Cançons dibuixades

Fa uns dies la meva cosina em va explicar que tenia un cançoner il.lustrat per ella de quan els seus nens eren petits i que si buscava bé, també en podria comprar o si tinc temps i moooooltes ganes, també es poden fer amb feltre que queden xulíssims. Jo això d’il·lustrar ja ho havia pensat fer amb històries per a més grans i també escenificar-les amb titelles per tal de treballar la comprensió i l’interés per la lectura amb els nens, però no se m’havia acudit fer dibuixos per a cançons.

Ahir amb el meu fill gran cantàvem a l’hora de sopar (sembla que la quinoa amb verduretes passa millor i l’horeta de cada àpat es fa més curta…) i se’m va acudir agafar uns fulls per reciclar i un boli i fer quatre guixots per il·lustrar un parell de cançons. Es va quedar bocabadat i no parava de repetir “Una atta, una atta” (una altra). Li va encantar! Li anava assenyalant amb el dit les accions que estàvem acostumats a representar amb gestos però veure-les li va agradar moltíssim.

Durant la banyera i el bibi, els papers varen quedar arraconats per la cuina de qualsevol manera, però aquest matí se m’ha acudit treure els guixos de colors que tenia tancats en el seu estoig de quan feia diaris de viatges i m’he dedicat a acolorir-los i a difuminar de qualsevol manera amb el dit. Ja veieu: ni faig servir regle, ni llapis, ni goma d’esborrar… Tot surti com surti. Ho he retallat, clavat a un full de colors i ho he plastificat. No queda pas tan malament.

Quan el meu gran ha tornat de l’escola bressol he fet la prova. Li li he ensenyat els dibuixos que vaig fer ahir a la nit amb els colors que hi he afegit i  ha al·lucinat i m’ha demanat diverses vegades de cantar les cançons. Si fins i tot un moment que jo era a la cuina, ha agafat ell tot sol les cartolines i s’ha posat a cantar i a assenyalar amb el dit els dibuixos! Feia morir de riure…Quina idea més senzilla i quin èxit ha tingut!  N’hauré de fer unes quantes més… Segur que en treuran profit!

1 Comentari (+add yours?)

  1. Trackback: Primer aniversari de “Manetesicosetes” « manetesicosetes

Deixa un comentari

