Pastissos d’aniversari

fem pastissos d'aniversari 07Els darrers dies de l’any, el meu gran ha fet 3 anyets! Per qüestions d’agendes i d’espai a casa, ho hem cel.lebrat amb tres trobades: una amb pares i avis, una altra jugant amb els amics i la darrera amb els tiets i els cosins. I és clar, haviem de fer pastissos per a l’ocasió. Com sempre que puc, intento implicar els nens en les tasques de la llar i vaig pensar que fer pastissos amb fondant seria una oportunitat per passar-ho bé una estona.

fem pastissos d'aniversari 02

Vaig anar a comprar dues bases de pastís ja fetes i tallades  (sort que els tiets i els cosins no varen voler pastís, perquè aquestes dates ja tenim dolç per parar un tren!), les vaig mullar lleugerament amb suc de pinya per tal que quedéssin tendres i vaig omplir les capes de nata trufada sense sucre perquè considero que el fondant de cobertura ja és extremadament dolç.

fem pastissos d'aniversari 03

El pastís dels avis va anar cobert amb una il.lustració d’en Mic i en Cinc Segons, tal com li vaig suggerir al meu fill i que  va acceptar encantat. Vàrem aplanar el fons negre amb un curró, el vàrem retallar a la mida del pastís i el vàrem desar damunt un paper vegetal per poder-hi treballar amb comoditat. Per tallar el cap d’en Mic, vàrem utilitzar un got i els detallets no vàren ser més que petits xurros aixafats. Molt més fàcil del que em pensava i el resultat és prou vistós.fem pastissos d'aniversari 09

El problema de fer un dibuix de la tele és que no deixes gaire lloc a la creativitat, de manera que vaig voler solucionar-ho de cares al segon pastís que vàrem fer. Li vaig deixar triar el color del fons i li vaig proporcionar una mica de fondant de tots els colors que tinc. Sense cap idea preconcebuda, va fer xurros i boletes pel pastís dels seus amics i els va anar enganxant a la massa blava com va voler.fem pastissos d'aniversari 11

fem pastissos d'aniversari 12

I de tant en tant, m’explicava el que feia!  Quan va enganxar aquestes ratlles blanques em va dir: “Aquesta gran és la mama i aquesta és el seu nen gran i maco… i s’estimen molt”. I quan li vaig preguntar si no hi havia cap altre bebé, va dir que sí, i va fer un tercer xurro, més petit, i el va enganxar un xic separat dels altres dos… Ara que ja és un nen gran i no sol fer migdiada, aprofitem el moment en que el petit dorm per estar molt junts i dedicar-nos el temps en exclusivitat. I ho agraïm, perquè ho haviem trobat a faltar.fem pastissos d'aniversari 13

5 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    Gen 05, 2013 @ 17:50:42

    Quina bona pinta! On compres el fondant?

    Respon

    • elisabetsalie
      Gen 06, 2013 @ 10:45:15

      T’envio l’adreça web perquè hi donis un cop d’ull abans de desplaçar-te, però la botiga és a Girona, a la darrera cantonada de la carretera de Barcelona just abans d’arribar a la plaça Marquès de Camps.
      http://ca.berdala.cat/
      Merci per felicitar-nos l’aniversari!

      Respon

  2. angaleta
    Gen 05, 2013 @ 17:51:34

    (Per cert, FELICITATS!)

    Respon

  3. Inski
    Gen 11, 2013 @ 02:34:20

    Quins pastissos més bonics!!! I per molts anys per l’aniversari, encara que amb una mica de retard xD

    Respon

  4. elisabetsalie
    Gen 12, 2013 @ 10:21:29

    Moltes gràcies per les felicitacions! Una abraçada.

    Respon

Deixa un comentari

