Gominoles i llum negra

gominoles i llum negra 03A part de dibuixar el matí de Reis amb retoladors fluorescents damunt el paper de regal mateix amb què anava la bombeta de llum negra embolicada, fer dibuixos amb gominoles sota llum negra va ser una de les primeres activitats que vaig proposar als meus petits amb aquesta llum i els va encantar.

El petit fa fileres i muntanyetes de gominoles damunt la taula i les reparteix en pots. Mentrestant, el gran les combina per fer-ne dibuixos. Vaig presentar les gominoles arrenglerades damunt la taula i després de deixar-los remenar una estona, vaig proposar fer el contorn de figures geomètriques, però la idea no devia ser gaire atractiva perquè no va quallar. Em vaig sorprendre perquè ràpidament el meu gran va fer unes flors unint dos pops i dos cucs. Pel següent dibuix que volia fer em va demanar ajuda perquè els cucs se li cargolaven i així va ser com vàrem  fer en equip aquesta caseta amb arbre i tot.  gominoles i llum negra 01M’encanta que em demani participar en els seus jocs, habitualment em dedico a observar per a no interferir, però quan vol la meva ajuda, estic encantada de fer-ho! Lamento la qualitat de les imatges però la nostra càmera no està preparada per fotografiar llum negra. Vist a través de la lent de la càmera, no sembla tot gaire resplendent, però en directe es veu molt millor. Em pregunto què és el que posen a les gominoles perquè siguin fluorescents…

gominoles i llum negra 02Val a dir que les tardes que juguem amb aquesta llum, malgrat hi hagi una proposta inicial, les activitats solen combinar diversos materials, fent sessions de joc variat barrejant plastilina, escuradents, gominoles, retoladors… i proposant activitats que requereixin diverses habilitats: construir, dibuixar, composar, resseguir, etc. Tenim tot el material fluorescent guardat en un calaix i a mesura que es van cansant d’una activitat i en volen fer una altra, van demanant de canviar. A poc a poc  ja us aniré posant al dia del que hem anat provant.

Anuncis

6 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    març 11, 2013 @ 01:01:34

    És curiós que siguin fluorescents, tens raó… però és fantàstic quan es tracta d’explorar possibilitats! D’altra banda, fer fotos amb llum negra és tot un repte, però això converteix totes les propostes en quelcom més íntim, qui vulgui experimentar la màgia de la llum negra ho ha de fer per si mateix. Nosaltres llancem la proposta, qui la vulgui recollir, gaudirà de la màgia. I reflexionant sobre quan intervenir o no, de fet crec que és un reflex sobre què és la maternitat, no? Guiar des de darrera, sense interferir, però acudir i estar al peu del canó quan ens requereixen, donant seguretat, confiança i calma a través de la nostra presència i acompanyament.

    Resposta

    • elisabetsalie
      març 13, 2013 @ 21:40:21

      L’altre dia en vaig estar parlant amb uns amics i vàrem arribar a la conclusió que deu dependre de la concentració de sucre que portin, més que no pas dels colorants, que fins i tot, poden tapar la fluorescència… Quan vas a la botiga i vas triant, a vegades les que et penses que millor es veuran són les que més et deceben. Això també és una sorpresa!
      I sí, suposo que tens raó, jugar és un reflex de la maternitat, de fet, una part importantíssima d’ella, i cal deixar als nens espai per créixer però essent-hi quan calgui.

      Resposta

  2. hiolambda
    març 12, 2013 @ 09:07:44

    Sí, sí, sí, sí, molt xulo… però després amb les gominoles, què feu? 😛

    Resposta

    • elisabetsalie
      març 13, 2013 @ 21:43:46

      ja, ja, ja… doncs, mira, encara que et sembli mentida, el meu gran només en menja una o dues al final de cada sessió, això sí, les escull entre les que no són gaire fluorescents i així guardem les “bones” per una altra sessió de joc!

      Resposta

  3. Trackback: Lletres, lacasitos i gominoles | manetesicosetes
  4. Trackback: Passió pel fluorescent | manetesicosetes

Deixa un comentari

