Llibre acordió

Continuo sota la influència de l’esperonadora hiperactivitat creadora que m’ha sortit després de la xerrada-mostra de llibres que vaig explicar al post anterior “Llibres per a gatejar”. Una creadora que em va impressionar va ser Kveta Pakovska, una autora que també treballa llibres amb solapes, finestretes i de gran riquesa visual. El que vaig veure en directe d’ella va ser el seu llarguíssim llibre-acordió titulat “Couleurs du jour”, que gairebé  anava de punta a punta de l’aula i que em va semblar fascinant.

Pensant en com fer un llibre-acordió de colors bonics per als meus nens (amb el tema del disseny ja no goso atrevir-me), vaig recordar que tenia, de fa molts anys, una col.lecció de cartes amb símbols ancestrals que combinava colors ben brillants i cridaners amb figures geomètriques bàsiques. Les vaig buscar ahir a la nit i vaig començar a enganxar-les unes amb les altres per fer el nostre acordió particular. Aquest matí, amb el petitó estirat a terra sobre una manta, amb joguines al seu voltant per potenciar el moviment, he continuat enganxant les cartes. En un moment que m’he despistat, un costat de la tirallonga d’imatges ha caigut a terra i ha cridat l’atenció del meu petitó. Fins ara, només havia fet quatre o cinc vegades la volta, però avui, per poder arribar al llibre-acordió, ha fet una croqueta sencera fins a tenir-hi accés, mentre jo, bocabadada, he anat a buscar corrents la càmera per immortalitzar el moment. No sé si l’autora va pensar que podria estimular als nens al gateig, jo ara, n’estic segura.

Pel que fa al meu gran, com que està a l’edat de conèixer els colors i les formes, penso que també li agradarà descobrir les imatges al seu aire, i si vol, també podem jugar junts dedicant-nos a buscar relació entre les imatges de les il.lustracions, fer jocs de memòria, potenciar la concentració, etc.  “On és el quadrat gran? Quina forma té a dins? De quin color és? On hi ha un quadrat petit? Quina forma l’envolta? On hi ha una altra carta de color verd? On hi ha una figureta vermella? On trobem més cartes blaves?… Segur que hi descobrim un munt de possibilitats de joc! Aquesta tarda ho veurem…

2 comentaris (+add yours?)

  1. Trackback: Transparències « manetesicosetes
  2. Trackback: Llibre de cares | manetesicosetes

Deixa un comentari

