Estrenem retroprojector

estrenem retroprojector 01Doncs sí, tenim joguina nova. El dia del primer aniversari del bloc vàrem tenir la sort que ens regalessin un retroprojector. Feia temps que en buscava un per diferents botigues de segona mà però la casualitat va fer que l’aconseguíssim aquest dia en concret. Un magnífic regal d’aniversari. I tan bon punt vàrem poder el vàrem estrenar!

estrenem retroprojector 03

Vaig cobrir la part del passadís on vaig triar fer la projecció amb paper blanc per què puguin pintar-hi a sobre i a terra hi vaig deixar una caixa de ceres. Val a dir que la primera part de la sessió va ser deixar-los uns minuts per examinar l’aparell abans no vaig ensenyar-los com funciona i que els va interessar tot: la part plana amb la llum a dins, la torre amb el mirall, el soroll del ventilador intern, i fins i tot el petit, l’interruptor i el fil elèctric…

estrenem retroprojector 04

Una vegada satisfeta la seva curiositat vaig començar a posar les transparències de cel.lofana que haviem fet nosaltres a imitació de les de Komagata i que explico en el post  “Les nostres transparències”. Al contrari que l’altra vegada, no vaig voler explicar cap història, si no que ho vaig fer perquè veiéssin la correlació entre el que posava damunt el retroprojector i la paret. Els vaig proposar de pintar el que veien i els va agradar la idea, tot i que el gran es va cansar aviat i el petit anava per lliure…

estrenem retroprojector 05

Al cap d’una estona, vaig posar la meva mà al damunt a veure com reaccionaven al veure-la tan fosca i de seguida vàren voler provar de posar les seves per veure-les projectades a la paret. Tot seguit els vaig oferis uns palets de fusta per posar sobre la pantalla i projectar el que volguessin composar i es varen animar aviat. El gran es va emocionar en veure projectada la seva primera “A”.

estrenem retroprojector 02

En definitiva, que vàrem passar una estoneta ben entretinguda resseguint siluetes i composant damunt el retroprojector amb objectes transparents i opacs, com si treballéssim amb la taula de llum però amb la possibilitat afegida de fer-hi ombres i veure-ho tot projectat a la paret. Sens dubte que davant nostre s’obren un munt de possibilitats d’explorar i crear.

3 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    Mar 18, 2013 @ 00:00:13

    Ostres! Quina meravella! Jo porto mesos buscant-ne un, a les botigues de segona mà no n’he trobat, i els que he trobat per e-bay em fan mitja por perquè són molt cars, i em fa por que no funcionin! Ja m’explicaràs com l’heu aconseguit!!! El retroprojector és màgic i converteix tot el que hi posem a sobre en quelcom preciós i delicat. Les ombres es mouen, es projecten… com les de les mans, com la “A”.

    Respon

  2. Trackback: Per afegir a la Carta als Reis: les nostres Eines | manetesicosetes

Deixa un comentari

