Peücs de feltre per a nadó

Ara que ja ha arribat el fred, us ensenyo els peücs que vaig fer l’hivern passat per al meu petitó. Vaig voler donar-los un aire de sabatilla esportiva i vaig triar uns colors ben alegres per fer-los. I això és el que en va sortir. La veritat, és que les va dur moltíssim temps!

Com  ja he dit diverses vegades, jo no sé cosir i ho faig tot per intuïció, de manera que trobar com podia fer el que m’havia proposat em va costar més que no pas fer-ho en realitat. El primer que vaig fer va ser triar els colors: marró fosc a la sola, taronja per al taló i per la l’orella davantera, blau turquesa per als laterals interiors i blau elèctric per als exteriors. Els repunts de tota la sabateta van en groc, excepte els de les tires per cordar que, com que són grogues, vaig voler contrastar-les en blau. A partir d’aquí, vaig tallar les plantilles del peu, un dit més grosses que els peus del meu nadó perquè, una vegada fetes les sabatetes, les costures no el molestéssin i pogués portar-hi mitjons gruixuts a sota.

La resta és senzilla, i suposo que el gràfic-patró que adjunto ajudarà a qui vulgui fer-les. El següent pas és cosir els laterals amb la tira del taló per després afegir-ho a la sola de l’inrevés, és a dir, amb les costures cap a fora, i començant pel taló. La part de davant queda sense tapar perquè l’orella taronja fa també de puntera. Una vegada muntat s els laterals i el taló a la sola, cal afegir l’orella des de la punta de la sabata, també a l’inrevés. Després, s’ha de girar tota la sabata.

Per últim, vaig unir amb fil blanc l’orella amb els laterals i vaig fixar-hi la tira de cordar. Amb el peüc posat al peu, vaig buscar on havia de cosir els punts de velcro per cordar la sabateta. I per acabar, vaig fer els repunts contrastats d’ornament.

Una vegada estrenada, vaig veure que li saltava dels peus amb facilitat i vaig cosir a la part interna de la tira taronja del taló de la sabata, una goma circular ampla, com si fos un “braçalet”, de la mida de la cameta del meu petit i així el peüc es mantenia ben fixat i el meu nino va tenir els peus ben calentons tot l’hivern.

4 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    nov 13, 2012 @ 23:55:17

    Quina sort que ténen alguns! A mi m’encantaria portar uns peücs com aquests!

    Respon

  2. Elisenda
    des 15, 2014 @ 12:46:21

    Hola! Que bé haver trobat aquest blog! Fa setmanes que busco uns peücs pel meu nadó de 5 mesos i no trobava res. Finalment m’he decidit a fer-los i sort teva! He seguit els pssos que tan bé expliques, però jo els he fet tots granats amb el repunt blanc i un botonet sobre la tira de velcro. Sols un dubte: no acabo d’entendre com he de cosir la goma elàstica. La part del taloó es doblega molt. Gràcies!

    Respon

    • elisabetsalie
      des 20, 2014 @ 09:11:09

      Que bé que t’hagis decidit! La goma elàstica és com un braçalet tancat de la mida del turmell del bebè i subjectat només amb unes puntades a la cara interna dels peücs per tal que quan es freguin els peus, el peüc no surti del peu ja que la gometa impedeix que es desplaci gaire.
      Això de que la part del taló es doblega molt potser depèn del gruix del feltre que hagis utilitzat. Prova a afegir una plantilla del mateix color de feltre per la part de dins i si vols pots fixar-la amb cola per a roba o amb unes puntadetes artístiques a la sola. Segurament impedirà una mica més que es doblegui.
      Espero que us vagin molt bé! Una abraçada

      Respon

Deixa un comentari

