A la pantalla gran

I ben gran. No sé quines dimensions té la pantalla de l’Auditori de Reus però impressiona veure el teu bloc en una pantalla gegant projectada en una sala plena de blocaires… L’entrega dels Premis Bloc de Catalunya 2012, organitzada per Stic.cat, va cel.lebrar-se ahir al vespre.

Vaig anar fins a Reus només per veure-ho i tirar una foto. Sabia que no podia guanyar: no tenia fets els deures que demanava el jurat, però no hi he pogut fer més. Els dos petits dimoniets de casa m’absorbeixen les hores que s’escolen entre els dits amb la rapidesa de segons. Molt intensos, això sens dubte, i plens d’experiències, descobriments, il·lusió i emocions compartides.

La sala era magnífica, folrada de fusta. Un espai ben modern, a l’alçada de la vetllada. L’escenari buit, presidit per la pantalla.  Em vaig asseure al costat d’una amiga blocaire, de la seva parella i de la meva. Els nervis es percebien arreu. Escriure un bloc requereix temps, il·lusió i ganes.  Moviments quasi imperceptibles dels teixits dels vestits, bategar inquiet de peus a les butaques del voltant, converses intrascendents omplien la sala… tothom estava pendent de cua d’ull dels moviments que es produïen al voltant de l’escenari: una càmera, uns fotògrafs…

Les vuit. Això està a punt de començar. Les vuit i cinc. Cap moviment. I deu. Un quart… Per fi! Algú puja a l’escenari i comença l’entrega de premis. Jo estava encantada d’assistir a aquest espectacle. Els parlaments inicials incidien en la importància de la feina feta per tots. Escriure en català, de la temàtica que sigui, fa al nostre poble visible a la xarxa, i fa difusió de la nostra manera de ser i de pensar. Em vaig prometre a mi mateixa continuar…

Després, la presentació categoria a categoria dels blocs finalistes i el veredicte del jurat. Molt àgil, la veritat, cosa que s’agraeix per la gran quantitat de blocs que es presentaven a la convocatòria. Il.lusions i desil.lusions omplien la sala. Després, un pica-pica i la tornada de nits a casa.

No vàrem tenir sort i no vàrem guanyar. Però com ja he dit alguna altra vegada, que dediqueu el vostre temps a llegir el meu bloc, deixar-me comentaris, i votar-me, fent que hagi estat finalista i hagi pogut assistir a l’entrega de premis, em va fer molt feliç. Continuarem endavant, i si és possible, millorant. Veure el meu petit bloc a la pantalla gran ha estat un regal magnífic. Gràcies a tots els que m’heu ajudat a fer-ho possible.

1 comentari (+add yours?)

  1. angaleta
    oct. 06, 2012 @ 22:36:53

    Vam passar una estona màgica i entretinguda, fent visible la nostra feina, aquest ja és un gran reconeixement per a un bloc com el meu que s’escriu en pijama. Gràcies per tot i a seguir treballant, com farem nosaltres! I com diu el Gran Wyoming – Mañana más, pero no mejor porque es imposible.

    Respon

Deixa un comentari

