Recepta de pintura de dits per a nadons

Fa temps va caure a les meves mans una recepta per fabricar pintura de dits per a nadons. Gens tòxica, i com que el meu petit té vuit mesets acabats de fer, vaig voler-la fer a casa perquè tingui contacte amb la pintura. Tinc tantes ganes de veure els meus dos petits artistes en acció! Com que per a fer-la, cal posar una olla al foc, vaig pensar que la podriem fer amb el meu gran perquè pogués fer pastetes i practicar així un xic amb les habilitats culinàries. Així tots dos nens tindrien una activitat interessant per fer, adaptada a l’edat de cadascú.

Diumenge passat ens hi vàrem posar: La mesura de la que partim és un got. Per una banda, es posen a bullir dos gots d’aigua en una olla. Mentrestant, cal barrejar mig got de farina de blat de moro amb tres quartes parts d’un altre got d’aigua freda i reservar el quart que en queda. Quan l’aigua bulli, cal abaixar un xic el foc i abocar-hi la barreja d’aigua i farina i anar barrejant fins que quedi esponjòs i sense grumolls. Val a dir que tardes una estoneta i que la paciència del meu gran es va anar esgotant mentre jo anava remenant… Per què vagi siguent conscient dels canvis del seu entorn i per amenitzar un xic l’espera, li vaig fer observar  que de l’olla en sortia fum i em va dir, amb tota naturalitat, com si tingués al davant el plat de sopa del sopar, “crema molt, no tocar”. Un detall que em va omplir d’orgull i de sorpresa va ser quan li vaig fer observar que la barreja de dins l’olla feia bombolletes que esclataven si deixava de remenar: “Oh, mira, bombolletes, com és això?” i ens va contestar: “a calor”. Ens vàrem quedar de pedra. D’on ho ha tret? A casa m’extranya que hagi vist alguna olla bullir perquè sempre fem servir un robot de cuina. I a l’escola ho dubto molt. En fi, misteris…

Una vegada la barreja està a punt, cal posar en un recipient gran el quart de got d’aigua freda que quedava i desfer-hi un sobre de gelatina neutra. Quan estigui, cal abocar a aquest recipient la barreja del foc i remenar bé. Nosaltres ho hem repartit en sis potets en els que hi havia unes gotes de colorant alimentari  dels tres colors primaris i de les barreges que acostumem a fer per obtenir els tres colors secundaris. Val a dir que el meu fill gran, cada vegada domina més el fet d’apretar els tubets amb la força precisa i ja comença a ser capaç de fer les barreges adequades.

Com podeu veure, en vàrem obtenir sis colors ben vius que vàrem deixar refredar abans de fer-los servir per pintar. Com que per a l’activitat que vàrem fer no la vàrem utilitzar tota, dijous passat vàrem descobrir que, en quatre dies al damunt del pedrís de la cuina, s’hi forma una capa de florit. En definitiva es tracta només d’una cocció de farina i aigua i que, per tant, cal desar a la nevera i fer servir en un temps limitat.  Properament explicarem quines activitats hem fet amb aquesta pintura que, tot i que no té la mateixa textura que la que es comercialitza, ha servit per que el petit pugui pintar a la seva manera…

12 comentaris (+add yours?)

  1. Angaleta
    maig 15, 2012 @ 13:28:56

    Segur que és molt millor que la que és comercialitza! Em moro de ganes de provar-ho!

    Respon

    • elisabetsalie
      maig 15, 2012 @ 14:24:04

      Angaleta, és només una bona opció per als més petits. El meu gran està acostumat a la de veritat i li va decebre la textura i el resultat… i els teus fills ja ho tenen més que superat!

      Respon

  2. Mercè
    maig 15, 2012 @ 14:15:20

    M’encanten les coses que fas amb els teus fills, és genial experimentar amb ells, i el que poden arribar a aprendre amb petites coses.
    Em podries dir on aconsegueixes el colorant alimentari? Fa temps que en busco i la veritat és que no sé on aconseguir-lo.
    Moltes gràcies i segueix fent i mostrant aquestes activitats tant xules.

    Respon

    • elisabetsalie
      maig 15, 2012 @ 14:27:59

      Moltes gràcies pel comentari! M’encanta compartir coses amb ells, i si a més a més d’anar-los obrint portetes, algú més s’anima a provar, aleshores, millor que millor!
      El colorant el trobo al súper. Sol estar a la lleixa on hi ha les decoracions per als pastissos i les espelmes d’aniversari. Són tres tubets líquids i si tens la precaució de netejar ràpidament el que embruts amb aigua, marxa fàcilment. vTambé n’existeix en pols, i s’aconsegueix en botigues de fruits secs, llavors, llamins, etc., però tenyeix com un dimoni i no tinc clar si marxaria fàcilment en cas que a algun nen se n’hi anés la mà amb el producte… Salut!

      Respon

  3. Trackback: Estampem amb vegetals « manetesicosetes
  4. baravima
    jul. 11, 2013 @ 20:52:23

    Fa molt que us segueixo i soc educadora en una llar d’infants i vull que sàpigues que avui em preparat aquesta pintura pels nadons, a veure com va demà l’activitat, segur que gaudeixen molt. Gràcies per compartir amb tothom les teves grans idees i espero que segueix molt temps més.

    Respon

    • elisabetsalie
      jul. 12, 2013 @ 12:28:41

      Gràcies pel comentari! Afalaga molt que una professional del tema pensi que estàs fent una bona feina, ni que sigui per intuïció. Espero que us ho passeu molt bé pintant amb els petits. Si us va bé, expliqueu-m’ho un xic, m’encantaria! Una abraçada.

      Respon

      • baravima
        jul. 12, 2013 @ 20:12:02

        Avui em fet l’activitat, han gaudit moltíssim. He plantejat l’activitat totalment lliure, despullats, només amb bolquer i la classe totalment buida (no volia patir per que embrutessin res) he posat 2 tires llargues de paper a terra i hem fet com uns dibuixos amb la pintura, per fer-la més atractiva, i em deixat la resta al cantó. Cada nen experimentava a la seva manera, hi havia que picaven amb els peus, altres la tastaven, amb les mans la refregaven i d’altres ni s’hi acostaven. Ha durat més de 30 minuts, tot un èxit. Et torno a agrair que puguem fer una mica nostres les teves grans idees.
        A part d’educadora, soc mare de bessons, que la setmana vinent, fan 1 anyet, així que a casa també apliquem les” vostres i ara una mica nostres cosetes”.
        Fins aviat.

      • elisabetsalie
        jul. 13, 2013 @ 19:42:56

        M’encanta! Segur que l’experiència ha valgut la pena i s’ho han passat genial ells i els educadors que ho veien. Veure gaudir i explorar en llibertat als nens és com redescobrir la vida. Gràcies per explicar-ho. Una abraçada!

    • Rosella
      jul. 14, 2014 @ 14:20:57

      Baravima, també t’ho pregunto a tu, ja que hi sóc… deixàveu que els nadons es posessin la barreja a la boca, havent-la fet el dia abans?

      Respon

  5. Rosella
    jul. 14, 2014 @ 14:18:54

    Hola Elisabet! M’agrada molt tot el que estic descobrint al teu bloc!
    Una pregunta sobra aquesta pintura: la meva filla té 12 mesos i s’ho posa absolutament TOT a la boca, com és normal. No sé si sabries dir-me si es conserva bé la barreja d’un dia a un altre (és el màxim que penso aguantar-la) sense perill si s’ho posa a la boca.
    Gràcies!

    Respon

    • elisabetsalie
      jul. 14, 2014 @ 15:10:31

      Ostres, ara fa molt de temps que no la faig (els meus ja s’han fet grans) però em sembla recordar que altres vegades la vaig guardar a la nevera en tupers tancats i es va conservar gaireé 15 dies. Si es fa malbé, es florirà i ja ho veuràs quan obris els pots.
      Per menjar-se’n una mica, no crec que hi hagi cap problema, ja que els ingredients no són tòxics. Si et fa por, posa-hi sal, llimona o un xic de pebre i així quan ho provi potser no li agrada el gust i desisteix de tornar-ho a provar. També pots pintar amb purè de patates amb colorant i així et quedes tranquil.la si en menja massa quantitat. Si busques a les categories laterals del blog, em penso que l’entrada on explico com ho vàrem fer es diu així: “pintem amb purè”.
      M’alegra que t’agradi el blog i que estiguis animada a provar experiències. Segur que no te’n penediràs. Una abraçada

      Respon

Deixa un comentari

