Muntanya de gelatina amb sorpresa

Una blocaire amiga, la de Fent i desfent aprèn l’aprenent, ahir va passar al facebook el link a un post de Labores en red en el que s’expliquen diverses activitats per jugar amb aigua. Em va agradar especialment la que mostrava un iceberg gegant amb joguines enterrades perquè els nens vagin gratant fins a recuperar-les.  I una que és inquieta de mena, no va parar fins a trobar el material adient per poder fer l’activitat amb els seus barrufets sense perill de que es facin mal amb eines punxegudes capaces de trinxar el gel:  gelatina, colorant i culleretes!

Vaig preparar dos litres de gelatina amb colorant per separat en dos bols. Quan el primer va quallar, hi vaig enfonsar cinc  figuretes a nivells diferents i després hi vaig abocar el segon litre de gelatina al damunt i vaig esperar a que tornés a quallar. Vaig haver de fer-ho així, en dues etapes, perquè les joguines suraven a la gelatina líquida i les haguéssin trobades massa ràpidament.

Quan ahir a la tarda, vaig abocar el flam gegant de color lila damunt la taula, la sorpresa es llegia a les seves cares, i quan els vaig fer mirar d’aprop la gelatina i van veure que hi havia ninots a dins, van al.lucinar. El gran, que va reconèixer les figuretes, va començar a dir “Aquí hi ha la mama!” (una nina que diu que és com jo) i es va posar a gratar amb la cullereta per desenterrar-la. Anava apartant les cullerades i escampant la gelatina per tot arreu, fent contrastos ben bonics amb la superfície protectora blanca que hi vàrem posar.

El petit va veure les figuretes i també va voler agafar-les, va practicar amb la cullera, però de seguida va veure que el germà li estava prenent avantatge i va decidir que amb les mans aniria millor. Va aixafar, rascar, fer trontollar les porcions de gelatina per damunt la taula, riguent amb el seu moviment, la va llepar, va picar de mans amb gelatina entre els dits  i va picar damunt la taula amb les mans, esquitxant-nos a tots de color blau-lilòs. M’encanta que s’embrutin!

Al cap d’una estona, tots els ninos ja havien estat rescatats de la gelatina i el gran es va afegir a la festa sensorial del petit.  Vàrem deixar que exploressin a plaer i que fessin el que vulguessin amb la gelatina, malgrat tot quedés empastifat. El gran en va agafar un pilonet , va tancar fortament els punys i va riure molt quan va veure que la gelatina sortia entre els seus dits ben desfeta. També va riure quan jo en vaig agafar un grapat i el vaig deixar anar sobre la taula des d’un tros ben amunt, fent com una bomba…

Vàrem riure molt tots quatre! A les seves cares es veia com els agradava l’activitat! Després, cop de mànega de regar a les trones, la taula, les cadires i els dos nens de caps a la banyera. Un xic de feina, però l’activitat s’ho val. Ho repetirem segur.

Anuncis

2 comentaris (+add yours?)

  1. Mireia
    jul. 05, 2012 @ 23:28:25

    Ostres, quina feinada! 🙂 M’encanta la idea! Me l’apunto!
    Que feliços se’ls veu!!
    Una abraçada!

    Resposta

    • elisabetsalie
      jul. 06, 2012 @ 06:53:18

      Feinada? No més que d’altres experiències que hem fet. Recordo com a més embrutidor el dia del Collage amb xocolata, però tot el que es pugui fer en un balconet o terrasseta, és fàcil de solucionar, perquè com que no et cal l’espai, els apartes d’allà i neteges després amb un cop de mànega. De totes maneres, la feina queda compensada veient com s’ho passen de bé.

      Resposta

Deixa un comentari

