Teatre de porta

Els Reis han portat un Teatre de porta. Plegable. Els de fusta són xulíssims, però a casa ens fan falta joguines que ocupin poc espai. Ja sé que en comercialitzen, però és que són tan fàcils de fer que els Reis em vàren encarregar que el fes jo mateixa, així el podria fer al gust de casa…

Vaig agafar un estor vell, que no volia llençar perquè estava fet d’una roba que m’havia acompanyat molts anys en diversos pisos d’estudiants i hi vaig fer un plec a la part superior, suficientment gran perquè hi capigués la barra de cortina extensible que vaig comprar als xinos per uns 7 €. Vaig tallar l’estor per la meitat, fent dues peces d’uns 80cm d’ample, perquè la major part de les portes fan uns 70cm i calia uns centímetres per banda per polir els costats.

Una vegada fet això, vaig calcular l’alçada del forat perquè em fos còmode fer titelles dreta, i vaig deixar uns centímetres de roba a cada costat perquè quedés rígid. Vaig clavar una cinteta vermella al damunt del tall perquè es veiés arregladet i poca cosa més. També vaig prendre la mesura per què el forat quedés a l’alçada adequada per si els nens també feien teatre més endavant i vaig clavar uns punts de velcro per subjectar la roba plegada perquè no la trepitgin i puguin caure. Vaig afegir una cinteta al final del teatre per poder-lo enrotllar sobre ell mateix i cordar amb la cinta.

I el vàrem estrenar immediatament. El que no m’agradava és que la part de baix feia un xic de panxa, com es pot veure a la foto, cosa que ara ja he solucionat. Un llistonet clavat a la banda de sota del forat serveix per a rigiditzar-ho i a més, hi he afegit una bosseta de gassa per posar-hi les titelles que no surten a escena immediatament. Tot continua plegable. Tinc pendent clavar a la part del davant unes màscares de teatre fetes amb feltre vermell…

Aquí a la foto, podeu veure el dia en que, la meitat del meu públic habitual, va decidir passar a l’acció i fer una història a quatre mans, tot i que encara no ha entès que no s’ha de recolzar a la roba… Els avis i tot s’ho varen passar molt bé!

10 comentaris (+add yours?)

  1. Josep
    Mar 09, 2012 @ 07:58:22

    Vàrem gaudir molt quan va esceenificar el conte del gall i la gallina.

    Respon

  2. Txell
    Mar 09, 2012 @ 17:43:06

    Em sembla que ho copiaré!!! és sencill i pràctic de fer servir…. genial!

    Respon

  3. Àngela Bosch
    Mar 12, 2012 @ 16:12:19

    Genial! Representar i escenificar és un molt bon exercici per als petits, adoptant altres rols i personatges poc a poc (molt poc a poc) van aprenent a posar-se en el lloc de l’altre. I ha quedat maquíssim!

    Respon

  4. Mònica
    Mar 19, 2012 @ 13:56:13

    M’encanta, molt bona idea, Eli.

    Respon

  5. Trackback: Titelles d’en Mic « manetesicosetes
  6. Trackback: Personatges fets titelles | manetesicosetes
  7. Trackback: Per afegir a la Carta als Reis: les nostres Eines | manetesicosetes

Deixa un comentari

