Pintar sobre aigua esquitxada d’esmalt

Ja fa temps que la casualitat em va portar a conèixer la tècnica de pintar sobre aigua amb esmalts sintètics i em varen venir ganes de provar-ho amb els nens. Aquestes imatges són d’aquestes vacances de Nadal, quan ho vaig voler provar amb alguns esmalts d’ungles vells que tenia per casa. La idea principal és que les pintures que es facin servir no siguin solubles en aigua per poder treballar amb elles.

pintar_sobre_aigua_amb_ esmalt ungles_01

pintar_sobre_aigua_amb_ esmalt ungles_02Vaig agafar una safata transparent i la vaig omplir amb uns dits d’aigua i la vaig posar sobre la taula de llum perquè tot plegat fos més atractiu. Per barrejar vaig desar a l’abast dels nens unes canyetes de refresc.

pintar_sobre_aigua_amb_ esmalt ungles_03pintar_sobre_aigua_amb_ esmalt ungles_04

La proposta, potenciada per la penombra de la taula de llum, és realment poètica. Mitja llum, els colors que es mouen lentament per l’aigua i la capacitat de meravellar-se de dos nens encurosits que s’acosten a la safata amb respecte i gaudeixen de l’espectacle fascinant dels colors i les formes fluint lliurement per la seva superfície… Jugar amb els colors que suren és preciós, i en quant aconseguim més esmalts de colors, estic segura que aquesta tècnica es convertirà en un clàssic de casa. Mirarem d’anar penjant els progressos.

pintar_sobre_aigua_amb_ esmalt ungles_05pintar_sobre_aigua_amb_ esmalt ungles_06

Anuncis

3 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    abr. 05, 2013 @ 16:06:14

    M’encanta!!!! És fantàstic! Sobre la taula de llum tot es magnifica, però aquesta sembla una d’aquelles propostes que creen una atmosfera tan relaxant…

    Resposta

    • elisabetsalie
      abr. 05, 2013 @ 17:58:55

      Sí que ho és de relaxant, els nens varen estar primer observant i després remenant suaument l’aigua i en silenci, cosa estranya en ells…
      Pel que fa a la taula de llum, sí que ho magnifica tot, però crec que en aquest cas, es pot aconseguir el mateix ambient màgic apagant els llums i connectant un llum de taula encarat a la safata transparent. Caldria provar-ho.

      Resposta

  2. Mireia
    abr. 05, 2013 @ 18:35:51

    Em sembla molt bona idea! Me l’apunto, segur que la farem! Jo també ho he trobat relaxant 🙂 Una abraçada!

    Resposta

Deixa un comentari

