Improvisació amb guixos

Una tarda d’estiu com qualsevol altra, vaig deixar damunt la tauleta de joc una proposta ben senzilla per veure si s’hi enganxava: una pissarreta, uns guixos de colors  i un esborrador. I així va ser.

Una vegada va haver pintat i esborrat la superfície, es va dedicar a recollir, apilonar i investigar el guix en pols que en va sortir. Intrigada per veure quina en duia de cap, li vaig oferir una safata de metacrilat per posar-lo. Ell, encantat, va seguir pintant i esborrant i inclinant amb dificultat (i ajuda meva) la pissarra per deixar caure la pols de guix dins la safata. Una vegada en va tenir prou, li vaig desar sobre la taula, sense dir res, un full en blanc. I va començar a deixar marques damunt el full amb l’esborrador i amb els dits. Tots dos en silenci. Ell, ben concentrat, i jo, amb ganes de deixar-me sorprendre.

Al cap d’una estona, quan semblava haver perdut l’interés i va haver escampat pols de guix a diversos fulls, li vaig preguntar si volia que posés un xic d’aigua a la safata, a veure què passava. I em va sir que sí, de manera que ho vaig fer. I li vaig allargar un pinzell per si el volia. Va començar a barrejar el guix amb l’aigua i a pintar sobre el darrer full, com sempre, primer a poc a poc, i després amb més passió.

Va veure l’esborrador, una esponja amb forma de gat, i el va posar damunt el pinzell i va continuar pintant. Suposo que devia esperar algun canvi, i com que no es va produir, va girar el pinzell i va continuar pintant amb l’esponja a baix. Ell provava. Tampoc no li devia agradar el resultat i aleshores va anar a buscar els altres guixos de colors i va anar pintant sobre el paper, alternant la superfície molla amb l’eixuta fins que aquest es va trencar i va donar per satisfeta la seva curiositat.

Em va encantar observar com actuava amb els objectes i com treia tant de profit d’una simple pissarreta i d’uns guixos, com la seva imaginació i les seves ganes de provar coses el portaven per camins que a mi no se m’haguéssin acudit mai. Tant de bo, puguin conservar tota la vida aquesta curiositat pel que els envolta i l’interés per trobar maneres de fer fora dels límits habituals…

1 comentari (+add yours?)

  1. mamatrucos
    ag. 25, 2012 @ 18:21:07

    Hola guapa, tens una nominació al premi VERSATILE BLOGGER, pasa’t pel meu blog i veuràs de què es tracta.

    Salutacions!
    http://mamaymujer.blogspot.com.es/

    Resposta

Deixa un comentari

