Capses de sabates

Abans sempre anava amb talons. Fins i tot al gimnàs. Ara persegueixo nens. Res a veure: persegueixo nens, vaig als parcs, em mig enfilo als tobogans, empenyo cadiretes mentre amb els dits cargolats i sense sang aguanto bosses amb la compra i amb la barbeta subjecto un paraigües tot intentant esquivar els bonys de les voreres… Ara em cal anar amb calçat planer i còmode per arrencar a córrer quan menys ho esperi i salvar els meus petits exploradors del trànsit de la ciutat.

Conscient de tot això, la primavera passada (2011) vaig fer neteja al sabater. Vaig desfer-me d’una cinquantena de glamuroses sabates de taló queja feia un temps amuntegaven pols i ocupaven espai per a res. Convençuda de tot el tema del reciclatge, vaig fer-ne bosses i les vaig portar als contenidors d’Humana i vaig deixar totes les capses apilonades al passadís de casa.
Quan ja em disposava a aixafar-les, vaig imaginar com reaccionaria el meu fill gran i la sorpresa que s’enduria en veure-les, ben arrengleradetes i a la seva disposició. I vaig decidir esperar a que tornés de la llar d’infants. S’ho va passar genial! No es creia que li deixés clavar puntades de peu a les capses, ni aixafar-les expressament, ni tirar els pilonets de qualsevol manera… Li vaig haver d’ensenyar jo mateixa que ho podia fer, però quan  va entendre que no el renyaria, va sorgir tot el seu esperit destructor de nen d’any i mig… i riu-te de Conan, el bàrbar!

Les capses amuntegades varen estar uns tres dies al passadís i cada vegada que hi passava, en feia una columna, la tirava a terra, n’aixafava una per passar, se’n posava una a cada peu i provava de caminar, etc… En va treure ben bé el suc!

Ara, quasi un any més tard, arran d’una activitat feta amb multitut de capses que han fet a l’escola bressol en combinació amb l’escola del costat, m’he assabentat que bona part d’aquestes accions que vaig fer fer al meu fill ajuden a treballar el llenguatge matemàtic. Vaja,  jo que sóc de lletres, vaig estar fent fer mates sense saber-ho! I a més a més, divertides!

Deixa un comentari

