Juguem amb fulles

juguem amb fulles C1 C2- 001  “M’agrada la tardor perquè els arbres es despullen, m’agrada la tardor, birondeta, birondó. Groc groc groc, groc groc groc, grogues i verdes són les fulles, groc groc groc, groc groc groc, grogues, vermelles i marrons.”

juguem amb fulles C2- 002

Aquesta és la cançó que hem estat cantant la major part de l’estona que hem estat fent activitats i jocs diversos amb fulles aquesta darrera setmana, per acomiadar-nos de l’estació. Si voleu sentir-la, cliqueu AQUÍ. Nosaltres la trobem  molt alegre.

juguem amb fulles C1- 003

Primer ens vàrem dedicar a agafar fulletes de terra de diferents llocs de la ciutat per així tenir-ne de diferents espècies i poder-les observar, descriure i comparar. Les vàrem repartir damunt una cartolina groc clar perquè es veiessin bé i en vàrem comentar les diferències: algunes tenen punxes, altres dents, altres tenen forma d’estrella, altres rodonetes, allargades, etc. Amb la lupa es perceben molt bé els detalls.

juguem amb fulles C1 C2- 003Després en vàrem triar un parell de cada i les vàrem clavar a la cartolina amb cola en barra i vaig donar als nens pintura groga, vermella, verda i marró (els colors de la cançó) perquè pintessin les fulles per sobre. Els va agradar molt l’experiència, ja sabem que pintar, per ells és molt agraït.

Una vegada seca la pintura, vaig enretirar les fulles per què es veiés el buit de color que s’havia produït a la cartolina. La idea inicial era estampar al costat d’aquest buit l’estampació de les diverses fulles però la cola va enganxar massa i se’n va trencar alguna. A part que la cartolina estava massa pintada i no hi havia gaires forats per on estampar.

juguem amb fulles -004Enlloc d’això, vaig plastificar les fulles que vaig poder arrancar senceres i així a més, hem pogut conservar els colors barrejats amb què les han pintat els artistes de la casa. Les hem acabat fent servir de trencaclosques amb la cartolina de fons. El gran, en reconeix perfectament les formes i les posa al seu lloc i el petit, està entusiasmat tocant i mirant els colors de les fulles.

juguem amb fulles C2- 005Ara he decidit que de la cartolina gran en faré requadres per què ocupin menys espai. També els plastificaré perquè durin més. Així podran jugar amb més facilitat a relacionar el fons amb la forma dels diferents tipus de fulles que hem trobat i pintat.

 

juguem amb fulles C1 C2- 006fulles pintades trencaclosques final

7 comentaris (+add yours?)

  1. Meritxell
    des 11, 2012 @ 21:21:54

    Que fas servir per plastificar? Tens una maquina?
    M’estic plantejant comprar-ne una, pero he vist que son molt cares!!
    Algun consell o recomanacio?
    Gracies!
    I felicitats pel blog hi ha molt bones idees que anem seguint nosaltres tambe …. Jan i Ot de 4,5 i 1,5 anys😉

    Respon

    • elisabetsalie
      des 11, 2012 @ 22:47:25

      Hola Meritxell! Sí que faig servir una plastificadora. La vaig comprar d’oferta al Lidl i em sembla que em va costar uns 20€. Va molt bé.
      Gràcies per seguir-me. Espero que us ho passeu tant bé com nosaltres. Fins aviat!

      Respon

  2. angaleta
    des 12, 2012 @ 22:32:10

    Quina bonica manera de jugar amb els colors de la cançó (que són els de les fulles). Així doncs, es barregen, es fonen i es confonen els uns amb els altres. El positiu i el negatiu, afegir, sumar, treure, identificar… ai, la plastificadora del Lidl, que n’és d’útil… ;-D

    Respon

  3. Trackback: Primer aniversari de “Manetesicosetes” « manetesicosetes
  4. Trackback: Observar la natura | manetesicosetes
  5. Trackback: Corona, collaret i mòbil de fulles cosides | manetesicosetes

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: