Un mestre xocolater

fer_bombons_amb_nens_01Res més senzill i agraït de fer amb els nens que elaborar una safata de bombons casolans. S’ho passen molt bé i pot ser una manera entretinguda de passar una estona mentre prepareu una ornamentació vistosa i econòmica per la Mona de Pasqua. Només calen uns motlles de silicona amb formes al gust dels nens, un bol que pugui anar al microones i una teula de xocolata per fondre per cada motlle de formes que vulguis omplir de xocolata.

Cal avisar als nens, però, que la xocolata caldrà que es refredi a la nevera i que no se la podran menjar immediatament. Ho dic per evitar el sagramental que vaig tenir a casa quan el meu gran es va adonar que no podia menjar-se els bombons calents. Només es va consolar quan li vaig deixar escurar la tassa, amb permís del petit, és clar, que també hi volia sucar el dit.

fer_bombons_amb_nens_02L’endemà a la tarda, la seva alegria en desmotllar els dinosaures i els robots va ser immensa perquè ja ni recordava l’escena de la tarda anterior i quan li vaig dir que per berenar podria menjar els bombons que haviem fet es va posar contentíssim.

Com que l’activitat va tenir èxit, vaig voler millorar-la i vaig voler provar de fer-la amb xocolata blanca i colorants alimentaris, però no va sortir bé. Vaig fer que els meus nens, junt amb els dos cosins, posessin gotes de colorant als motlles per després abocar-hi la xocolata fosa al damunt pensant que es barrejaria i quedarien bombons marmolats, però no va ser així, ja que el colorant va quedar majoritàriament a la banda de sota i els bombons (boníssims, això sí) molt poc tintats.

La següent vegada ja va ser una altra cosa: una vegada la xocolata blanca va quedar fosa al microones (un parell de minuts a baixa potència perquè no es cremi), vaig repartir-la en tres pots amb colorant alimentari un xic calent perquè no refredés massa la xocolata i es solidifiqués abans d’hora. Si mentre es fa la barreja, la xocolata queda massa espessa, es pot tornar a posar al microones uns segons a baixa potència.

fer_bombons_amb_nens_03A l’hora d’omplir els motllos cal avisar que la xocolata és calenta i que no es pot tocar amb els dits perquè crema i que s’ha de fer amb cullera i que cal anar un xic ràpid. En aquest punt ens vàrem encallar perquè el meu gran quan té son és força tossut i sovint no vol escoltar i es va entretenir a posar xocolata on li va venir de gust i a barrejar-ne els colors, de manera que va solidificar i els bombons no varen quedar del tot bé…

Això sí, l’experiència i l’aprenentatge ja ens ha servit per decidir aquest any decorar la Mona de Pasqua amb xocolatines fetes per nosaltres. Quan en tingui una foto, miraré de recordar-me’n i penjar-la. Bon profit i bones vacances!

4 comentaris (+add yours?)

  1. hiolambda
    Mar 22, 2013 @ 16:20:14

    I bombons de músic! Nosaltres els fem aprofitant caixetes de bombons comprats de pastisseria i ho fem servir de motlle. Després hi posem nous, avellanes, panses, pinyons… O l’altra versió, amb lacasitos… Una manera de treballar la psicomotricitat fina i el sentit del gust😉
    Per cert, aquests motlles de silicona amb formes tan divertides on es troben?

    Respon

    • elisabetsalie
      Mar 25, 2013 @ 15:53:33

      Bona idea això d’afegir fruits secs! Pot ser una variant interessant…Pel que fa a aquests motllos de robots i de dinosaures els he trobat a uns xinos, però els he vist a diverses botigues. N’hi ha més models però aquests són els que més s’adiuen amb els meus nens. Segur que els trobes!

      Respon

  2. Mònica
    Mar 23, 2013 @ 21:59:11

    Doncs jo pensava que si a la xocolata de cobertura li tiraves algún líquid (en aquest cas gotetes de colorant) ja no tornava a quedar ben sólida… ja veig que no és així. Us han quedat uns bombons fantàsics!! Fa temps que busco motlles divertits i no en trobo, ja em diras d’on l’heu tret aquest tan xulo!!

    Respon

    • elisabetsalie
      Mar 25, 2013 @ 15:58:26

      Mònica, desconec això que dius. La xocolata blanca era de teula per fondre, ara no recordo la marca, però la vaig trobar a un super normal. No hi vàrem posar gaire colorant i vaig fer la barreja ràpid. Com que es va assecar massa aviat ho vaig tornar a posar al micro a baixa potència, però no hi va haver cap problema perquè solidifiqués.
      Aquests motllos els he trobat a uns xinos (tot i que els he vist a diversos establiments) però a Ikea també n’hi ha de bonics. Salut!

      Respon

Deixa un comentari

