Les cintes

Aquesta joguina és molt fàcil de fer i també agrada molt. La primera que vaig fer va ser per al meu fill gran però suposo que quan se’m va acudir, ja estava a un altre nivell i hi va posar un interès relatiu. La segona versió que he fet és aquesta de la foto. Com veieu, un gruix de cintes, gomes, betes, passamaneria i cordillets de textures i colors diversos, cosits a una tira de roba a la que hi he afegit un tancament per tal de poder posar a la cadireta o a on em vingui bé sense perill de perdre-les. L’única cosa que cal vigilar és que la llargària de les cintes no sobrepassi els 10-15 cm i que el tancament elegit no es pugui empassar (en aquest sentit, el velcro és genial!).

El meu petit n’ha gaudit desde els primers mesos, ja que, com que, posés on posés la mà, i tanqués el puny com el tanqués, alguna cinteta li quedava entre els dits i la podia estirar, fent bellugar totes les del costat. Justament, ahir al vespre vàrem gaudir d’una estoneta molt gratificant amb les seves cintes: estàvem tots dos al sofà, l’un davant de l’altre i li vaig anar donant, una per una, les cintes i cordons més diversos al tacte. Va buscar tots els matissos del cordó de sabata, de la goma gruixuda, del cordó de dos colors i de la beta ondulada… S’ho anava passant pels ditets i ho anava estirant amb les seves manetes descoordinades, mentre  el xumet li anava a cent per hora a la boca, senyal de que s’interessa i s’emociona amb el que està descobrint. Hi vàrem estar ben bé mitja hora, mirant-nos i  somrient-nos, mentre em dedicava sorollets de satisfacció. Tot un premi!

5 comentaris (+add yours?)

  1. Marina Borda Pérez
    Feb 23, 2012 @ 14:40:16

    Tens raó és un moment molt creatiu i esperem que no deixi de ser-ho. El meu fill te 9 anys i seguim creant!
    Felicitats, m’agrada molt el teu blog!
    Marina Borda

    Respon

  2. Àngela Bosch
    Feb 27, 2012 @ 23:41:36

    Genial el bloc! I ple de bones idees, senzilles però estimulants! M’encanta! Gràcies per compartir-ho amb nosaltres!

    Respon

  3. Trackback: La Panera de les Capses « manetesicosetes

Deixa un comentari

