Passió pel fluorescent

passió pel fluorescent_11passió pel fluorescent_08El fluorescent està de moda. Només cal veure com estan els aparadors de les botigues per adonar-te’n que aquest estiu trobarem fluorescent per tot arreu. A mi, personalment, mai m’havia agradat, però des de que per casa tenim llum negra les coses han canviat. Ara no paro d’entrar a les botigues mirant i remirant objectes pel color que tenen i preguntant-me si es veuran fluorescents o no sota la nostra llum negra i si ens poden servir per fer construccions, manipulacions o composicions diverses vistes sota aquesta llum tan especial.

passió pel fluorescent_01

Gràcies a aquesta nova afició que tinc, sospito que en algun moment m’han qualificat de boja, com aquest cap de setmana passat, que quan estàvem passejant per un poble, vaig trobar-hi un bar de nit amb fluorescents de llum negra oberts mentre hi feien la neteja i jo, vaig anar-hi  just a sota i vaig començar a acostar-hi objectes que havia trobat a uns xinos per veure si efectivament es veien bé. L’amable col.laboració del cambrer en acostar-me un tamboret es deu que a l’altra banda de la porta hi havia un pare que no parava de riure’s de mi i dos nens en una cadireta que m’observaven encurosits. Suposo que el cambrer devia catalogar-me com a no-perillosa i em va permetre entrar i comprovar el que volia amb tota comoditat. El que devia pensar ja és una altra cosa…

passió pel fluorescent_04

En fi, que m’agrada el fluorescent i als nens també. Per això tenim a casa tota una recopil.lació de materials que anem combinant en les nostres sessions quasi setmanals de llum negra. Les propostes inicials solen ser diferents  per cridar-los l’atenció, però una vegada començades, ells mateixos em demanen el material que volen anar introduïnt, el gran dient-m’ho amb paraules i el petit estirant el que vol de la capsa on el guardem.

Així, solem fer sessions mixtes de llum negra amb material fluorescent barrejant washi-tape, marcadors de pàgina, retoladors, cartolines i papers, llanes i cintes, gominoles, escuradents, canyetes, boles, plastelina, tempera, etc. i les combinem per fer-ne col.lages de tècnica mixta, per pintar, per fer seriacions amb boletes, fer figuretes amb plastelina i amb altres elements, també fem dibuixos amb gominoles i retallets de cintes, resseguim traços de lletres punxant-los amb escuradents, etc. És interessant veure com una sessió comença amb una proposta per part meva i a poc a poc es va desenvolupant cap a on a ells els va bé aquell dia.

passió pel fluorescent_05passió pel fluorescent_06En aquestes fotografies que us poso per il.lustrar l’entrada, hi podeu veure en primer lloc, una recopil.lació de materials fluorescents, alguns comprats, altres retrobats com aquest joc de construcció amb formes d’àtom i aquests imants cilíndrics que han resultat ser fluorescents. A les altres imatges hi podem veure un aparcament de cotxes fet amb imants, un collage de washi tape i retoladors, un “pastís d’aniversari” fet amb plastelina i canyetes, una “bossa de l’esmorzar” també de plastelina i canyetes, una “A” feta d’escuradents i una escena de la pintura amb tèmperes fluorescents. Vull afegir que, en tot moment he respectat els títols de les obres proposats pels artistes, encara que jo no hi vegi ni cap ni peus, ja que és la seva obra i són ells els que manen.😉passió pel fluorescent_10

passió pel fluorescent_07

8 comentaris (+add yours?)

  1. Meritxell
    abr 18, 2013 @ 16:23:24

    La bombeta on la vas comprar? He anat a la ferreteria del barri i m’han dit que nomes tenen fluorescents ;(

    Respon

    • elisabetsalie
      abr 18, 2013 @ 20:25:24

      Em sembla recordar que la seva venda està prohibida des del juliol passat. Si et fa il.lusió jugar amb llum negra, compra un fluorescent i un tub de llum negra (Bauhauss) i munta-ho a un cable llarg per poder endollar-ho on vulguis (tal com explico al post “tauleta de llum portàtil”), així no cal instal.lar-lo enlloc i pots posar-lo on vulguis. Ànims, que val la pena. Ja m’explicaràs!

      Respon

  2. Inski
    abr 18, 2013 @ 16:42:34

    Molt interessant! I com he rigut imaginant l’escena al bar!! jajajaja!!

    Respon

  3. angaleta
    abr 18, 2013 @ 20:39:06

    Boníssim! I l’entrada boníssima. Per cert, jo la bossa de l’esmorzar la veig perfectament, té una nansa i serrells i tot😉
    Jo llum negra no en vaig trobar al bauhaus, la meva la vaig aconseguir a la ferreteria del barri (me la van fer portar expressament) si a algú li interessa li puc passar l’adreça, que tenen també botiga online!

    Respon

    • elisabetsalie
      abr 19, 2013 @ 15:37:39

      Angaleta, jo també hi veig una bossa d’esmorzar, això sí, de “costura creativa” com es diu ara… Devem estar-nos tornant persones imaginatives…
      Merci per oferir l’adreça de la teva ferreteria. Si la vols posar, endavant, sempre pot ajudar algú, però estic segura que al Bauhauss en tenen (si més no al de Girona), perquè no fa gaire els vaig veure i vaig estar parlant amb l’encarregat de la secció sobre ells. Una abraçada!

      Respon

      • Meritxell
        abr 19, 2013 @ 19:48:38

        Angeleta, si ens poses l’adreça ho mirare …. Vivim a Granollers i per les comarques gironines hi venim a “estiuejar” …. Pero ja tinc ganes de provar-ho …..
        Tot i que no tenim taula de llum i potser aquesta opcio em resoldria “dos pardals” d’un tret 😉
        Tot i que us haig de confessar que em fa una mica de mandra “construir-la” … No soc massa manetes i al pis no tenim massa espai ….. Pero de ganes me’n moro !!! Quin dilema ….
        Moltes gracies per aquests fantastics blogs!!

      • elisabetsalie
        abr 21, 2013 @ 07:01:02

        Meritxell, nosaltres també tenim problemes d’espai, per això vaig construir una tauleta de llum portàtil i en poc menys de 15 minuts ja que només cal connectar un cable llarg acabat en un endoll a un aplic per tenir una tauleta de llum i, utilitzant el mateix sistema, a un fluorescent per tenir llum negra. Ho explico millor a l’entrada, ja veuràs.
        Gràcies per les felicitacions pels blocs! Una abraçada.

Deixa un comentari

