Petxines esmaltades

Fa anys, un dia que estava passejant per la platja, vaig trobar una petxina amb un foradet a la part de dalt i vaig pensar que seria perfecta com a collaret per la meva neboda. En vaig recollir unes quantes més i les hi vaig portar, acompanyades d’esmalts d’ungles transparents amb purpurina i estrelletes. Com que estava en plena època de les sirenes, li va encantar decorar-les.

Aquest juliol passat ho he tornat a fer amb el meu gran, però amb closques de vieira, ja que tenen un tamany més fàcil per què les pugui subjectar. Li vaig desar sobre la seva tauleta les petxines de pelegrí al costat d’uns quants pots d’esmalt i d’unes pedretes amb motius decorats per a mi per què vegi que es poden pintar. Com generalment fa, es va acostar amb prudència i curiositat i  i va jugar una estona a apilonar les pedres i a revisar el material i, quan li vaig dir que les pedres tenien dibuixos i que si volia fer-ne ell sobre les petxines, em va dir que sí.

Obrir els potets i tornar a posar el pizellet a dins calia precisió i a poc a poc va anar encertant més i decorant les vieires. Quan es cansava, canviava d’activitat i al cap d’una estona hi tornava. La proposta va estar uns dies damunt la taula i anava fent a estonetes curtes. A mesura que anava fent, la seva habilitat millorava.

Gràcies a aquest anar i venir d’aquesta activitat, he après a tenir diverses propostes a punt en túpers baixos amb tap per anar-les repetint quan li vingui de gust. Així pot practicar les accions que calen per dur a terme cadascuna d’elles i  no cal buscar el material cada vegada. Actualment tenim vuit safates preparades i les anem combinant. La deixo oberta damunt la seva tauleta i si ‘pica’ bé, i si no, al cap d’unes horetes l’enretiro i n’hi proposo una altra. Que jugui lliurement.

Anuncis

Deixa un comentari

