Sandàlies per a nadó

La primera vegada que vaig cosir roba de manera creativa va ser quan vaig fer aquestes sandàlies per al meu fill gran. Ni vaig buscar patrons, ni vaig seguir cap indicació. Com sempre, vaig voler provar a veure si em sortien, una mica per jugar i prou. Vaig anar fent i desfent un munt de vegades i al final, després de tres mesos de provar, agafar, deixar i replantejar-me com fer-les, vaig aconseguir tenir-les acabades. Just pel bon temps.  Com que és nascut a finals de desembre,  als sis mesos ja les hi vaig posar i feia força gràcia veure els seus peuets dins aquelles sanàlies de colorins. Les va portar gairebé tot l’estiu, fins que ja va anar demostrant que volia posar els peuets a terra i aleshores vàrem buscar un calçat més adient.

Vaig prendre mides de la seva planta del peu i vaig deixar un bon marge per què a l’estiu li anéssin bé. Deixo aquí els patrons amb les plantilles de les peces que vaig retallar. Teniu en compte que cal tallar el contorn afegint un marge per poder sobrefilar i cosir. Totes les peces les vaig retallar quatre vegades per què tinguéssin roba polida a les dues cares, i a més, a les soles, hi vaig afegir una entretela perquè agafés més consistència. Vaig cosir totes les peces a l’inrevés i després les vaig girar. Penseu que s’han de clavar les tires a una de les peces de la sola abans no s’uneixin les dues plantes i es girin. Després, vaig fer una passada discontínua de fil blanc per tot el voltant de les tires i de la sola i així varen quedar amb la posició ben fixada. Per acabar, vaig afegir uns tallets de velcro per a cordar i ja les va poder estrenar. No cal dir que em va fer molta il.lusió haver estat capaç de fer una coseta per a ell amb les meves pròpies mans!

2 comentaris (+add yours?)

  1. Marina
    ag. 12, 2012 @ 22:40:31

    Sí, encara les recordo! Em van encantar. I la combinació dels colors també.Ets una artista.

    Resposta

Deixa un comentari

