Mosaic de bolets i càpsules

Ja fa molt temps que guardo càpsules de cafè netes de colors variats amb la intenció de fer-ne alguna cosa per als nens i la primera que se m’ha acudit de fer ha estat fer-ne un mosaic gegant. Com que ara estem a la tardor, vaig pensar que seria bonic reproduir un bosc ple de bolets al terra de la cuina. Vaig posar unes tovalloles de color verd a terra per imitar un camp, hi vaig repartir bolets de papers plastificats de colors variats i vaig desar unes quantes càpsules de cafè en unes safates pels voltants.

Quan vaig obrir la porta de la cuina i vaig cridar els nens, es varen acostar ràpid per veure quina era la sorpresa que els havia preparat la mama. L’aspecte del terra de la cuina els va agradar i s’hi varen llançar. Els bolets de colors els atreien i les càpsules també. Em vaig asseure a terra i vaig ensenyar al meu gran a posar les càpsules damunt dels difererents bolets segons el color que tenien i, com que li va agradar la idea, de seguida va posar fil a l’agulla. El petit, que està en edat d’experimentar, remenava les càpsules, les llepava, intentava fer-ne piles i hi jugava com podia. Com que també està en edat de destruir tot el que fa el germà, es va dedicar a escampar les que ja tenia posades al lloc. Com és lògic, el gran es va enfadar i, fastiguejat, va abandonar l’activitat per dedicar-se a separar les càpsules que estaven guardades a pressió unes dins les altres. Per fer-ho, calia concentració i força de dits, i a poc a poc, va anar descobrint nous colors amagats.

Ens vàrem haver d’endur el petit perquè el gran pogués continuar tranquil.lament amb l’activitat. I així ho va fer. Tan bon punt va haver marxat el petit boicotejador, va continuar omplint les figures.  Al cap d’una estona, quan se’n va cansar, es va dedicar amb alegria a caminar pel terra de la cuina, removent amb els peus les càpsules. Com que les tovalloles ja estaven ben embolicades, les vàrem treure i vaig convidar al petit a participar-hi. Van remenar tant com van poder: els colors de les càpsules i el soroll que feien en barrejar-se el trobàven molt atraient. Va ser un gran final de festa!

Anuncis

4 comentaris (+add yours?)

  1. angaleta
    nov. 08, 2012 @ 16:07:14

    Segur que us ho vau passar molt bé tots plegats! M’encanten els projectes de gran format!

    Resposta

    • elisabetsalie
      nov. 12, 2012 @ 06:56:30

      Sí, els grans formats els fa manipular objectes amb una mida que no hi estan acostumats i els obliga a esforçar-se per coordinar els braços i els ulls i acostar-se’n i allunyar-se’n per percebre els detalls o la visió general… Va ser divertit. Llàstima de no tenir cap fotografia del “final de festa”!

      Resposta

  2. Joel Artigas
    febr. 02, 2013 @ 10:23:57

    Fantàstiques les activitats que feu amb les càpsules, m’ha encantat! Felicitats pel gran treball. 🙂 Una abraçada.

    Resposta

    • elisabetsalie
      febr. 02, 2013 @ 13:56:19

      Moltes gràcies pel comentari, anima a continuar treballant! Gran bloc i interessant fòrum el vostre, espero que no us faci res que us hagi enllaçat. Us aniré seguint. Una abraçada!

      Resposta

Deixa un comentari

