredes?”, etc.

perles aigua 04

Quan ja les havien explorat el suficient i la novetat del joc s’anava esgotant, els vaig preguntar que si volien que les posés al microones, per veure què passava amb elles. El meu gran em va dir que sí entusiasmat. Des de sempre que li ha agradat el microones i constantment posa i treu plats del seu i si pot, del meu també. En vaig agafar, doncs, unes quantes de les que no estaven congelades i les vaig posar en una tassa durant mig minut al microones a màxima potència. Em vaig passar. En obrir el microones varem veure que totes estaven fetes miques i escampades per les parets de l’aparell. Ens va servir per veure que s’havien aixafat i que havien perdut el seu aspecte polit i brillant.

La segona vegada les vaig posar menys temps i només varen quedar calentes. Les vàrem afegir, amb una cullera perquè cremaven, a la safata que haviem fet de mostra amb unes quantes de congelades i unes quantes a temperatura normal, i només en intentar moure-les, majoritàriament es varen desfer. Novament en vàrem anar comentant les diferències que presentaven en els tres estats: a temperatura ambient, congelades i calentes. El que més va agradar al meu petit va ser el “Xof” que varen fer en tirar-les a terra per veure si rebotaven com les altres i si feien soroll o no com les congelades.

perles aigua 05

A partir d’aquí, vaig presentar als petits la lupa de leds que els havien portat els Reis i que encara no haviem estrenat i els va encantar. Les perles d’aigua mostraven tota la seva bellesa a través dels augments de la lupa i amb els reflexes de la llum dels leds. Les diferències de textures segons la temperatura encara es feien més evidents…

perles aigua 09

Per últim, i mentre el petit es dedicava a jugar amb túpers, culleres i perles d’aigua bellugadisses i a perseguir-les per terra, vaig portar damunt la taula les balances de platets que tenim. Li vaig posar un pes petit a un dels plats i li vaig demanar al meu gran que anés posant perles a l’altre platet a veure quantes en calien per equilibrar-la. Després, amb una perla mitjana, després amb una de gran… Es va encallar al número quinze, però fins a aquest número ho va fer molt bé.  El petit, cansat d’escampar les perles per tot arreu, va venir a veure què feiem i aleshores els dos platets varen tenir perles i pesos de tots tipus i sense cap ordre ni concert i el gran va perdre l’interés per comptar i a poc a poc, el joc es va anar acabant.

Com fem sovint, just abans d’anar a dormir, fem memòria del que hem fet durant el dia i, altres vegades que hem tornat a fer servir les perles d’aigua, el gran ens ha explicat els detalls  del que va aprendre aquest dia. I si hem de jutjar per l’alegria que expressa el petit quan en veu per casa, també ell guarda un bon record de l’experiència.

4 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    abr 28, 2013 @ 22:25:41

    Quina bona idea sotmetre-les a canvis de temperatura extrems! Ho haurem de provar, estic segura que els encantarà!!!

    Respon

  2. Trackback: Una plantació de llegums | manetesicosetes
  3. Trackback: El nostre forn solar: com contruir-lo | manetesicosetes
  4. Trackback: Per afegir a la Carta als Reis: les nostres Eines | manetesicosetes

Deixa un comentari

